NVIDIA 3D Vision Glasses

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jäkligt sugen på att skaffa detta.
Ett par frågor:

1. Om man kör skärmen vanligt, i ej 3D läge. Kommer man då kunna se 120fps då skärmen är 120hz??

2. Om man kör i 3D läge, kommer prestandan bli sämre då?

3. Då jag förstått att man använder båda dvi portarna så kommer man ju inte kunna använda en andra skärm.
Eller funkar det om man kör ett andra grafikkort?

1. Japp, sitter med den skärmen nu och du ser stooor skillnad på 60 hz (60 fps) vs 120 hz (120 fps).

2. Ja prestandan blir lägre och högsta fps blir då givetvis 60 fps, eftersom varannan bild är från en vinkel och varannan är från en annan vinkel. Du kommer få i genomsnitt lägre prestanda än hälften än utan 3D.

3. Det används bara en DVI port.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Så du menar att hjulet (som är simpelt om något) är negativt? o_O

Absolut så tror han väll inte det. Men du tror väll alla simpla uppfinningar är positiva eller?

Permalänk
Medlem

Måste bilduppdateringsfrekvensen var en multipel på 60hz?
Köpte nyligen en LG lcd tv med 200HZ "Trumotion", vet någon om det skulle funka med detta?
Har för mig att på gamla goda tiden så kunde alla geforce-kort göra i princip detta med nästan vilken skärm som helst? Vad är skillnaden med detta?

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LF_Spawn
Måste bilduppdateringsfrekvensen var en multipel på 60hz?
Köpte nyligen en LG lcd tv med 200HZ "Trumotion", vet någon om det skulle funka med detta?
Har för mig att på gamla goda tiden så kunde alla geforce-kort göra i princip detta med nästan vilken skärm som helst? Vad är skillnaden med detta?

Om du kan ställa ner den till 120hz så funkar det nog, tror skärmen måste blinka i samma hastighet som glasögonen.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit