Dante's Inferno Tråden

Permalänk
Medlem

Dante's Inferno Tråden

Dante's Inferno... Kan det bli bättre? Äntligen slipper vi all grekisk mytologi och ninja fasoner för ett litet tag och kan ta oss an uppgiften att spöa upp lite bibliska figurer och väsen från helvetets egen gryta

HD Preview GameTrailers http://www.gametrailers.com/video/preview-hd-dantes-inferno/6...

HD Preview GameSpot http://www.gamespot.com/xbox360/action/dantesinferno/video/62...

Citat från FZ:

Citat:

Spelet beskrivs som en blandning av God of War och Dead Space. Fast i helvetet. Enligt CVG är styrningen nästan identisk med den i God of War och du kommer även få köra igenom ett antal moment där du ska trycka på rätt knapp vid rätt sekund för att inte dö, helt enkelt. Själva stämningen är vad som sägs verkligen skilja Dantes Inferno från God of War, och lite vitsigt kan man säga att Dantes Inferno helt enkelt är mer infernaliskt.

Permalänk

Ugh... quicktime events, varför måste dom jobbiga speltillverkarna förstöra spel med sånt hela tiden

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Exclusive Gameplay Revealed Trailer

Eller kolla GTTV för besöket hos Visceral Games. Detta är ett klart köp.
GTTV Dante's Inferno

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det kommer till PS3! Ser skitbra ut!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Hoppas verkligen det kommer till PS3! Ser skitbra ut!

Jadå det är multiplat, PSP t.o.m.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är man helt obildad om man inte vet vad i helvete det är för "poem" dom snackar om hela tiden?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Är man helt obildad om man inte vet vad i helvete det är för "poem" dom snackar om hela tiden?

Well kanske inte helt obildad, men du har nog sovit på svensklektionerna
Dom talar om den gudomliga komedin skriven av Dante där den första delen heter Inferno. Där av titeln Dante's Inferno
http://en.wikipedia.org/wiki/Inferno_(Dante) om du vill veta mer

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Well kanske inte helt obildad, men du har nog sovit på svensklektionerna
Dom talar om den gudomliga komedin skriven av Dante där den första delen heter Inferno. Där av titeln Dante's Inferno
http://en.wikipedia.org/wiki/Inferno_(Dante) om du vill veta mer

Det där gick då inte vår lärare igenom iallfall
Tack för infon

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Ugh... quicktime events, varför måste dom jobbiga speltillverkarna förstöra spel med sånt hela tiden

Dålig reaktionsförmåga? Det har dock jag med vad jag tycker men skulle jag få bestämma så skulle jag helt klart velat se det användas oftare, även fler interactive film eller vad den typen av spel nu heter skulle inte heller skadat.

Dante's Inferno ser ut att kunna bli nice. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråd lite.

Det finns ett demo av Dante´s Inferno tillgängligt på PSN US. Så om ni skaffar ett PSN konto i USA så kan ni ladda hem demot.

Jag har spelat igenom demot tre gånger och jag tycker det är rätt roligt. Rent grafiskt ser det riktigt bra ut och spelet är väldigt brutalt. Har följt utvecklardagböckerna av Dante´s Inferno och gillar konceptet väldigt mycket. Blir kanske t.o.m ett köp i febuari.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Återupplivar denna tråd lite.

Det finns ett demo av Dante´s Inferno tillgängligt på PSN US. Så om ni skaffar ett PSN konto i USA så kan ni ladda hem demot.

Jag har spelat igenom demot tre gånger och jag tycker det är rätt roligt. Rent grafiskt ser det riktigt bra ut och spelet är väldigt brutalt. Har följt utvecklardagböckerna av Dante´s Inferno och gillar konceptet väldigt mycket. Blir kanske t.o.m ett köp i febuari.

Ett tips är att spana på Gamestops inbyteskampanj, 2spel + 1kr för Dantes just nu.

Permalänk
Medlem

Testade demot på 360:n häromdagen och jag måste säga att jag blev ''frälst''

Visst, grafiken är inte i klass med God of War 3 men bättre än Ninja Gaiden 2 och hade ändå samma flyt. Kontrollerna var sköna och jag gillade även att man blir speccad i antingen unholy eller holy beroende på hur du går tillväga med dina offer.

Tummen upp

Permalänk
Medlem

Testade Demot på 360 men blir absolut inget köp för mig efter det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har testat demon på PS3 och tyckte faktiskt att det var rätt så roligt....känns inte så avlägset att köpa det när det kommer sen

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Jag är ett stort fan av den här typen av spel men känner mig tveksam efter demot. Känns inte som de hade så mycket nytt att komma med och spelsystemet kändes sådär. Dock är ju hela idén jävligt tung och det kommer ju att vara mycket skruvad design osv i det verkar det ju som. Tror nog att det kan bli ett bra spel trots allt, dock ganska tuff konkurrens av Bayonetta och God Of War 3 som kommer lite senare....

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Jo, Bayonetta och God of War3 ger spelet lite konkurrens,

En intressant sak jag upptäckte när jag spelade bayonetta är att bayonetta har starka influenser från Dantes Paradiso novell. Bayonetta har lånat från Dante. Precis som Dantes Inferno har lånat från Dante's Inferno novell.

Till trådskaparen: Dantes Divine Comedia har influenser från grekiska gud och romerska gudar. Så det kommer finnas "guda" figurer i helvetes 9 cirklar.

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcazaar
Jo, Bayonetta och God of War3 ger spelet lite konkurrens...

Jag tror ändå att folk i genomsnitt har hängt upp sig på grafiken.

Dessutom märks det att intresset för detta spel ligger på låg nivå. Jag skapade denna tråd 2009-02-28 13:06 och det är den enda tråd på SweC om Dante's Inferno vad jag kan hitta och den är uppe i totalt 16 svar hittills -2 av mina egna så 14 svar av rykande intresse.
Vilket då innebär att man har avgjort ödet för detta spel långt innan man ens kunde testa det själv.

Vad säger man...

Permalänk
Medlem

Jo, deras pr är inte den bästa

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem

Tyckte demon var helt okej, men är osäker på om det blir köp.

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat att inhandla detta! Det beror mest på att jag tycker den gudomliga komedin är en rätt så bra bok samt att jag är nyfiken rent allmänt hur det kommer va att slå sig igenom helvetets alla delar. Kommer nog va roligt när man kommer ned till förädare etc ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Spelet for in med en smäll genom brevinkastet häromdagen och förväntningarna var höga. Väntan var inte förgäves och 360:n har varit i helvetet och är fortfarande där ännu idag

Jag spelar på Zealot svårighetsgrad vilket är ett måste tycker jag för att uppleva ett utmanande öde

Så Dante's Inferno får IMO

Permalänk
Medlem

Är i Anger och spelet är hyffsat, bra flyt och styrning men det ser mediokert ut. Är väl en 6,5-7/10 i betyg, bandesignen blir tydligen sämre desto längre ner man kommer.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Tyckte spelet var helgrymt och kan rekommendera den animerade filmen som bygger på det..:)

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Tyckte spelet var helgrymt och kan rekommendera den animerade filmen som bygger på det..:)

Links; Pix; Namn tack :9

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir nått köp, spelet verkar få dåliga recensioner på de flesta ställen!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Tror inte det blir nått köp, spelet verkar få dåliga recensioner på de flesta ställen!

Testade demot och det verkade suga rätt hårt i jämförelse med Bayonetta och Heavenly Sword.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
Links; Pix; Namn tack :9

Dante's inferno animated epic.

http://www.youtube.com/watch?v=BgrTk1Squ8E&feature=related

jävligt grymm film enligt mig. Och måste bara säga att spelet var något av det bästa jag spelat. Kan inte fatta att dom ger spelet så dåligt betyg...
Sen kommer det ju också komma ut en dlc någon gång i april vilket gör det möjligt att spela co-op och skapa arenor m.m kommer bli skit kul!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
Dante's inferno animated epic.

http://www.youtube.com/watch?v=BgrTk1Squ8E&feature=related

jävligt grymm film enligt mig. Och måste bara säga att spelet var något av det bästa jag spelat. Kan inte fatta att dom ger spelet så dåligt betyg...
Sen kommer det ju också komma ut en dlc någon gång i april vilket gör det möjligt att spela co-op och skapa arenor m.m kommer bli skit kul!

Som kontrast kan jag säga att jag inte tycker den animerade filmen var särskilt bra. Dåligt animerad och byter konstant grafiskt stil som jag inte gillar.
Har dock inte spelat spelet mer än demot som inte var mer än ok så jag kan inte uttala mig om det.
Men efter att ha sett filmen känns det inte direkt som det finns någon motivering att köra spelet. Det verkar som filmen mer eller mindre som en genomgång av det mesta som är i spelet angående bossar och plot-twists istället för ett komplement som dead space filmen var.
Eller har jag fel där? Går inte filmen igenom det mesta som händer i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
Dante's inferno animated epic.

http://www.youtube.com/watch?v=BgrTk1Squ8E&feature=related

den såg ju inte alls så inbjudande ut för mig iaf. rejält ful om jag ska vara ärlig

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Blir kul när de fortsätter med de andra delarna från Dante
Svårt att göra spel av Paradiso däremot ..