Kräva ny mobil eller vänta på att den skall repareras

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Kräva ny mobil eller vänta på att den skall repareras

Hej.

Min förra mobil Sony Ericsson K530i började krångla efter 6 månader, kontaktdonet till att ladda telefonen ville inte riktig få någon kontakt. Så jag lämnade in den och samtidigt köpte jag en ny Sony Ericsson G502 för att jag tänkte att frugan skulle få den gamla K530i när den är lagad.

Kommer hem, laddar telefonen under natten och tar med den på morgonen. Kopplar in Peltor Blåtand hörselskydden och upptäcker redan problem med anslutningen. Tappar kontakt säkert 12 ggr varje dag. Vid varje samtal väntar beep så börjar telefonen ge ifrån sig ett brusande klickande, även om man trycker upptaget så fortsätter klickandet så länge samtalet pågår. Och nej, det är inget fel på mina hörselskydd. Telefonen är även väldigt seg i menyerna.

Tar tillbaka telefonen till butiken och förklarar som det är, en åtgärd tar 40 min och kl är 1640 och dom stänger 1700. Så jag lämnar in telefonen och återkommer samma tid nästa dag. Drar igång telefonen och upptäcker att alla problem kvarstår.

Så nu sitter jag här med en avancerad M600i reservtelefon som är så högteknologiskt att även NASA skulle höja ögonbrynen. Den är även väldigt krånglig för att änns ringa ett samtal med. Men i det tekniska hela funkar den utan brister.

Så vad ska man begära om man lämnar in en telefon som det är fel på som har varit i mina ägor i ungefär 17 timmar och den ska in på service i ungefär 2-3 veckor. Ska jag slå näven i bordet och säga ge mig en ny mobil som fungerar den här gången, för att jag har inte tid med att vänta på en mobil som passar mig och mitt yrke i 2-3 veckor?

Tacksam för svar Mvh Andreas

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Sony-Ericsson har väl 7 dagars DOA-garanti, vilket innebär att du har rätt att lämna tillbaka telefonen inom dom dagarna, såvida felet kan bekräftas direkt.
Du måste dock lämna in allt komplett i kartong för att en eventuell DOA ska accepteras!

Om butiken inte vill gå med på detta kan du prova att ringa till Sony-Ericssons kundtjänst och be om en felsökning via telefon och i så fall få ett ärendenummer som du kan hänvisa till butiken med så bör den kunna bytas ut. (Ta i så fall namn på personen du pratade med, samt gärna ett direkt-nummer så butiken kan nå honom för en kontroll, om det behövs.)

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900931.htm

Nästa gång du länkar till en lag istället för att svara på frågan kan du ju prova att länka till rätt lag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2008

M600 är sony ericsson buggiaste mobil och mest jobbigaste prova gör sony ericsson update service ''SEUS'' det borde fixa problemet

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1