nån som har ett tips på hur man strider mot dustin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex__a
Fått ersättningsdator från dustin nu. lösningen på mitt strul gick kanon fort, återigen tack dustin!!

Det verkade inte gå kanonfort nyss? Var det pga att tråden blev uppmärksammad eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

när tråden var skapad, drogs det efter en stund iväg ett mail till en mail till en jag hittat på forumet som jobbar åt dustin. efter det så skrev han i tråden. å sen var de löst rätt fort.

Men vid kontakt med supporten fick jag ingen hjälp eller slutdatum.

i och med att dom inte visste hur lång tid det skulle ta. så fick jag en ny dator.

mitt krav var att få ut vad det som lagen säger angående skälig tid.

var konsekvent när jag ringde supporten. att jag ville ha min dator och gärna ett datum.

men fick en ny istället det gick lika bra.

är nu iaf kanon nöjd!

Permalänk
Medlem

Märkligt att supporten inte är mer tillmötesgående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Märkligt att supporten inte är mer tillmötesgående.

Det tycker jag också, och därav valde jag att syna historien. Men men, gött att det löste sig för dig!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Supporten är jätte dålig! Blev utskälld en gång utav en ragata på supporten. Kommer aldrig mer att köpa från Dustin, väljer Komplett nu förtiden

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att det måste gå så långt att man skapar trådar förrens saker ska vara fixxade nu för tiden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Mycket märkligt att det måste gå så långt att man skapar trådar förrens saker ska vara fixxade nu för tiden.

Så kan man se det, eller så kan man se det på så vis att det var bra att det faktiskt löste sig genom en engagerad arbetares sätt att hantera det hela på

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shike
Så kan man se det, eller så kan man se det på så vis att det var bra att det faktiskt löste sig genom en engagerad arbetares sätt att hantera det hela på

I så fall får man väl ändå se det som märkligt att man verkar ha bättre chans att få kontakt med en engagerad arbetare på Dustin genom att skapa en tråd på Sweclockers än genom att kontakta Dustin.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Verkar som om att dustinhome kanske behöver fixa till sina kundrelationer. Jag har dock aldrig haft några problem och man vet ju dock inte hurvida olika trådskapares versioner stämmer. Och även om de inte gör det så vill ju klart inte dústinhome verka dåliga eftersom man gärna tror gnällpellens historia. Man vet ju aldrig. Men reparationer och bättre sätt att hantera detta på borde nog diskuteras.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Verkar som om att dustinhome kanske behöver fixa till sina kundrelationer. Jag har dock aldrig haft några problem och man vet ju dock inte hurvida olika trådskapares versioner stämmer. Och även om de inte gör det så vill ju klart inte dústinhome verka dåliga eftersom man gärna tror gnällpellens historia. Man vet ju aldrig. Men reparationer och bättre sätt att hantera detta på borde nog diskuteras.

Dustinhome har fortfarande 8.8 i genomsnittsbetyg på prisjakt. Då ska man också tänka på att prisjakt befolkas av en hög med mindre smarta individer som ger ut 1:or i betyg för att att returärende tog tid att hantera eller att paktetet blev några dagar sent.

Det är väl sant att Dustin har fått sämre garantiservice (det är väl ett annat företag som sköter den åt dem nuförtiden?) vilket har gjort att en del gamla kunder besvikna.

Personligen så anser jag folk är på tok för snabbt ute och gnäller när något inte går precis som de tänkt sig. Speciellt gnäll över restnotering är något som irriterar mig något fruktansvärt. Om varor är restnoterade och ni inte vill vänta, så beställ från en annan butik för guds skull! Det finns också en stor hög med idioter som lägger ett lågt betyg på butiken på prisjakt, före de ens kontaktat kundtjänst på företaget de sätter betyg på!

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Re: nån som har ett tips på hur man strider mot dustin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex__a
Tog kontakt med dustin i slutet på januari. dustin hade min dator hos sej den andra februari, datorn jag lämnade in var en HP 17tum dv9xxx serie.

efter ca 3 veckor erbjuder dom mig en ny compaq cq-70 som har intel grafik och ej fjärr. anledningen att jag köpte hpn från första början var ju att ha den som mediadator. vilket den fungerade alldeles utmärkt till. körde även lite spel på den.

Så mailade tillbaka till dustin och menade på att enklaste hp dv7 12xx går bra att ta istället. då det är det som är likvardigt. lite lik min gamla.
men då bestämmer dom sig att den skall lagas istället.

pratat med konsumentvägledaren i stan. dom menade på att
dom har 2-3veckor på sej att laga apparaten. det räknas som skälig tid.
annars får dom köpa tillbaka eller ersätta med annan modell.

priset har jag inte diskuterat med dustin, när det gällde en ersättare utan
det var ju just funktionen.

Nu står man här och dustin menar på att över en månad är fortfarande skälig tid.

har en kompis som jobbar på en hemelektronikkedja. och han menar att 3veckor är skälig tid. vid extrema fall kan man få vänta 5veckor. men det utgår kompensation efter 3e veckan.

Den jag pratade sist med idag. var riktigt otrevlig. och menade på att någon gång under denna vecka kunde man få någe svar på när den kunde vara klar.

tycker det är märkligt om dustin skulle skilja sej från en stor hemelektronikkedja + konsumentvägledaren.

Någon som har ett tips på hur jag går vidare?!

Hade jag varit i dina kläder hade jag KRÄVT att häva köpet och få utbetallt PRECIS lika mycket som du fick betala för datorn. Blir det något problem hänvisa till konsumentköpslagen.
Där står det att en säljare FÅR erbjuda reperation i första hand men om kunden kräver så ska köpet hävas.
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
Dustinhome har fortfarande 8.8 i genomsnittsbetyg på prisjakt. Då ska man också tänka på att prisjakt befolkas av en hög med mindre smarta individer som ger ut 1:or i betyg för att att returärende tog tid att hantera eller att paktetet blev några dagar sent.

Det är väl sant att Dustin har fått sämre garantiservice (det är väl ett annat företag som sköter den åt dem nuförtiden?) vilket har gjort att en del gamla kunder besvikna.

Personligen så anser jag folk är på tok för snabbt ute och gnäller när något inte går precis som de tänkt sig. Speciellt gnäll över restnotering är något som irriterar mig något fruktansvärt. Om varor är restnoterade och ni inte vill vänta, så beställ från en annan butik för guds skull! Det finns också en stor hög med idioter som lägger ett lågt betyg på butiken på prisjakt, före de ens kontaktat kundtjänst på företaget de sätter betyg på!

ja det är ju just det jag menar. Jag har bara positiva egenskaper med snabb support från dustin så jag känner ju inte igen mig alls. Men det verkar ju sm om att aklagomålen har ökat något från dustin det senaste. Men det kan ju dock bero på att dustin har börjat sälja mer än förut. Klart att alla företag hamnar i lite mer eller mindre smickrande lägen ibland.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: Re: nån som har ett tips på hur man strider mot dustin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
Hade jag varit i dina kläder hade jag KRÄVT att häva köpet och få utbetallt PRECIS lika mycket som du fick betala för datorn. Blir det något problem hänvisa till konsumentköpslagen.
Där står det att en säljare FÅR erbjuda reperation i första hand men om kunden kräver så ska köpet hävas.
/M

E de så de funkar?

Oh my god!!!!!!!!

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Mellan tummen och pekfingret så tror jag han fått det om bakfoten... Om jag minns rätt (var ett par år sedan iofs men är för lat för att slå i den lilla blåa) så har säljaren rätt att få reparera osv osv först, men detta skall ske inom skälig tid.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: nån som har ett tips på hur man strider mot dustin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
E de så de funkar?

Oh my god!!!!!!!!

Ja, det är så det står i konsumentköpslagen. Ifall kunden inte vill ha reperation så kan man kräva återköp.
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Hedersmedlem

Nja är det verkligen så? 28§ med referens till 29§ tar väl sikte på prisavdrag/hävning och om jag minns rätt så gäller det bara om omleverans eller avhjälpande inte sker inom skälig tid.
Så jag tror ni har fel, men som sagt är ingen jurist och det var några år sedan man läste "handelsrätt".

Permalänk
Medlem

Vid garantihantering har säljaren rätt att försöka få den reparerad. Två gånger minst, och är det samma fel en tredje gång kan kunden kräva pengar.

Hur skulle det se ut om alla krävde sina pengar tillbaka bara sådär?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Finns inte i lagtexten "väldigt oskäligt" men vad jag vet så räknas t.ex 4000:- som en ringa summa vilket betyder att om säljaren förlorar 4000:- på att ta tillbaks en vara eller göra en omleverans så är det knappast oskäligt högt.

Hur använder jag modembeslutet fel? Iofs kan hon höra av sig till säljaren och säga till denne att om jag får skrifttligt på att rep kan vänta tills skolan är slut för säsongen så kan jag gå med på en rep till annars ska hon som jag ser det kunna begära omleverans eller hävning då hon är i behov av en fungerande vara.

Sen om det är ett modem som behövs för att betala räkningar eller en dator som behövs i skolan är i sig samma sak då behovet av en fungerande vara finns just nu och varan är köpt för att täcka ett behov, inte att vara på verkstad och speciellt inte som den redan varit där en gång och verkstaden schabblat med rep.

Kunden har avtal med affären och affären i sin tur får begära ersättning av verkstaden för dess schabbel för kunden skall icke behöva bli drabbad av detta.

Men som sagt hur har jag använt beslutet i ARN ang ett modem på felaktigt sätt?

ojj satan de var ett tag jag kollade just på den här tråden.. Men hon skickade in datan iallafall sen fick hon ljudet att sluta knastra, men själva "touch" saken som man ändrar ljudet med brukar hänga sig och bli antingen ASHÖGT eller tvärtimot, det händer då bara man rör vid den har ställer man in ljudet i själva windows så händer det inte... Så jaa hon säger att hon itne orkar bry sig något mer och det får vara så nu. Har tjat lite på henne men skiten har iallafall slutat knastra...

Tack så EXTREMT mycket för så bra svaren, synd att jag kollade tråden så här sent..

Vet nu hur jag ska göra till nästa gång

Verkligen tack så mycket!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2