Hur mycket poäng bör man ligga på?

Permalänk

Hur mycket poäng bör man ligga på?

Hejsan.

Jag har nu foldat ett tag, och börjar intresserad mig i hur mycket poäng jag egentligen ska ligga på. Då jag fått för mig att jag underpresterar, så är det lika bra att kolla mig för innan jag drar förhastade slutsatser.

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Där ovanför är min länk med lite information om hur jag foldat på sistone. 27 Februari 2009 var då jag började köra dubbla GPU klienter på mitt 4870 X2 kort. Så nu är datorn på dygnet runt för att se hur bra det fungerar, och hur mycket poäng jag kan dra ihop. Men det känns fortfarande för lite.

Om det är så att detta är extremt dåligt, vad kan man då göra för att få det att fungera bättre? Om vi nu bortser att klocka min hårdvara, finns det någonting annat som kan begränsa min framfart?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk

Jag ligger typ på 7000 ppd med mitt X2, tycker det är lite lite faktiskt..
Vill ha mer

Sen så ligger CPU:n på 100% när jag foldar med x2:an.. Vet inte varför, men det kanske någon kan svara på.. Det är möjligt att det är den som flaskar.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swordfish90
Jag ligger typ på 7000 ppd med mitt X2, tycker det är lite lite faktiskt..
Vill ha mer

Sen så ligger CPU:n på 100% när jag foldar med x2:an.. Vet inte varför, men det kanske någon kan svara på.. Det är möjligt att det är den som flaskar.

Hmm, min CPU kommer aldrig upp till 100% när jag kör mina dubbla klienter, och jag sitter på en E8600. Men nog fan är det skillnad alltid, om du får 7000PPD med ditt kort. Fasen, vad är det mer som kan flaska egentligen?

Ska i vilket fall som helst göra en ominstallation av Windows, och se om det kan hjälpa någonting. Annars så måste det vara någonting annat som har betydelse.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Lägg klienterna på varsin CPU-core, det kan göra något också kanske.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64