Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Men man specar inte shs-hemo på det sättet under några som helst omständigheter. Det är bara fakta ingenting annat sen att du blir ledsen och sårad för att 1 kille sågar din spec, testa lägg ut din spec på ett rogueforum eller nåt och du kommer få så mkt skit så jag verkar snäll och trevlig

och nej, shs-hemo gör inte mer dmg än muti.

Jag spelar inte mkt wow, knappt alls längre och bryr mig inte särskilt mkt om vad ni tror heller.

Jag har aldrig påstått att du har fel angående speccen, jag har speccat om till den du länkade till nu. Vad du inte verkar förstå är att med min gear är shs-hemo bättre, eftersom mutilate tar 60 energy måste man ha mycket crit och AP samt två bra daggers för att det ska löna sig. Den extra AP:n och critten som subtlety ger+snabbare combo point-generering gjorde att min dps ökade klart märkbart.

Det är inte vad du skriver utan hur du skriver det som jag stör mig på.
Du verkar inte förstå att du gör dig själv till åtlöje genom att bete dig som en översittaridiot. Man kan faktiskt tillrättavisa folk och komma med bättre förslag utan att förolämpa dem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Du verkar inte förstå att du gör dig själv till åtlöje genom att bete dig som en översittaridiot. Man kan faktiskt tillrättavisa folk och komma med bättre förslag utan att förolämpa dem.

Indeed.

Tycker folk ska specca hur de vill. Olike spelscenarion kräver olika specs. Spelar du i en Raid guild som rogue kommer kanske vissa krav på specs att behöva följas. Spelar du Arena och försöker få bra rating så krävs en annan spec beroende på setup och gear.

När jag började Arena med min präst i S2 fick jag hur mycket skit som helst av olika spelare för min spec. Vid den tidpunkten körde jag Holy med blessed resilience för jag hade inte någon PVP gear vid tillfället.

Blessed Resilience: Increases the effectiveness of your healing spells by 3%, and critical hits made against you have a 60% chance to prevent you from being critically hit again for 6 sec.

Provade specca om till vad folk sa var bäst för mig och visst fan dog jag mycket fortare. Specca djupare i holy gjorde att jag helade lite bättre med och överlevde lite längre än "conventional" specs. 60% chans att de INTE crittar mig igen på 6 sekunder.

Hursomhelst. Tycker Kylig ska vara lite kyligare istället. Ta det lungt kompis, bara för att Andreas här har specat som han har, kommer inte din wow värld att gå under. Och om någon speccar som andreas och kommer fram till att det finns något bättre att speca så är det väl skit samma? Folk lär sig bäst genom att prova olika saker. Inte genom att lyssna på en gaphals på ett forum.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Nån som är duktig på macro?
Jag kör med två konton och funderar på om char2 kan ha samma makroknapp för follow oavsett vilken av två andra char på konto1 jag kör med. Testade med detta nedan men nåt är fel för if-satserna skrivs ut i chatten istället.

if [target="val, exists"]
/follow val
else if [target="ely, exists"]
/follow ely

Man kan inte ha logiska funktioner i macron, då skulle man kunna skriva ett macro som får spelet att spela sig själv...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Via officiella forumet fick jag tipset att min frågeställning löstes med:

/targetexact Val
/targetexact [noexists]Ely
/follow

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Hej alla gamers
Har en enkel fråga
hur skapar ja en video i spelet word of warcraft ?
vill kunna spela in när guilden gör sina runs i dungeons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyrman
Hej alla gamers
Har en enkel fråga
hur skapar ja en video i spelet word of warcraft ?
vill kunna spela in när guilden gör sina runs i dungeons

Du får tanka programmet Fraps och spela in via det programmet, sen får du använda dig av en videoredigerare för att kladda ihop allt till en film.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Tnx då börjar ja så för vi se om det blir någon video

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har aldrig påstått att du har fel angående speccen, jag har speccat om till den du länkade till nu. Vad du inte verkar förstå är att med min gear är shs-hemo bättre, eftersom mutilate tar 60 energy måste man ha mycket crit och AP samt två bra daggers för att det ska löna sig. Den extra AP:n och critten som subtlety ger+snabbare combo point-generering gjorde att min dps ökade klart märkbart.

Nog för att jag var lite hård visst men du förstår inte varför jag blir sur. Ber om ursäkt för jag sa att du va "clueles"

Uppenbarligen har du inte spelat rogue så mkt, okej om man inte vet allt och inte spela arena på högsta nivå, det gör inte alla och inget fel med det men då ska man nog iafalla säga det innan man tippsar folk som söker en sån där bra spec. Det är iafalla min åsikt.

Ang shshemo vs muti så gör muti mer dmg under alla omständigheter, testa mot targetdummy. (55energy muti med glyph) och ptja finns hur mkt som helst att säga men.. nog om det

Däremot visst ska man spela den spec man tycker är rolig, jag spelade själv "cold-step" som den egentligen heter och hade mycket roligare i BGs och Arena än med muti.

MEN det jag verkligen försökte säga är att din shs-hemo spec är helt fel, du har mkt mer potential med 27/0/44 än det du knåpade ihop.

Det finns olika specs att variera mellan såklart: combat, muti, coldstep, shadowdance, FOK etc men det finns egentligen bara ETT sätt att specca varje spec på "rätt" sätt.
Visst kan man göra sina egna och testa men att råda folk som söker just den där "rätta specen" så bör man väl ändå länka till de som bevisligen är "de rätta" även om det kan va kul att få feedback på hemmaknåpade specs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Nog för att jag var lite hård visst men du förstår inte varför jag blir sur. Ber om ursäkt för jag sa att du va "clueles"

Uppenbarligen har du inte spelat rogue så mkt, okej om man inte vet allt och inte spela arena på högsta nivå, det gör inte alla och inget fel med det men då ska man nog iafalla säga det innan man tippsar folk som söker en sån där bra spec. Det är iafalla min åsikt.

Ang shshemo vs muti så gör muti mer dmg under alla omständigheter, testa mot targetdummy. (55energy muti med glyph) och ptja finns hur mkt som helst att säga men.. nog om det

Däremot visst ska man spela den spec man tycker är rolig, jag spelade själv "cold-step" som den egentligen heter och hade mycket roligare i BGs och Arena än med muti.

MEN det jag verkligen försökte säga är att din shs-hemo spec är helt fel, du har mkt mer potential med 27/0/44 än det du knåpade ihop.

Det finns olika specs att variera mellan såklart: combat, muti, coldstep, shadowdance, FOK etc men det finns egentligen bara ETT sätt att specca varje spec på "rätt" sätt.
Visst kan man göra sina egna och testa men att råda folk som söker just den där "rätta specen" så bör man väl ändå länka till de som bevisligen är "de rätta" även om det kan va kul att få feedback på hemmaknåpade specs.

Ja jag är ganska ny på rogues, bara 72 dagar played.
Du hänger upp dig för mycket på att jag postade min specc, han som ville se den tänkte bara prova sin rogue lite på skoj. Du tror inte att nån som ska köra arena kollar upp det lite noggrannare och inte bara frågar första bästa rogue hur man ska specca? Man måste väl kunna diskutera ett spel även om det inte gäller elitnivå?

När jag gjorde speccen tänkte jag tillbaka på de olika scenariona jag varit med om i olika battlegrounds, t ex om jag står och vaktar en ruin i EoTS och det kommer en ensam warrior och ska cappa så behöver jag förlängd gauge för att få tid att återhämta energy.
Sen stod det i officiella forumet för något år sedan att Lethality är fem bortkastade poäng eftersom det inte gör så stor skillnad som man tror.

Jag installerade en damage meter och jämförde de olika speccsen, på en lvl60 dummy var dps:en ca. 1200 med mutilate och uppåt 1700 med hemo, det enda jag bytte ut var main hand-vapnet.
Heroic dummyn var knappt någon idé att slå på med pvp-gear men även där blev dps:en något högre med hemo.

Sen måste man inte ha exakt rätt specc för att kunna röja och ha kul, kolla hur många honorable kills den här killen har och hur han har speccat: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Perenolde&n=Far...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

"Sen stod det i officiella forumet för något år sedan att Lethality är fem bortkastade poäng eftersom det inte gör så stor skillnad som man tror."

hur många år sedan var detta? i wow-betan??

och bara för att han så många "H-kills" så betyder det ju inte att han är bra eller har rätt specc...han kanske inte har något liv och spelar konstant dagarna i ända och bara farmar BG's.

nu får du nog ge dig lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen måste man inte ha exakt rätt specc för att kunna röja och ha kul, kolla hur många honorable kills den här killen har och hur han har speccat: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Perenolde&n=Far...

Honorable kills kan ju vem som helst få hur många som helst av, man behöver ju inte ens döda någon...

Ska du kolla på folks specc, så är ju en idé att kolla på dem som är med i guilds som kräver att man vet hur och varför man speccar
tex
http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Magtheridon&n...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det var ju det han sa, han sa inte att han låg etta i 3v3 bracketen, utan att han röjde och hade kul, vilket Andreas prioriterar högre än att ligga över 2500 rating.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
"Sen stod det i officiella forumet för något år sedan att Lethality är fem bortkastade poäng eftersom det inte gör så stor skillnad som man tror."

hur många år sedan var detta? i wow-betan??

och bara för att han så många "H-kills" så betyder det ju inte att han är bra eller har rätt specc...han kanske inte har något liv och spelar konstant dagarna i ända och bara farmar BG's.

nu får du nog ge dig lite

Det var ett tag innan wotlk släpptes och innan hemo nerfades.
Vad jag menade är att det är ganska oundvikligt att man blir bra på att spela sin klass efter 870k kills. Man får knappast så mycket genom att afk:a i AV.
Det är så många som har farmat ihop till bra gear men som ändå inte kan spela sin klass så är man bra på sin klass kan man äga i battlegrounds även om man går mot strömmen och kör sin egen stil.

Sen är det ju så i wow att alla som är sämre än en själv är noobs och de som är bättre har inget liv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Honorable kills kan ju vem som helst få hur många som helst av, man behöver ju inte ens döda någon...

Ska du kolla på folks specc, så är ju en idé att kolla på dem som är med i guilds som kräver att man vet hur och varför man speccar
tex

Se ovanstående post, jag håller med om att det är viktigt med rätt specc om man slåss om topp-placeringen i arena men i casual pvp är det inte lika viktigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Det var ju det han sa, han sa inte att han låg etta i 3v3 bracketen, utan att han röjde och hade kul, vilket Andreas prioriterar högre än att ligga över 2500 rating.

Exakt, för mig är det viktigare att ha roligt eftersom jag spelar för min egen skull och ingen annans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kylig chilla ner dig lite va, Andreas länkade hans speccen pga en snubbe var nyfiken vad för specc Andreas använder. Andreas har aldrig sagt att speccen är den bästa.

Vissa spelar faktiskt spelet för ha roligt. Du kan sticka till wow tråden i flashback, där finns massa andra besserwisser som tracka ner andra när dom sätter en talentpoint fel i specc på deras armory.

Permalänk
Medlem

Började lvla präst igen efter att inte ha spelat präst sedan slutet av TBC. Ska fixa 2 heirloom delar för 20% XP.

Just nu är jag lvl 26, har ej jättemycket tid att spela så jag får en del rested mellan lvlarna. Hursomehelst,

Min plan att lvla är:

Tarren mill 26-30: Är där just nu, trycker ett par lvlar till.
Arathi Highlands 30-33
STV/Arathi: 33-40
Tanaris: 40-47 (ett par boosts i ZF så ska det nog gå )
Ungoru: 47-49
WPL: 49-53
EPL/Winterlands: 53-58 (ett par boosts i Strat etc)

Outlands: 58-68 (gött med 280% flightspeed på lvl 60!)
North: 68-80

Någon som har några förslag och tips? Har ej lvlat en karaktär från 1-60 sedan... pre TBC. Några nya guldkorn?

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Min plan att lvla är:
.....
Någon som har några förslag och tips? Har ej lvlat en karaktär från 1-60 sedan... pre TBC. Några nya guldkorn?

Kan tipsa om Dustwallow march mellan 35-45 , sen de gjorde om zonen och lade till Goblin staden Mudsprocket och nya quests så är det betydligt roligare där , snabba enkla quests som ger bra XP utan att springa så långt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Okej!

Får springa dit efter första hunter questsen i STV då

Gillar STV men det är tyvärr en del springande.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe

Shimmering flats i Thousand needle mellan ~31-32 är rätt trevligt. Där får man även quests vidare till STV.

Tycker inte Arathi Highlands är någon höjdare.

Får ju mount tidigt nu så springande i STV är inget problem

Permalänk
Medlem

Springandet är väl ens minsta problem som lowlvl i STV? Värre gankingställe får man ju leta efter..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Springandet är väl ens minsta problem som lowlvl i STV? Värre gankingställe får man ju leta efter..

x2

Permalänk
Medlem

Spelade upp min senaste char på en PVE-server och helt plötsligt blev STV bland det roligaste stället i spelet. Det är otroligt vad mycket quests det finns där.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

En warlockfråga.
Hur är deras minion på högre levels? Finns fler än dessa fyra: imp, voidwalker, piskbruden, felguard? Är det voiden som gäller för att hålla mobs när man kör solo även på högre levels, 60+, eller hur är de andra?

Eftersom du inte fick nåt vettigt svar...
Demonerna du kan få är följande: Imp, Voidwalker, Succubus, Felhunter och Felguard som man får om man speccar ned sig i demonträdet.
Voidwalkern gör knappt någon skada så vill du köra solo rekomenderar jag Felguard som verkligen kan hålla aggro och göra skada.
Att välja rätt demon vid rätt tillfälle är A och O, alla är bra på sitt sätt och ett aktivt användande av succubus, felhunter eller felguard i pvp höjer dina chanser att smälta ansikten avsevärt.
Jag körde demonspecc när jag levlade och det var bara ett fåtal 4-5 manna questar jag inte kunde göra ensam med den speccen då jag healade felguarden medans den tankade.
Felguard, liraren med en yxa som man kan klyva en kossa med.
Felhunter, hunden med hornen.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

Tack.
Men kör man inte demonspec är succubus sista minion alltså?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack.
Men kör man inte demonspec är succubus sista minion alltså?

Spelar inte längre, men har för mig att man fick Felhuntern efter Succubun.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

tex

Han var dock Grand Marshal, vilket krävde en hel del av en förr i tiden

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Voidwalkern gör knappt någon skada så vill du köra solo rekomenderar jag Felguard som verkligen kan hålla aggro och göra skada.

Jag håller på att levla en 56 lock enligt den här guiden: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=81549.0

Jag tycker att felguarden är dålig på att hålla aggro, jag får oftast aggro när jag gör drain life. Självklart kör jag med soul link så att felguarden tar 20% av min skada men ändå.

Är det för att jag inte har Anguish aktiverat?

"For the felguard, you can keep everything except Anguish (the aggro button) on auto because your lifetaps = pet mana now."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag måste få säga att WoW är otroligt roligt att lira, dock så har jag slutat lira wow för gott nu (efter 3.5års spelande) måste bara säga att det är riktigt skönt att inte vara "fast" längre

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Temp Chassi # MSI MAG 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X @ 4.9GHz + CO # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _rudan_
dock så har jag slutat lira wow för gott nu

Tror du på det där själv?

Visa signatur

Permalänk

Funderar på att levla en rogue via battlegrounds.. Jag vet att det går jävligt långsamt, men alltså bara så man har något att göra när man har tråkigt.

Typ, om man stänger av experience gain så fort man blir tillräckligt hög level för att komma in i nästa bracket(alltså, 10, 20, 30, etc...) och skaffar lite små twink saker och sedan kör på med experience igen? Och sen equippar man gearet allt efter hand. Det borde väl funka någorlunda? Sen när man väl är lvl80 så har man ju skapat ihop lite honor:P

EDIT: När det gäller Cataclysm så blir det ju första gången jag rollar en Alliance för att en ras är allmänt cool. Worgen FTW!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tror du på det där själv?

haha man tvekar mer och mer efter varje gång man slutar
Ja funderar med på att sluta snart.