World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
menar att hackaren sålde ditt konto vidare:)

aha, ja det är ju klart inte omöjligt :s

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är oherhört trevligt att snacka med GMs? Har hittat några ganska kraftiga buggar genom åren, då jag gillar att pröva på ovanliga saker:P

Tycker dom alltid verkar så trevliga, och när man berättar om en okänd bug för dom så verkar dom alltid bli glada och tackar hjärtligt för informationen.

Har jag kanske bara haft tur och fått trevliga GMs och snacka med?:P Har hört att vissa spelare ska ha fått se lite ovanliga saker när dom snackar med GMs. Typ, få komma till GM Island etc. Någon här som har upplevt något sådant?

Mer in-game då, så går det bra för min DK. Har tagit Onyxia10 och 25 varje vecka och fått någon gem sack några gånger och även Head of Onyxia. Har även sparat Head of Onyxia från lvl60 i banken då jag aldrig haft någon användning av rewardsen. Tänkte lämna i båda questen på en gång och se vad som händer i trade chatten:P Dock inget gear droppat ännu, men det är man ju van vid...

Min armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Al%27Akir&n=Tza...

Frost DW är det bästa för PvE DPS just nu tror jag. Själv kör man med två Tankard O' Terror(http://thottbot.com/i48663) från brewfest. Riktigt go DPS, och ser grymt ut också, men jag undrar vilken Runeforging enchant som är bäst för OH?

Kör för tillfället med Fallen Crusader i MH och Razorice i OH. Funkar jättebra, men har sett en del som väljer Cinderglacier i OH istället.

Har kollat in Onyxia's loot table lite då. Vore ju gott om man kunde få tag i dom två Melee DPS 1hands hon droppar.

I MH, Raging Deathbringer: http://thottbot.com/i49500
I OH, Tempered Vis'kag the Bloodletter: http://thottbot.com/i49501

Med både dom procsen så tror jag min DPS kommer öka kraftigt. Sen så är det ju mer raw damage också från Tankard O' Terror. Dom har ju tyvär inga stats, men jag tror helt klart att procsen slår ut behovet av stats.

EDIT: Har hört att procraten på både vapnen är riktigt låg, för låg... Sanning i detta?

Blev lite långt inlägg, men hadde inget för mig...:P

Permalänk
Medlem

Har ni varit med om att utan förvarning blivit invitade av någon ni inte känner som sedan påstår att han inte skickat någon invite?
Det hände senast igår att jag accepterade för jag hade tråkigt och hamnade i en grupp med två andra som inte fattade nånting.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Har ni varit med om att utan förvarning blivit invitade av någon ni inte känner som sedan påstår att han inte skickat någon invite?
Det hände senast igår att jag accepterade för jag hade tråkigt och hamnade i en grupp med två andra som inte fattade nånting.

Han skulle väll inspecta? väldigt lätt att trycka fel där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Han skulle väll inspecta? väldigt lätt att trycka fel där

Hehe ja det misstaget har man ju gjort själv.
De gångerna jag blivit invitad har de andra varit långt borta så det kan inte vara det misstaget.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Okej. Jag har haft en paus över sommaren med WoW och under tiden så guildet lösts upp och alla spelar något annat.
Jag vill gärna spela, inte hardcore dock, men slöspela lite på någon okej server utan en massa köer och som rankas som "full". Tänkte rerolla hunter eller warlock eller något annat, någon som har några bra rekommendationer eller kanske någon som spelar i ett seriöst-casual-guild?

Aldrig varit med om att det varit kö på Lightbringer där jag spelar (har haft ett uppehåll nu och ska börja idag igen)

Spelar i en guild där på hordesidan. Vi har ruskigt roligt när vi spelar och det är inga krav på att raida eller nånting. Några raids i veckan blir det för dem som vill. Var ner till Göteborg och träffade alla (utom 1) svenskar och en från Holland som spelar i guilden i somras och det var ruskigt roligt.

Funderar själv på att göra en ny char snart och börja levla nu när man är tillbaka efter uppehållet.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Vart i lfg och har auto invite på?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Har ni varit med om att utan förvarning blivit invitade av någon ni inte känner som sedan påstår att han inte skickat någon invite?
Det hände senast igår att jag accepterade för jag hade tråkigt och hamnade i en grupp med två andra som inte fattade nånting.

Förut ett tag så brukade guldspammare invita random till grupper för att sen smacka in en guldreklam då gruppen formats.
Nu tror jag de flesta spam/addons skyddar mot det också men , kanske är nåt sånt som hände?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Vart i lfg och har auto invite på?

Skulle gissa på det jag med. Har hänt ett par gånger att man skrivit upp sig där och sedan glömt av det.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Har ni varit med om att utan förvarning blivit invitade av någon ni inte känner som sedan påstår att han inte skickat någon invite?
Det hände senast igår att jag accepterade för jag hade tråkigt och hamnade i en grupp med två andra som inte fattade nånting.

Jepp ett antal gånger. Börjar alltid rollspela för att se deras reaktioner. Roligast är det när det är 16åriga svenskar som inte kan engelska som vill att man ska boosta dom i DM eller liknande. Då kan man dra ner till DM och börja rollspela vid ingången och dom blir heltokiga.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Fake mail

Fick följande mail från " Blizzard"

Greetings,
Your subscription method has expired. Please complete the information in
http://wow-europ.1gb.ru/en/manage/index.html
This is only verification process.Your credit card has not billed this time.
Blizzard Entertainment Inc
Account Administration Team
P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623
Regards,
Account Administration Team
Blizzard Entertainment Inc.

Tycker det luktar skit on detta mail så jag har inte ens klickat på länken....
Någon mer som fått ett?

Permalänk
Medlem

Re: Fake mail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Fick följande mail från " Blizzard"

Greetings,
Your subscription method has expired. Please complete the information in
http://wow-europ.1gb.ru/en/manage/index.html
This is only verification process.Your credit card has not billed this time.
Blizzard Entertainment Inc
Account Administration Team
P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623
Regards,
Account Administration Team
Blizzard Entertainment Inc.

Tycker det luktar skit on detta mail så jag har inte ens klickat på länken....
Någon mer som fått ett?

Testa skriva in bara random skit och loggade in... Du kan nog kasta mailet

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Fake mail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Fick följande mail från " Blizzard"

Greetings,
Your subscription method has expired. Please complete the information in
http://wow-europ.1gb.ru/en/manage/index.html
This is only verification process.Your credit car.....
Tycker det luktar skit on detta mail så jag har inte ens klickat på länken....
Någon mer som fått ett?

Snyggt. Alla som spelar wow vet ju att det är battle.net
Tror sidan försvinner snart.

EDIT: drog iväg ett mail till hosten iaf.
EDIT2:heheh såja blufferier ska bort. Så blev det också! undra vad host-sajten gav för straff...

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Aldrig varit med om att det varit kö på Lightbringer där jag spelar (har haft ett uppehåll nu och ska börja idag igen)

Spelar i en guild där på hordesidan. Vi har ruskigt roligt när vi spelar och det är inga krav på att raida eller nånting. Några raids i veckan blir det för dem som vill. Var ner till Göteborg och träffade alla (utom 1) svenskar och en från Holland som spelar i guilden i somras och det var ruskigt roligt.

Funderar själv på att göra en ny char snart och börja levla nu när man är tillbaka efter uppehållet.

PM när du bestämt dig ffsfffsfsfsfsfsfsfsff!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Fick följande mail från " Blizzard"

Greetings,
Your subscription method has expired. Please complete the information in
http://wow-europ.1gb.ru/en/manage/index.html
This is only verification process.Your credit card has not billed this time.
Blizzard Entertainment Inc
Account Administration Team
P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623
Regards,
Account Administration Team
Blizzard Entertainment Inc.

Tycker det luktar skit on detta mail så jag har inte ens klickat på länken....
Någon mer som fått ett?

.ru

Verkar som blizzard flyttat sitt kontor till ryssland och kan inte stava till europe nåmer. Jag tycker det ser äkta ut.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Vart i lfg och har auto invite på?

Nej, använder aldrig lfg eftersom jag inte raidar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Förut ett tag så brukade guldspammare invita random till grupper för att sen smacka in en guldreklam då gruppen formats.
Nu tror jag de flesta spam/addons skyddar mot det också men , kanske är nåt sånt som hände?

Ja det har också hänt men då har det varit en lvl1 i nåt startområde som börjat spamma, de andra gångerna har det varit vanliga spelare som befunnit sig vartsomhelst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jepp ett antal gånger. Börjar alltid rollspela för att se deras reaktioner. Roligast är det när det är 16åriga svenskar som inte kan engelska som vill att man ska boosta dom i DM eller liknande. Då kan man dra ner till DM och börja rollspela vid ingången och dom blir heltokiga.

Men då har de ju också medvetet bjudit in dig av en anledning, det konstiga är att det hänt att jag hamnat i en grupp där ingen medvetet bjudit in nån annan och alla accepterat av nyfikenhet och undrar vad det är frågan om.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Är det bara jag som tycker det är oherhört trevligt att snacka med GMs? Har hittat några ganska kraftiga buggar genom åren, då jag gillar att pröva på ovanliga saker:P

Visst är dom trevliga, de e ju deras jobb trots allt... men kan knappast påstå att det är trevligt att sitta i 12 timmar å vänta på att dom ska svara dock
Men fick nyligen hjälp att få tillbaka min warrior som ja deletade för 1,5 år sen så ja klagar inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Frost DW är det bästa för PvE DPS just nu tror jag. Själv kör man med två Tankard O' Terror(http://thottbot.com/i48663) från brewfest. Riktigt go DPS, och ser grymt ut också, men jag undrar vilken Runeforging enchant som är bäst för OH?

Kör för tillfället med Fallen Crusader i MH och Razorice i OH. Funkar jättebra, men har sett en del som väljer Cinderglacier i OH istället.

Razorice är alltid bäst i längre fighter (tex. bossar) när den får stacka upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Har kollat in Onyxia's loot table lite då. Vore ju gott om man kunde få tag i dom två Melee DPS 1hands hon droppar.

I MH, Raging Deathbringer: http://thottbot.com/i49500
I OH, Tempered Vis'kag the Bloodletter: http://thottbot.com/i49501

Med både dom procsen så tror jag min DPS kommer öka kraftigt. Sen så är det ju mer raw damage också från Tankard O' Terror. Dom har ju tyvär inga stats, men jag tror helt klart att procsen slår ut behovet av stats.

EDIT: Har hört att procraten på både vapnen är riktigt låg, för låg... Sanning i detta?

Vis'kag har runt 4% proc å Deathbringer endast någon procent mer så ja dom e rätt dåliga tyvärr :/ (för övrigt är det bra att undvika procvapen i OH då procchansen halveras)
Edit: kanske ska lägga till att båda två är bättre i MH än Tankard O'Terrror dock

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164

Frost DW är det bästa för PvE DPS just nu tror jag. Själv kör man med två Tankard O' Terror(http://thottbot.com/i48663) från brewfest. Riktigt go DPS, och ser grymt ut också, men jag undrar vilken Runeforging enchant som är bäst för OH?

själv skulle jag säga att unholy gör bäst aoe skada i fighter med adds iaf med 4p t9, och jag sj spelar blood brukar ligga lika med den frost DW killen vi har i guildet. men jag har provat dw frost lite smått behöver fortfarande 2 vapen då mina e lite kassa vis'kag å ett 1,5(lite väl snabbt men det duger som off spec) svärd från totc 10 som jag fick.

har dock lite frågor om någon vet hur bra 4p t9 kommer bli när den nerfas så bara blood plauge kan critta? för om den e allt förkass så skaffar jag non set triumph hjälmen ist för set hjälmen, har bara byxor å shoulders atm

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aVaTar
Visst är dom trevliga, de e ju deras jobb trots allt... men kan knappast påstå att det är trevligt att sitta i 12 timmar å vänta på att dom ska svara dock
Men fick nyligen hjälp att få tillbaka min warrior som ja deletade för 1,5 år sen så ja klagar inte

Razorice är alltid bäst i längre fighter (tex. bossar) när den får stacka upp.

Vis'kag har runt 4% proc å Deathbringer endast någon procent mer så ja dom e rätt dåliga tyvärr :/ (för övrigt är det bra att undvika procvapen i OH då procchansen halveras)
Edit: kanske ska lägga till att båda två är bättre i MH än Tankard O'Terrror dock

Ja, väntatiderna för tickets hadde ju kunna förkortas, men sen så har dom väl en del skit att stå i där inne, så man kan ju förstå att det är lite stressigt för dom.

Just det ja, det där med procs i OH hadde jag ju glömt bort:P
Sen är ju frågan fall man ska ha Vis'kag eller Deathbringer i MH då... Deathbringer har ju mer raw damage, men proccen från Vis'kag låter mer spännande i mina öron. Frågan är ju då över hur lång tid som dessa 2222dmg tickar, för även om det är så att Vis'kag har lite lägre procrate så låter det bättre med mer utspridd konstant dmg än en burst på 1458-1874dmg då och då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
själv skulle jag säga att unholy gör bäst aoe skada i fighter med adds iaf med 4p t9, och jag sj spelar blood brukar ligga lika med den frost DW killen vi har i guildet. men jag har provat dw frost lite smått behöver fortfarande 2 vapen då mina e lite kassa vis'kag å ett 1,5(lite väl snabbt men det duger som off spec) svärd från totc 10 som jag fick.

har dock lite frågor om någon vet hur bra 4p t9 kommer bli när den nerfas så bara blood plauge kan critta? för om den e allt förkass så skaffar jag non set triumph hjälmen ist för set hjälmen, har bara byxor å shoulders atm

Mjo, jag var Unholy från början, mest för att jag gillade att ha ett ghoul som pet:P
Och medans Unholy har mycket go AoE DPS så har även Frost det. Och nu när Unholy Blight har gått från vanlig AoE till en passiv ability som ger Death Coil en DoT, som bara är 10% av Death Coils damage över 10 sekunder i patch 3.3.0(PTR), så tror jag faktiskt det bästa är Frost kombinerat med Corpse Explosion från Unholy, som jag har.

Genom Frost så får vi Howling Blast, 259-281dmg, 6sec cd, dmg ökar väldigt kraftigt med talents och AP

Vi får även Frost Strike som är den absolut bästa singletarget RP-dumpen för tillfället:
55% weapondmg + 150 + 380(Sigil of the Vengeful Heart) + 30%dmg från talent = Något du inte vill leka med för 32RP med glyphs
Vilket innebär att med full RP(130), så kan du slänga iväg 4 Frost Strikes i rad, vilket innebär rätt go Singletarget dmg:P

Med Corpse Explosion också, vilket är en mycket underskattad talent faktiskt:
442dmg i 20yards radius + 10%dmg från talents
Corpse Explosions dmg ökar också med AP.
Corpse Explosion kan även användas på ens pet Ghoul för er som inte visste det, medans den fortfarande lever alltså. Då använder Ghoulen en spell som heter Explode och den smäller upp sig själv för en viss % av sitt HP(exakta procenten diskuteras fortfarande, men det tros vara 25% som Explode-spellen man hadde när man själv kunde leva upp som Ghoul efter man dött genom en talent i Unholy)

Folk brukar klaga på Corpse Explosion för att det inte alltid finns kroppar under bossfighter att använda, och det är helt rätt, men det går fortfarande använda på din egen Ghoul för ganska fet dmg och många bossar spawnar ju även adds och liknande. Sen är ju Corpse Explosions största användning för trash mobs, och då finns det ju alltid en kropp eller två i närheten.

Corpse Explosion var grymt i Diablo 2, och det är det i WoW också:P

*host* Har jag missat något tro...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Folk brukar klaga på Corpse Explosion för att det inte alltid finns kroppar under bossfighter att använda, och det är helt rätt, men det går fortfarande använda på din egen Ghoul för ganska fet dmg och många bossar spawnar ju även adds och liknande. Sen är ju Corpse Explosions största användning för trash mobs, och då finns det ju alltid en kropp eller två i närheten.

Corpse Explosion var grymt i Diablo 2, och det är det i WoW också:P

*host* Har jag missat något tro...?

Det där har jag aldrig tänkt på!

Har aldrig direkt fått någon användning av 30 sec CD på raise ghoul. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

En hand eller 2 hands i titangrip?
Jag kör jusst nu med 2 st 2 hands i titangrip..
Jag tycker det är lite liite acction när man är i combat..
Ett par snabbare en hands vapen skulle vara kul att prova..
Blir dmg jättemycket sämre eller?
Jag menar Jag kommer ju att slå dubbelt så snabbt och därmed åxå critta dubbelt så ofta, dock med lägre dps.. Vad tror ni?
Jag kör dwarf warrior...

Permalänk
Medlem

Funderar på dual-talent ihop med equipmanager på min hunter och vill ha den ena där allt fokus läggs på att få min tankpet så vass som möjligt, min egen dpsförmåga åsidosätts då (det använder jag min andra uppsättning till vid behov).

Är det gear med i princip bara fokus på stamina som gäller då för att öka min pets stryktålighet, eller? Eftersom en viss del av min stamina överförs som bonus till pet.

Kör ibland dungeonruns ihop med en healer o mage så då vill jag kunna tanka med min pet. Så vad ska jag satsa på i gear om allt fokus läggs på att få mitt pet så bra som möjligt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164

Sen är ju frågan fall man ska ha Vis'kag eller Deathbringer i MH då... Deathbringer har ju mer raw damage, men proccen från Vis'kag låter mer spännande i mina öron. Frågan är ju då över hur lång tid som dessa 2222dmg tickar, för även om det är så att Vis'kag har lite lägre procrate så låter det bättre med mer utspridd konstant dmg än en burst på 1458-1874dmg då och då.

Deathbringer helt klart, proccen påverkas av Black Ice (+10% dmg) och runt 50% fler procs gör den lite bättre, sen är Vis'kags proc oxå en instant dmg inte en dot.. (båda kan för övrigt critta)

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
En hand eller 2 hands i titangrip?
Jag kör jusst nu med 2 st 2 hands i titangrip..
Jag tycker det är lite liite acction när man är i combat..
Ett par snabbare en hands vapen skulle vara kul att prova..
Blir dmg jättemycket sämre eller?
Jag menar Jag kommer ju att slå dubbelt så snabbt och därmed åxå critta dubbelt så ofta, dock med lägre dps.. Vad tror ni?
Jag kör dwarf warrior...

ingen idé att ta titansgrip om du inte ska använda 2st 2h!?!?!

klart som buljong att du ska ha 2st 2h....mama mia....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Funderar på dual-talent ihop med equipmanager på min hunter och vill ha den ena där allt fokus läggs på att få min tankpet så vass som möjligt, min egen dpsförmåga åsidosätts då (det använder jag min andra uppsättning till vid behov).

Är det gear med i princip bara fokus på stamina som gäller då för att öka min pets stryktålighet, eller? Eftersom en viss del av min stamina överförs som bonus till pet.

Kör ibland dungeonruns ihop med en healer o mage så då vill jag kunna tanka med min pet. Så vad ska jag satsa på i gear om allt fokus läggs på att få mitt pet så bra som möjligt?

var hade du tänkt tanka? vi gjorde ett roligt test i UK normal när vi var 70...mitt pet tankade och då hade jag 19k hp....funka bra på trashmobs men annars var det bara att lägga ner...

1-70 vanilla->tbc så fungerar det om din healer inte suger.

ska du bara köra som vanligt så är det ingen idé att stacka stam utan AP/agi som vanligt...ditt Pet klarar att hålla aggro oavsett

Permalänk
Medlem

Snackade med en guilde och han sa att armorpen är det man ska ha hur mycket som helst av..
Jag har ju satsat på Expertis 11 sockets..
Finns det någon regel för hur mycket av allt man ska ha?
Nu har jag 25 Expertis.. Och tappar till typ 13 om jag byter sockets till Ape..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Snackade med en guilde och han sa att armorpen är det man ska ha hur mycket som helst av..
Jag har ju satsat på Expertis 11 sockets..
Finns det någon regel för hur mycket av allt man ska ha?
Nu har jag 25 Expertis.. Och tappar till typ 13 om jag byter sockets till Ape..

Är inte så påläst om warriors men vad ja har hört är ArP det bästa att gemma med. Expertisecappen är 25 (stor skillnad mellan expertise och expertise rating dock!) så du kan nog droppa lite förutsatt att du inte e tank förstås, själv har ja 20 på min dk å de funkar bra tycker ja

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Snackade med en guilde och han sa att armorpen är det man ska ha hur mycket som helst av..
Jag har ju satsat på Expertis 11 sockets..
Finns det någon regel för hur mycket av allt man ska ha?
Nu har jag 25 Expertis.. Och tappar till typ 13 om jag byter sockets till Ape..

Viktigare att träffa med slagen tycker jag. Behåll din expertis och när du får tillräckligt från gearet så du slipper gemma expertis, gå ArP då.

Permalänk
Avstängd

Någon som har en bra warrior spell chema altså hur du lägger av spelsen fär att få högsta dps. jag har en level 72 warroir fury specad och trots 2 st 2 hands yxor så når jag endast 500-600dps känns så jobbigt då jag hört att warrorn ska va en bra dps maskin. Kom inte o be mig söka på nätet för det har jag redan gjort ,och ej funnit det jag vill ha. Så anälla jag ber er ni nu som dpsar 3000-5000dps/s (som level 80 då det fattar jag) ge mig er rotation av era slag om nii färstår va jag menar

ha en trevlig fredag ska nå level 75 innan helgen är över mvh Kocken

edit: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong&n=Sl... jag vet att jag har några gears som har och är lämpade för tanks, men dom va bättre en dom jag hade innan så därför detta val.Och jag tränar som sagt mining och BS så jag gör mina egna gears sen. har dock varit sen på att träna upp min BS för det har kostat en hel del guld för mig pga att jag inte haft nog med bars för det jag ska träna upp.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
Någon som har en bra warrior spell chema altså hur du lägger av spelsen fär att få högsta dps. jag har en level 72 warroir fury specad och trots 2 st 2 hands yxor så når jag endast 500-600dps känns så jobbigt då jag hört att warrorn ska va en bra dps maskin. Kom inte o be mig söka på nätet för det har jag redan gjort ,och ej funnit det jag vill ha. Så anälla jag ber er ni nu som dpsar 3000-5000dps/s (som level 80 då det fattar jag) ge mig er rotation av era slag om nii färstår va jag menar

ha en trevlig fredag ska nå level 75 innan helgen är över mvh Kocken

edit: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong&n=Sl... jag vet att jag har några gears som har och är lämpade för tanks, men dom va bättre en dom jag hade innan så därför detta val.Och jag tränar som sagt mining och BS så jag gör mina egna gears sen. har dock varit sen på att träna upp min BS för det har kostat en hel del guld för mig pga att jag inte haft nog med bars för det jag ska träna upp.

Som warrior har du väl en massa aktiva proccs som du måste hålla öga på och på så sätt inte kan rotera med abilities like effektivt som andra klasser som inte lever på proccs.

Ser att du har tactical mastery 3/3 vilket glädjer mig. Finns många noob warriors där ute som inte speccar det och bara rullar skallen på tangentbordet.

En sak som påverkar mycket dps är vilken gear du har. Warriors har alltid varit mycket beroende av gear i spelet och varje gång Blizzard balanserar klassen så gör dom det med tanke på senaste gearen.
Därför blir warriors med dålig gear lidande och det märks när man levlar upp.

Jag tror 500-600 dps är helt ok med den skit du har på dig, senare när du är 80 full epic och har problem med att göra skada så ska du börja oroa dig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken