Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Righteousvill
Registrerad
Mar 2009

Netgiganten

Hej,
Är det nån som har nyligen köpt en dator eller dator i delar från Netgiganten?
I så fall hur gick det?

Om man köper en dator i delar....är det tillverkarensgaranti som gäller på ena del ?

If I buy a PC as a "self-build"..is it the manufacturers garuantee that applies to each seperate part??

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Det får du nog fråga dom om, men oftast gäller garanti för enskilda varorna om du köper en dator i delar.

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HSTD
Registrerad
Dec 2004

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visserligen inte nyligen men känns ändå viktigt.

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Righteousvill
Registrerad
Mar 2009

Tack både två för svaren. dala56 den threaden att jag läst...men om jag köper en self-build dator då är min garanti med tillverkaren ???
visst jag får dator efter jag betalt!!!!!

thanks for the replies...dala56 it was that thread that drew my attention to a potential problem. But if i buy a computer in parts then my warranty is with the manufactures????
That asumming I get the parts after paying for it !!!! :-0

Any recommendations where I should shop??? Komplett etc all seem to be dear....if you look close and check out the cheaper parts they add in to keep costs down ( WD hard drive green models 5400rpm...what place do they have in a home/gaming PC ?...ok in a pure home entertainment system´)

tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Jag fattar inte, varför skulle du inte få delarna du beställer?

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | 4x4GB Ballistix DDR4 | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Obsidian 500D | Viewsonic XG2703-GS |