Häng med SweClockers på Dreamhack Göteborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är bara för dom som sitter på SweClockers-raden. Maila supporten och byt plats.

Hade gärna gjort det om inte mina 8 kompisar velat sitta där vi nu sitter : /. Men jag kommer och hälsar på er i Swec sektionen! Håll utkik efter en kille i stor lila mössa (är under konstruktion i slöjden )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Innan DH-arrangörerna blev fulla på sin egen pengarkåthet så hade dom faktiskt andra tävlingar/inriktningar än just spel, jag vet, det låter som en annan värld

Demos ägde, det var iaf lite skicklighet Det var bättre förut helt klart.

Jag hoppas att du nu då även förstår syftet med att nu införa en sektion endast för SweClockersfantaster. Och jag kan garantera dig, SweClockers tävlingar kommer icke att handla om Counter-strike.

Permalänk
Medlem

jag håller på å byta så jag får biljett i sweclockers sektionen nu! Har bara en fråga. Jag har aldrig varit på dreamhack förut. vet bara lite om jönköping. Hur som helst är min fråga hur det blir med mat.på Jönköping finns det iaf as många matställen. är det i princip samma upplägg i GBG fast mindre skala eller?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
jag håller på å byta så jag får biljett i sweclockers sektionen nu! Har bara en fråga. Jag har aldrig varit på dreamhack förut. vet bara lite om jönköping. Hur som helst är min fråga hur det blir med mat.på Jönköping finns det iaf as många matställen. är det i princip samma upplägg i GBG fast mindre skala eller?

Det finns käk på Dreamhack, och om inte annat så ligger Svenska mässan mitt i Göteborg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
jag håller på å byta så jag får biljett i sweclockers sektionen nu! Har bara en fråga. Jag har aldrig varit på dreamhack förut. vet bara lite om jönköping. Hur som helst är min fråga hur det blir med mat.på Jönköping finns det iaf as många matställen. är det i princip samma upplägg i GBG fast mindre skala eller?

Eller om du är rik 08a så kan du ta hissen upp till Heaven 23 och ta dig redigt fin mat (kostar) men det är gott.
Annars finns det korvkiosk strax utanför och på Svenskamässan. ligger mycket matstänner ner mot centrum.

TBA säger du.. hmm tror inte jag hört det innan men nu vet jag nog.
Det där med Swec 'ID' kan jag nog tänka mig vad det är ni menar, men kanske dumt och nämna det ?
Kan vi Swec-Besökare vara med på tävlingarna? eller endast för de som sitter på swecraden?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Innan DH-arrangörerna blev fulla på sin egen pengarkåthet så hade dom faktiskt andra tävlingar/inriktningar än just spel, jag vet, det låter som en annan värld

Demos ägde, det var iaf lite skicklighet Det var bättre förut helt klart.

Way to miss the point.
Detta är ett mindre LAN ämnat speciellt för gamers, det har ingen sceninriktning överhuvudtaget.
DH håller (långsamt som fan dock) på att försöka locka tillbaka scenarna på vintereventen, men detta är inte vanliga DH utan ett fristående event.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

För er som är oroliga över att inte hitta mat i Sveriges näst största stad har jag ett tips. 400 meter från mässan, nära korsvägen finns två små ställen som säljer oerhört goda baguetter + valfri läst för 30kr.

Kommer någon av tävlingarna handla om typ procentuell överklockning eller något annat festligt kanske jag kommer.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Way to miss the point.
Detta är ett mindre LAN ämnat speciellt för gamers, det har ingen sceninriktning överhuvudtaget.
DH håller (långsamt som fan dock) på att försöka locka tillbaka scenarna på vintereventen, men detta är inte vanliga DH utan ett fristående event.

Ett mindre LAN för att tjäna pengar på namnet Dreamhack ja Finns det några seriösa lan som inte är för gamers? Ja jag vet vad dom mindre LANen är till för... bor ju i Skellefteå där dom kör samma sak.

Permalänk

Helt otroligt, det var en vecka sedan jag skrev till DH-support och jag har fortfarande inte fått svar på min förfrågan!

SKÄMS DREAMHACK!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Helt otroligt, det var en vecka sedan jag skrev till DH-support och jag har fortfarande inte fått svar på min förfrågan!

SKÄMS DREAMHACK!

Skriv igen då eller ring!
Vi lever i 2009, Företag och personer svarar inte alltid om inte säga sällan på Mail. Sen hur många blockerar inte hotmail tex?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Skriv igen då eller ring!

Jag har skickat ett antal melj, får väl försöka ringa på måndag då antar jag. Känns fortfarande väldigt lågt att man ska behöva ringa till någon;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Vi lever i 2009, Företag och personer svarar inte alltid om inte säga sällan på Mail.

Jag skulle vilja påstå att folk aldrig har svarat så snabbt på epost och melj som dom gör idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Sen hur många blockerar inte hotmail tex?

Väldigt långsökt; speciellt för en bokningstjänst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Ett mindre LAN för att tjäna pengar på namnet Dreamhack ja Finns det några seriösa lan som inte är för gamers? Ja jag vet vad dom mindre LANen är till för... bor ju i Skellefteå där dom kör samma sak.

Assembly?
Birdie?
Breakpoint?
The Gathering?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag har skickat ett antal melj, får väl försöka ringa på måndag då antar jag. Känns fortfarande väldigt lågt att man ska behöva ringa till någon;
Jag skulle vilja påstå att folk aldrig har svarat så snabbt på epost och melj som dom gör idag.
Väldigt långsökt; speciellt för en bokningstjänst.

Nej! folk svarar inte på mail om det inte är av eget intresse. vill man få tag i någon så ska man ringa eller besöka så är det bara. du kommer märka det själv när du växer upp och börjar arbeta.
Det är inte alls lånsökt. de flesta spam/virus mm sprids över msn/hotmail konton och jag förstår mycket väl varför företag blockar de.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nej! folk svarar inte på mail om det inte är av eget intresse.

- Det är en bokningstjänst, det är så mycket av eget intresse som det bara kan bli!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det är en bokningstjänst, det är så mycket av eget intresse som det bara kan bli!

Eh, svar ja. Svarar de inte inom en arbetsdag är de ett gäng klåpare!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Skriv igen då eller ring!
Vi lever i 2009, Företag och personer svarar inte alltid om inte säga sällan på Mail. Sen hur många blockerar inte hotmail tex?

Det där måste jag få opponera mig emot. Alla företag jag haft kontakt med via mail har alltid svarat snabbt till min hotmailadress.

Vart fick du det ifrån, att många blockerar hotmail?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Alla felbokningar, samt folk som vill byta plats, kommer att få service under måndagen nu.

Hälsningar från DH

Permalänk
Medlem

Vad har du för mail ?

Permalänk
Medlem

Alla som mailat till bokning@dreamhack.se och bett om att byta plats till sweclocker sektionen av att de redan hade köpt värdekod innan erbjudandet eller att ni varit för snabba i svängarna och missat att man måste köpa den speciella sweclocker biljetten för att kunna boka på den sektionen kommer kontaktas , självklart ordnar vi detta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
Det där måste jag få opponera mig emot. Alla företag jag haft kontakt med via mail har alltid svarat snabbt till min hotmailadress.

Vart fick du det ifrån, att många blockerar hotmail?

Jag har jobbat/pryat på många företag både små och stora. jag har även kompisar som jobbar på allt från medelstora till storaföretag och det är sällan just Hotmail adresser går igenom. de brukar ha filter just för att så mycket skräp sprids därigenom.

Jag säger inte att alla har det. men företag är dåliga på att svara på mail. vill man något så ska man ringa eller besöka i den mån det går.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Att uppmärksamma just nu är att jag igår blev uppringd av någon med IP-telefoni (troligen Skype) som också spelade in samtalet. Han påstod sig att heta "Nicklas Andersson" och sade sig ringa från Dreamhack AB. Lät ungefär såhär;

Hej, mitt namn är Nicklas Andersson och jag ringer från Dreeeeeamhack.
Jag har hört att du deltar på Dreamhack rätt ofta?

- "Joo, det händer..."

Deltog du i något event under 2008?
"- Ja, både sommer och winter."

Ja, okej. Det är så att ditt namn står med på en lista över personer som har fuskat i spelet Counter-Strike och du är portad från Dreamhack.
- "Vad sade du?"

Permalänk
Medlem

Hej alla som läser detta,

Det råkar vara jag som är Nicklas Andersson på DreamHack, och jag kan informera er om att det inte är jag som ringt er. Detta är till största säkerhet någon som haft för lite att göra, uppenbarligen. Internets baksida, helt enkelt.

Vi beklagar detta och ber er ta kontakt med oss om ni känner er osäkra.

Vänliga hälsningar,

Nicklas

Permalänk
Dreamhack

Hej alla SweClockers!
Vill bara förtydliga Nicklas inlägg. Självklart ringer vi inte upp våra kunder och hotar med att de är bannade i turneringar, vi har inget sådant register och det är inte på det sättet vi arbetar, som ni nog förstår. Det är mycket beklagligt att några illbattingar använder Nicklas och DreamHacks namn och vi beklagar det inträffande, trots att vi inte kan göra något åt det. Vi har polisanmält händelsen och önskar er alla hjärtligt välkomna till DreamHack Göteborg

Vänliga Hälsningar,
Robert Ohlén, VD DreamHack AB

Permalänk

Ah, jag förstod det efter ett tag så jag lade på luren.
Lite ställd blev han iallafall när jag frågade varför han inte tog och pratade med Peter Norberg från Stockholm. - "Vem Peter"?

Permalänk

Känns som att det blir lite folk.. raden är ju ännu int uppbokad

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är ni taggade?