Wow krashar i window mode

Permalänk
Medlem

Wow krashar i window mode

Mitt problem: wow krashar i window mode.

Har letat runt lite på nätet och insett att det blir problem med window mode om man har 2 eller fler gpuer pga nerklockning eller något sådant (inte så haj på detta)
Hittade dock ingen vettig lösning på problemet och nu över till frågan: Vet någon hur man löser detta?

spelar med ett radeon hd 4780x2 och har senaste rutinerna.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför det krashar för dig men med ATI-kort måste man spela i fullskärm annars klockas de ner. Man kan även använda riva tuner för att hindra att det klockas ner.

Börja med att kryssa för windowed mode, maximize och disable resize så blir det fullskärm men du kan fortfarande tab:a ut i windows snabbt.

Permalänk
Medlem

När jag införskaffat mitt 4870x2 tvärhängde/krashade wow också. Fick efter ett tag tipset att disabla aero i vista när man drar igång wow.exe, efter det har det inte hängt/krashat en enda gång. Tror att man kör på 2D-hastigheter i window mode dock, inte för jag märker nån direkt skillnad på fpsen, wow utnyttjar inte 2 kärnor va jag vet.

Permalänk
Medlem

stängde av aero och har slutat krasha tror jag (bara testat i 20 min) men min fps är riktigt dålig bara runt 20-35 typ