StreamMyGame-projekt

Permalänk
Medlem

StreamMyGame-projekt

Hej!

Jag vill börja med att säga att jag har lite svårt att bedöma var detta hör hemma så pingpongspelande med tråden av mod. till lämplig del av forumet uppskattas.

Jag söker synpunkter och eventuellt egna erfarenheter från er angående en tanke jag har. Jag vill använda en netbook eller notebook modell väldigt liten (priset spelar ingen större roll, dock är storleken samt transportmöjligheten av största betydelse) ev. en Asus 10N samt koppla denna till en lcd skärm i storleken 19-24" och använda tjänsten "StreamMyGame"* i större utsträckning samtidigt som jag bibehåller en lämplig (läs: ej grynig) upplösning på den externa skärmen.

Det jag egentligen är mest fundersam över är; bedömt hur obekvämt kommer det va i t.ex. ett FPS-spel med hänsyn till den fördröjningen som kommer uppstå från 1) angivet kommande från tangentbord/mus på stream-"uppspelningsdatorn", dator A till att 2) kommandot mottags samt utfärdas på datorn som verksamheten streamas ifrån, dator B och till sist 3) streamen spelas upp på dator A.

Observera att mitt bredband är begränsat på 10Mbps samt kraven för "StreamMyGame är" är:

Citat:

8Mbs HDTV 720p
10Mbs HDTV 1080p

och tjänstens hårdvarukrav är**:

Citat:

Feature CPU Graphics Card
Playing 800x600 games streams 800Mhz-1Ghz AGP or PCIE
Playing HDTV game streams 1Ghz-1.5 Ghz AGP or PCIE
Playing Super HDTV game streams 2Ghz or Dual Core AGP or PCIE

OBS: Den streamande datorns (dator B) hårdvara är tillräckligt bra för att överlägset överskriva StreamMyGames krav.

Jag söker dessutom köpråd angående:

Dator: Så mobil som möjligt, bra batteritid är ett plus. Prisklass så billig som möjligt men ändå fungerande för ovan nämnda ändamål.

Skärm: Storlek helst 19-24", krav på hdmi (för ps3, inte datorn). Lämplig upplösning med hänsyn till StreamMyGames bredband- och hårdvarukrav.

Jag är också fundersam på huruvida ett mobilt bredband skulle kunna användas på datorn som tar emot streamen, eller om det ökade pingen som detta medför skulle omöjliggöra en njutbar upplevelse (FPS, visst, men WoW?). Detta skulle användas i centrala Stockholm

Tack för mig.

*http://www.streammygame.com/smg/modules.php?name=About
**http://www.streammygame.com/smg/modules.php?name=HardwareReq#...