Nya Ipod Shuffle kan prata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Eller så kan man kolla på displayen för att se vilken låt som spelas?

"För att vara en MP3 utan display tyckte jag konceptet var bra!"

"Jämfört mot gamla generationer kan man:"

Vad jag vet så har inte MP3er utan någon display en display?
Och vad jag vet så har inte gamla generationen av Shuffle någon display?

Läs hela kommentaren, innan du citerar!

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Musikälskare

I vilket fall som helst kommer den att sälja som smör i solsken

UTAN tvekan... Det är ju ändå Apple *rolleye*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Nörd faktor.

Man sitter på tåget och säger jag vill lyssna på X. Spelaren svarar Nu spelas X:P

Permalänk
Medlem

Häftig idé men skulle aldrig köpa den. Stilren och antagligen ett måste för Ipod fansen

Permalänk
Medlem
Citat:

men hindrar samtidigt att andra hörlurar än Apples egna används.

Inte helt sant, det går att använda andra hörlurar än Apples via en adapter. Apple arbetar också med andra tillverkare för att ta fram hörlurar som fungerar direkt med iPod shuffle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Nörd faktor.

Man sitter på tåget och säger jag vill lyssna på X. Spelaren svarar Nu spelas X:P

inget som har med denna spelare att göra då spelaren har varken mikrofon eller högtalare vilket gör att man inte styr spelaren verbalt, förutom att spelaren kan tala om vilken låt det är i hörlurarna. mupp

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa en sån, vilket jag inte kommer att göra, så skulle jag lätt bygga en adapter så man kan använda valfria hörlurar med den där lilla kontrollen.
Sen så tror jag att man redan kan använda vanliga lurar, bara att man inte kan styra den...

Permalänk
Medlem

Tycker sättet dom gått tillväga på hur den pratar är smart för att det är så enkelt.
Den snor rösten från Mac OS X eller från Microsoft Sam beroende på dator du syncat med (Låter helt enkelt OSet göra jobbet, sparar ner röstfilen och kopplar bara ihop den med låten).

Trodde säkert som dom flesta först, att den kunde läsa upp allting helt själv.
Mindre jobb för apple, och MP3n behöver nästan ingenting extra för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Man sitter på tåget och säger jag vill lyssna på X. Spelaren svarar Nu spelas X:P

Fel.
Kolla deras reklam här så kanske du förstår att man inte pratar med den:
http://www.youtube.com/watch?v=HxLcPanwqbM

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk

Jag tar den gamla före den här vilken dag som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Trodde säkert som dom flesta först, att den kunde läsa upp allting helt själv.
Mindre jobb för apple, och MP3n behöver nästan ingenting extra för detta.

sant, blir ju inte direkt många rader kod för en sån process, samt inte många kb extra per låt då det blir korta ljudklipp i usel ljudkvalitet (eftersom inget annat krävs).

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Alltså inte då att typ 300 iPod:s kan stå emot en armé på flera miljoner andra MP3-spelare, utan i meningen att den är väldigt enkel.

This is SPARTA!!!!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem

Gissar att de bara vill håva från de som samlar......

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

i will buy anything that is shiny, and made by apple

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Dom som klagar på att telefonen går sönder hela tiden så kan man ju faktiskt reklamera telefonen och man har även rätt till rese erkättning i samband med reklamationen!

BTW! tur att man köpte 2 gen för gymmet precis:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

All of the voice rendering will be done on the PC or Mac in iTunes 8.1. That's why the PC voice will be a woman (built in voice system) and the Mac will be a man's voice. iTunes 8.1 will put some extra voice data in your music files to include the name of the band and title of the song.

Det verkar inte finnas någon inbyggd röstsynth i spelaren. Låttiteln som talas är i själva verket en extra ljudfil som genereras via iTunes.

Information

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Är det bara jag som tänker på MacBook Wheel?

http://www.youtube.com/watch?v=s0Gzq-QEt0s

HAHA! Nej det är du inte. Det är fan klockrent alltså. Efter att ha tittat på den några gånger så fattar man fan inte hur Apple har sålt så mycket saker med så få funktioner som de har. Se bara iPhonen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

jag som trodde att man också skulle kunna säga till spelaren vilken låt den ska spela upp...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Otroligt, vi (3 pers) har gjort en exakt (95%) lik prototyp som den...

Nån som vet hur låtinfon lagras? Som audio/metadata/i låtens ljud?
Kul att dem har missat några grejer som vi har gjort bättre bara Vi kan söka efter låtar

Permalänk
Medlem

Jag har länge avskytt ipods av alla modeller utom just shuffle. Köpte en av de första modellerna till syrran och ärligt talat är den fortfarande en klar favorit hos mig. Jag önskar att samma modell kunde komma i 8 eller 16GB. Har alltid avskytt hela konceptet med display på någonting som skall spela musik. Inte heller är överdrivet med lagring eller för mig meningslösa funktioner som videouppspelning m.m. är någonting jag brytt mig om. Så Shuffle har alltid vart mer eller mindre perfekt.

Men med det sagt. Hur tänkte de nu!?
Aldrig i livet att jag vill ha Apples kassa, obekväma skitlurar permanent ihopkopplade till min spelare. Visst att Apple gillar vendor lock-in, men någon måtta får det vara. Jag tvivlar starkt på att de tjänar några större pengar på lurar, även om de på detta sätt tvingar folk att köpa just deras. Verkar mest handla om att de vill jävlas med folk vilket jag finner otroligt osmakligt, men föga förvånande.

Nae, blir en Zen nästa omgång istället. Det enda Apple haft som tilltalat mig tappade precis allt sitt värde.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Kommer bli en fin Svengelska den pratar sen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Inget jag kommer köpa. Sämre ljud (p.g.a egna lurar och det lilla utrymme man har att sätta in hårdvara i), dyr och ful.

Stannar med min Samsung YP-P2 ett bra tag till, because size does matter.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
HAHA! Nej det är du inte. Det är fan klockrent alltså. Efter att ha tittat på den några gånger så fattar man fan inte hur Apple har sålt så mycket saker med så få funktioner som de har. Se bara iPhonen.

Nu är ju det inte samma sak, nu handlar det ju om knappar och att inte kunna trycka på mer än en knapp iphonen går att göra det mesta med faktiskt, orginal är det ju begränsat, vilket suger, dock bara mms, videoinspelning och blåtand för annat än headset som fattas i princip, dock känner jag inget behov av bärbar dator sen jag fick en gratis, jailbrake löser alla problem på dom jag nämnde, vilket jag är glad för, så avsaknaden finns inte av det

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Rösten man får beror på om man kopplar den till PC eller Mac, vore lite bättre om man hade valmöjligheten att välja röst oavsätt system

Mac har en mans röst
PC har en gummas röst...

Inte för att jag tycker någon av dem låter bra men lite surt med denna lösningen.

Sedan så tycker jag förra versionen shuffle är bra mycket snyggare än denna. Knapparna tillför mycket i designen tycker jag.

Permalänk

Nja, kanske ett steg i rätt riktning men detta funkar bara inte.
Efter en veckas användande är man nog redigt trött på den rösten.

För att inte nämna hur den skulle uttala svenska artister, eller alla andra förutom amerikanska för den delen.
Värdelöst.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Ujj vad dyr den är, visst mer minne men ändå. Att ta bort den gamla och sen lansera en ny, nästintill identisk, spelare för 400 kr mer känns ... jävligt snålt och elakt.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Hoppas rösten kan uttala alla möjliga språk samt tolka artistnamn som 2pac, N.E.R.D. och D12.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Hmm får man inte en 10 Gig randommärke för typ 500 spänn iallafall? Steve kan ju brinna i helvetet fan vad jag hatar Apple.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Hoppas rösten kan uttala alla möjliga språk samt tolka artistnamn som 2pac, N.E.R.D. och D12.

Säger man inte D12 som det skrivs?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Jäklar vad mycket negativt det var i denna tråden!
För att vara en MP3 utan display tyckte jag konceptet var bra!

Jämfört mot gamla generationer kan man:

* Byta spellistor enkelt
* Säger vilken låt som spelas när man undrar
* Lättare att byta låtar

Många ställer inte så mycket högre krav än att dom vill han rolig och söt MP3 som är väldigt enkel.

Nackdelarna har ni redan dragit i denna tråden.

Det är lätt att få Apples produkter att framstå som bra när man jämför dem med andra appleprodukter.

Jämfört med spelare från andra tillverkare i samma prisklass kan man:
-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Det är lätt att få Apples produkter att framstå som bra när man jämför dem med andra appleprodukter.

Jämfört med spelare från andra tillverkare i samma prisklass kan man:
-

Apples koncept är ju dock att ta överpriser för allt
Jag tror det är för att dom säljer så dåligt jämfört med andra som säljer bra mycket mer än dom på marknaden (läs: alla PC's)
Skulle nog aldrig falla mig in att köpa något från apple för ett överpris, skönt att man fått det man har gratis från dom.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini