"Blackouts" vid TV-out på DVI->HDMI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2009

"Blackouts" vid TV-out på DVI->HDMI

Jag har en Samsung LE-40F86BD TV och den dator som är angiven i signaturen. Kör datorskärmen via den vitfärgade DVI-utgången och TV:n genom den gula DVI:n med den medföljande DVI->HDMI-convertern.
Den gula porten är den som skall användas för HDTV och som stödjer HDMI-ljud.

Problemet är att TV:n får blackouts på alltifrån 1 till 10 sekunder med varierande intervall. Har testat byta kontakt på datorskärmen och TV:n och då verkar det inte bli några blackouts på varesig TV:n eller datorskärmen.

Vad kan problemet bero på? Och hur blir man av med det?

Antec P182 | Corsair HX620W | Intel Core i7 920 @ 3,8GHz | ASUS P6T Deluxe | 6GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GeForce 9800 GTX+ DK-TOP | WD VelociRaptor 150GB + WD Caviar Green 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2009

Har fortsatt leta lösning på problemet utan framgång. Ett annat "problem" är att TV:n för ett jävla oväsen (om jag inte mute:ar den dvs) när jag kör TV-out på den. Detta problemet uppstår både när jag har ljudkabeln mellan moderkort och grafikkort ansluten och HDMI-audio aktiverat såväl som när jag inte har det.

Någon som känner igen problemet eller har några tips?

Antec P182 | Corsair HX620W | Intel Core i7 920 @ 3,8GHz | ASUS P6T Deluxe | 6GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GeForce 9800 GTX+ DK-TOP | WD VelociRaptor 150GB + WD Caviar Green 1TB