World Of Warcraft Patch Problem

Permalänk

World Of Warcraft Patch Problem

Hejsan, ringde nyss blizzard support angående problem med patchining av wow i vista, i supporten online ser jag att man måste köra allt som administatör. provat de, det fungerar inte.. och blizzard telefon support sa att jag skulle defragmantera min hårddisk för hårddisk error. detta är gjort men får samma felmedelande som vanligt då jag försöker installera nya patcher. detta är taget ur felmedelandet:

The patch "base\World\Maps\Azeroth\Azeroth_34_43.adt" could not be applied. (CRC mismatch: expected 0x3a683ace, actual 0x86dac4cc.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (BNUpdate::PTCApply)
To check this installation for problems, click the "Repair" button. The Repair tool can automatically fix many update errors.

+ att när jag trycker på "Repair" så säger den att jag inte har tillräckligt med utrymme på min hårddisk då jag har över 200 GB ledigt? Tror inte repair filer tar över 200 gb imo

Snälla hjälp då man fått tillbaka wow-suget, inga svar om "lägg ner med nördspelet m.m" detta undanbedes!

Permalänk
Medlem

Repair ska också köras som Admin.

Testat att tanka ned patchen igen från en annan sida? Den kanske råkat bli korrupt. Kolla fz.se och dra ned den därifrån.

Permalänk
Medlem

Du måste nog ändra temp mappens partion o så för att det ska lösa sig.

Dock kommer jag inte ihåg hur man gör det ^^

Permalänk

Mocka: jag har kört allt som admin, och tankat alla patcher från rz inget funkar :S,

Flingosh, försök komma på hur man gör >_<

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera om spelet från grunden?

Det finns två mappar på platsen du installerat wow som du kan ta bort, WTF och CACHE, ta bort dem och testa apply'a patchen. Testa även att ta hem patchen via blizzard egna downloader verktyg, även om det tar tid.

Permalänk

Snoffa: jag har tankat via att man loggar in å får upp blizzard downloader, tankat manuellt från olika sidor som RZ m.m, installerat om spelet helt från grunden 4-5 ggr nu ingenting funkar verkligen :S de kan väl inte ha med min dator setup att göra väl?

Permalänk

Ladda ner hela mappen ifrån en kompis som spelar

Permalänk

Natogandalf, hehe ärligt så lirar ingen av mina vänner längre, vi var ca 15 pers som lirade men alla la av pga studier m.m.. så ingen har kvar nåt =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoffa
Har du testat att installera om spelet från grunden?

Det finns två mappar på platsen du installerat wow som du kan ta bort, WTF och CACHE, ta bort dem och testa apply'a patchen. Testa även att ta hem patchen via blizzard egna downloader verktyg, även om det tar tid.

yes testat, funkar inte