Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Ekonom Online vid BTH

Är lite nyfiken på att läsa Ekonom Online 180p (leder till en ekonomie kandidat examen). Jag undrar nu om någon läser denna distansutbildning och kan berätta lite om hur ni tycker att den är? Kvalitet? Hur mycket tid behöver man lägga ned per vecka? Allmänna tankar och åsikter kring utbildningen?

Om någon som läser liknande ekonomutbildning får ni gärna berätta lite hur mycket ni lägger ned tidsmässigt, vilka krav som ställs på er, hur mycket tentor, hur mycket stoff som ska in till tentorna, tentornas omfattning etc.

http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=FEGEO09hAL...

Tack!

Antec P280 | i5 2500k 3.3 ghz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair Hydro H80 | 16gb Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120gb | Seagate Barracuda Green 5900 rpm 2TB | Sapphire Radeon HD 7970 | Corsair AX750 | Asus Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

En tenta per kurs.
Det brukar vara seminarium och gruppövningar, dock i princip aldrig obligatoriskt.

Ska du läsa dubbelt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
En tenta per kurs.
Det brukar vara seminarium och gruppövningar, dock i princip aldrig obligatoriskt.

Ska du läsa dubbelt?

Okay, tack! Gruppseminarier och övningar inte obligatoriskt? Brukar de vara mycket givande, eller kan man lika gärna hoppa över?

Jao, tanken var i så fall att jag skulle läsa dubbelt! Någon annan som gör det här?

Antec P280 | i5 2500k 3.3 ghz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair Hydro H80 | 16gb Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120gb | Seagate Barracuda Green 5900 rpm 2TB | Sapphire Radeon HD 7970 | Corsair AX750 | Asus Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Okay, tack! Gruppseminarier och övningar inte obligatoriskt? Brukar de vara mycket givande, eller kan man lika gärna hoppa över?

Jao, tanken var i så fall att jag skulle läsa dubbelt! Någon annan som gör det här?

Det brukar vara rätt givande iaf på SU. Man får rätt mkt gratis där som sen troligtvis kommer på tentan sen.

Nöjer du dig med godkänt så är det inget problem att köra dubbelt, satsar du däremot på högsta betyg på ekonomi så kommer du behöva slita en del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Högsta betyg har jag inget behov av (längre..:P ) utan jag vill mest bredda mina kunskaper att omfatta ekonomi och företagande och få ut en examen i detta "på köpet".

Hur mycket lägger du ned i tid per vecka ungefär? Hur tunga är böckerna att läsa? Mycket engelsk litteratur (som vi har på min andra utbildning) eller är det framför allt svensk litteratur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Högsta betyg har jag inget behov av (längre..:P ) utan jag vill mest bredda mina kunskaper att omfatta ekonomi och företagande och få ut en examen i detta "på köpet".

Hur mycket lägger du ned i tid per vecka ungefär? Hur tunga är böckerna att läsa? Mycket engelsk litteratur (som vi har på min andra utbildning) eller är det framför allt svensk litteratur?

Säg att vi har en tre-timmesföreläsning 2-3 dagar/veckan + ett 2 timmars övningstillfälle/seminarium. Utöver det så läser jag igenom kurslitteraturen och gör respektive uppgifter.

Utöver skolan så kanske jag lägger ner max 1 timme om dagen ( snitt, vissa dagar mer, andra ingenting) en vanlig dag och kör sen hårt 1-2 veckor innan tenta.

Well, säg att 70-80% av böckerna är på engelska, men det brukar vara rätt lätt engelska. Det är en del "facktermer" som man får lära sig i början men sen kan man det.

Jag jobbar även deltid vid sidan om och har fortfarande väldigt gott om tid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Tack!=)