Problem med grafik i spel

Permalänk

Problem med grafik i spel

Tjenare

Jag har problem med spel som ar lite nyare och kraver mer prestanda. T.ex. bilspelet Grid dar sa har jag en sa otrolig delay och spelet ar bara suddigt och jag har bra mycket battre dator / prestanda an en kompis men anda sa kan han spela spelet nagorlunda bra.

Samma problem fick jag i Gta 4 ... det vet jag ar enormt kravanda men nar jag startar da hackar bara bilen fram och samma i loading screen musiken hackar och ingenting funkar....

Vad kan det vara for fel? och mitt dator SKA klara detta eftersom om man jamfor mina kompisars datorer som klarar det sa har jag varre i varje komponent

Dator

Intel core 2 duo 2.33 ghz
4096 gig ram
Saphiron radeon 4850 1gig gddr3

Sa vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutiner till allt?

Permalänk

det har jag.

Permalänk
Avstängd

Vista?
Om du har det så kör spelet i en annan admin konto, runt en fjärde del av mina spel fungerar smärtfritt i en annan konto.

Spelen startar kanske ibland på vanliga kontot men grafiken kan vara helt åt skogen, svart, flimrar, suddigt, segt bla bla. och uppdateringar av spelet eller drivrutiner spelar ingen roll.. men med samma inställningar fungerar spelen helt perfekt i det andra kontot jag har.

Finns fler på denna forum som upplever samma sak, misstänker det är för mycket skit i vanliga användarkontot så det spökar till det.

Permalänk

Okej jag har XP
men ska formodligen formatera om och da vet jag detta iallfall tackar!