Dell Accidental Damage Support

Permalänk
Medlem

Dell Accidental Damage Support

Hej,

Jag har stött på ett problem med Dells kundservice/teknisk support.

I oktober 2007 köpte jag en bärbar Vostro, som jag nu råkat hälla en jävla massa juice på.

I samband med köpet tecknade jag också en försäkring, som i min orderbekräftelse ser ut som följer:

2 Year Accidental Damage Support - Theme Package 1

** Complete Care Accidental Damage (2 Year) 1

** Accidental Damage Module (2 Year) 1

** Keep your Harddrive (2 Year)1

Dell hävdar nu att denna försäkring inte gäller, med hänvisning till att jag inte dessutom tecknat ytterligare något avtal, som gick ut efter ett år - oktober 2008.

I och med att det klart och tydligt på min orderbekräftelse står att jag har tecknat ett ”Complete Care Accidental Damage (2 Year)-avtal så har jag naturligtvis förutsatt det faktiskt också gäller i just två år, alltså till oktober 2009. Avtalen finns här och här. (Jag hittar i alla fall inget om någon extraförsäkring, eller någon annan förpliktelse från min sida).

Över huvud taget låter det ju märkligt att man kan köpa något 2-årigt, som bara gäller ifall jag dessutom köpt ditt och datt.

Kundtjänsten på Dell tycker onekligen att det är märkligt. Men dessvärre är det teknisk support som skickar tekniker och dom säger blankt nej. Så nu har mitt ärende gått vidare internt och skulle ta "mer än två veckor..." att reda ut. Roligare kan man ju ha.

Någon som stött på liknande problem med Dell?

Visa signatur

In hoc signo vinces.

Permalänk

Verkar ju helt obegripligt... nu har jag inte lusläst hela avtalet men det verkar som om CCAD-försäkringen borde gälla? Du bör ju be om att få information om var i försäkringsavtalet som det står definierat att du måste ha ytterligare en försäkring för att CCAD-försäkringen ska gälla.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Obegripligt var ordet.

Jag bad naturligtvis dom att tala om var i avtalet detta skulle stå. Men ingen av de tre jag talat med kan något om avtalet (mer än att det tydligen inte gäller för mig) och låter mig inte prata med någon chef. I stället har dom skickat det till Dells huvudkontor som ska kontakta mig - "så får dom visa vart i avtalet det står", men detta ska alltså ta över två veckor.

Visa signatur

In hoc signo vinces.

Permalänk

welcome to hell, jag köpte en dell laptop från dem som krånglade och madrömmen var ett faktum. lycka till med att det löser sig.
www.fairshopping.se beskriv ärdendet här, och hälsa kära dell, det var så en chef ringde mig till sist XD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad står det på din order? Du borde ha en orderbekräftelse nånstans. Om det står 2 year compelte care... så är det två år. Punkt slut. Om supporten inte fattar det så försök ta det med säljaren. De måste väl kunna läsa innantill vad det står för något på ordern tycker jag.

Permalänk
Medlem

Trist, Dell är mästare på obegripliga service-avtal. Precis som deras "next business day" service som i verkligenheten är "viservarnärviharlust" försäkring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Trist, Dell är mästare på obegripliga service-avtal. Precis som deras "next business day" service som i verkligenheten är "viservarnärviharlust" försäkring.

Deras Next Business Day service fungerar riktigt bra i de allra flesta fall, och precis som man kan förvänta sig, om man har något begrepp om vad som är rimligt att förvänta sig förståss....

EDIT

Till trådskaparen...

Kolla här.
http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/s...

Slå in din Servicetag (Står under datorn. Sju tecken långt. Slutar på ett J.) Leta i listan du får upp efter den rad där det står något om Complete Care eller accidental damage, och klistra in den här.

/EDIT

Permalänk
Avstängd

Fan du verkar ha lite Otur med Dell våran Dell laptop blir nu i sommar 3år gammal och vi ringde dom igår ang att våran laddare dött, inga problem sa dom och skickar en ny 4 Free som kommer i dag eller i morgon.

Jag har tyvär inga ider som hjälper dig men jag önskar dig lycka till och håller koll på tråden för att se vad som händer!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Vill tro att du köpt datorn med standard garanti på ett år och valt till Complete Care ovanpå det. Vill minnas att CompleteCare inte kan beställas på mindre än 2 år och därför bör du antingen ha på papper eller som en extra rad i orderbekräftelsen att din CompleteCare försäkring bara är gällande så länge som den vanliga garantin löper.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.