Permalänk

Ventrilo SERVER

Shuue. Har precis gjort en Ventrilo server o inga som e inne förutom jag o min kompis ^^ (skit kul -.-). Så undrar om någon vill komma in i VENTEN? Om du vill får du egna Rum med dina kompisar elr om ni vill LIRA o något SÅNT .

IP:92.33.137.162
PORT:3784

Permalänk
Medlem

För de som undrar vad det är för version på servern, så är det tråkiga 3.0.3. Jag tänkte komma in, men vägrar pga Ventrilo 3. Länge leve Ventrilo 2!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Version 3 är ju klart överlägsen 2'an.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Entusiast

aa vad är problemet med ventrilo 3? använt det i över ett år på våran server nu och det är absolut inga problem för någon av oss?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Anledningen folk sitter och använder V2 är på grund av att server mjukvaran är inte låst till max 8 användare. Vist kan man alltid köpa ett webhotel för Ventrilo för flera användare men käns ganska meningslöst när man kan köra det gratis.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För de som undrar vad det är för version på servern, så är det tråkiga 3.0.3. Jag tänkte komma in, men vägrar pga Ventrilo 3. Länge leve Ventrilo 2!

/agree

Permalänk
Medlem

Verkar ju finnas en del ventrilofolk här inne så jag hijackar tråden lite..
Kan man få någon vettig vem-är-det-som-pratar-overlay till ventrilo 2.1?

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granis
Verkar ju finnas en del ventrilofolk här inne så jag hijackar tråden lite..
Kan man få någon vettig vem-är-det-som-pratar-overlay till ventrilo 2.1?

"Vem-är-det-som-pratar-overlay", va? :S Formulera om frågan, tack.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
"Vem-är-det-som-pratar-overlay", va? :S Formulera om frågan, tack.

Jag förutsatte att den som skulle svara hade testat både 2.x och 3.x, Overlay är en ny funktion i Ventrilo 3 som visar med en - overlay - vem som pratar.
Det vore önskvärt att få till det i 2.1 eftersom jag är fast på en 2.1-server.

Citat:

Ventrilo.com osv
Hardware Overlay is new with version 3.0. It is a mechanism that allows status information about the Ventrilo client to be displayed over the top of the standard screen. For example, if you are playing a game then an ordinary desktop program like Ventrilo can not display information on top of the game if it’s running in full-screen mode without disrupting the keyboard and mouse focus.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.