Roligaste spelet du spelat

Permalänk
Medlem

Det bästa spelet för mig utifrån ren spelglädje måste vara Little Big Adventure. Kommer ihåg hur jag som liten tittade på när min kusin spelade innan jag själv provade på.

Rent humormässigt så är nog Portal det roligaste spelet jag har kört.

Permalänk

Legend of Zelda-serien har fångat mig sedan Ocarina of Time. Svårt att bestämma om Twilight Princess eller OoT var roligast bara.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Får nog endå bli Half Life 2, även om de även finns många andra kandidater^^ Men Half Life 2 e nog de som bjuder på flest ingredienser.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt kul när jag spelade äventyrsspel som Day of the tentacle, Sam & Max, Simon the sorcerer, det underskattade Discworld-spelet, Full Throttle och även det något buggiga Beneath a steel sky.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Wings från cinemaware var hur grymt som helst på den gamla goda amigatiden. Överlag hade man roligast när man spelade på den tiden - får aldrig samma kick av ett spel idag

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Mass Effect.
Men även Fable The Lost Chapter och Populus The Beginning är riktigt bra spel.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

RoC DotA.

Permalänk
Medlem

Pinball Dreams till amigan

det blir ta me fan alldrig tråkigt

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

många som man tyckt varit grymt sköna, Crysis första var grymt kul och fulländad grafik likaså GTA IV. Men cs 1.6 och wc3 är nog de spelen som jag tyckt varit roligast längre stunder.

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem

Svårt att säga faktist. Diablo 2 LOD samt CS är väl det jag lirat mest skulle jag tro.

Men hjärnan säger nog ändå att jag haft roligast under den tiden man lirade BF 1942 + desert combat.

Minns fortfarande när polarn satt och testade på datorn och skulle flyga helikoper.. Fullsatt, EN hann hoppa ut innan han krascha upp&ner i vattnet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Måste vara BF2,BF 1942, DoDs, BIA, Mass Effect, MGS4, Halo och Riddick, även Total war spelen. Specielt Rome och Empire Total war

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Förvånansvärt få som nämner Quake tycker jag. Vem har inte goa minnen från Quake/QW? 1996->2009 and still going strong med ligor/tuneringar, liten men tight scene... alla känner alla. Svårt att hitta ett mer hållbart spel tycker jag iaf

www.nquake.com

Permalänk
Medlem

Den tid jag hade roligast (med ett muliplayerspel) var då jag spelade Delta Force Landwarrior. Har inte kännt på liknande sätt sedan dess med nåt annat spel. Lirade det från när det kom ända fram till 2005 eller nåt, sen droppade spelare bort från servrarna..

Singleplayerspel blir nog Final Fantasy VII och Unreal Tournament

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

Quake 1 co-op
Ragnarök Online på privatserver
SWG för många år sedan

Permalänk
Medlem

THIEF och CIVILIZATION spelen utan att tveka en sekund

Permalänk
Medlem

Det lätt roligaste jag lirat är BF 2 eller BF 2142, Men jag gillar skarp Warcraft 3 och för ett tag sedan på ett lan var jag besatt av Mad Max 2

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk

Det bästa jag har spelat är helt klart Half-Life 2. Det jag har spelat mest aktiv tid är dock tveklöst wow. CS/CSS har jag dock spelat i runt 10 år nu.

Permalänk
Medlem

Roligaste liret jag kört vart ett spel till Playstation där man var en varg och skulle fånga får utan att bli upptäckt av fårvaktaren (en hund). glömt vad spelet hette dock

Permalänk
Avstängd

FireArms en half life mod, typ CS men mycket roligare. Näst roligast är Desert Combat, BF1942 mod.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

DUNGEON KEEPER GOLD! klart absolut fetaste spelet genom tiderna kan fortfarande klicka på .exe'n o spela part timmar då o då.... kommentarerna och rösten genom den svenska versionen e oslagbara!

Sen har vi ju
Metal Gear Solid serien
Splinter Cell Serien
Diablo 1
Finalfantasy
och halflife serien

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Call Of Cthulhu Dark Corners of the Earth

Ett av de spel jag kan komma på nu som varit fängslande för mig

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Kom precis att tänka på Betrayal at Kronor. Attans vilket grymt spel det var. Dock helt omöjligt att spela idag.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Call Of Cthulhu Dark Corners of the Earth

Ett av de spel jag kan komma på nu som varit fängslande för mig

Ruggigt bra!
Klart top 5 av de spel ja kört.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

De spelen jag tyckt varit allra roligaste och de jag spelat mest är nog Battlefield 1942 med modden desert combat och såklart WoW. Men spel var roligare när man var yngre ca 12-16 år ... Nu känns det bara som att kasta bort sin tid på något onödigt!. Men om battlefield 1943 iaf det nya battlefield blir bra eller starcraft 2 blir det att nöta de spelen VÄLDIGT mycket

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Tresspasser!