Frozen Throne problem med installation

Permalänk
Medlem

Frozen Throne problem med installation

Hej. Har nu köpt Warcraft III och Frozen Throne. Jag installerar Warcraft III går utmärkt funkar att spela osv. Men när jag ska installera Frozen Throne så säger den att jag ska installera Warcraft III först. :/ "Warcraft III required"

Vad är problemet tror ni? Sitter på XP SP3. Om ingen kommer på något installerar jag spelet på windows disken. Kan ju vara det som strular men helst inte det sättet.

EDIT: Installerade på C: men fortfarande samma problem..

Permalänk
Medlem

Snälla ingen som vet något? Jag misstänker nu att det har med att jag hade en nerladdat kopia innan som användes vid LAN. Kan den ha lagt sig i registret isf var ligger de registerfilerna för kan inte hitta dem. Hittar bara de nuvarande som verkar stämma. C:\program\warcraftIII

Permalänk
Medlem

Att du har dragit över wc3 över lan har inget med saken att göra. Har själv en lan version och en battle.net version på burken och det strular inte.

Säker på att du gör allt rätt?

Permalänk
Medlem

Jag installerar Warcraft III RoC sen när jag sätter i Frozen Thrones skiva står det "Please install Warcraft III before installing the Frozen Throne."

Vet inte om jag gör något fel där? MVH

Permalänk
Medlem

tror inte det ska ha en betydelse men har du provat att patcha ROC innan du installerar tft? En patch kan lösa många problem

Permalänk
Medlem

Provade patcha till nyaste (1.22 hade 1.21b innan) men fortfarande samma problem. Warcraft spelen är inte original alltså det är en Bestseller utgåva om det nu har nån betydelse. BestSeller Series

Edit: Har också provat att ladda ner en Frozen Throne version från internet men fortfarande samma problem. :/

Permalänk
Medlem

Du kan ju registrera dina keys på http://eu.battle.net och sedan ladda ner spelen därifrån. Kanske är något fel på dina skivor. Annars så kan du ju kolla i registret om allt står rätt till där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulf5
Du kan ju registrera dina keys på http://eu.battle.net och sedan ladda ner spelen därifrån. Kanske är något fel på dina skivor. Annars så kan du ju kolla i registret om allt står rätt till där.

Det kommer att fungera, registrera dina keys så får du ladda ner det ifrån Battle.net2 (blizzards nya påhitt), Smidigt, säkert och jävligt bra!

Lycka till

Permalänk
Medlem

exakt som dem andra ha sagt rega dina cdkeys på battle.net account.
jag tror att du har en nyare vers av frozen throne eller reign of chaos och dem går inte ihop antingen har du 2 gamla eller 2nya går ej ihop:P på bnet account så får du dem 2 nya .....

Permalänk
Medlem

okej okej. man tackar får hoppas detta funkar!

Permalänk
Medlem

Berätta sen hur det gick

Permalänk
Medlem

Funkade utmärkt tack allihopa! Behövde bara ladda ner Warcraft III Frozen Throne sen installerade det på mindre än en minut.