Permalänk

Core i7 dator

Tjena, funderar på att köpa en ny dator, kommer detta funkar bra ?

Antec Sonata III 500 Silent ATX 500W

Gigabyte Radeon HD4850 512MB PCIe 2.0

Asus P6T

Intel Core i7 920 2.66GHz

Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler, s1366

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Samsung SH-S223Q 22X DVD±RW DL SATA Svart

320GB Samsung SpinPoint T HD322HJ

1.5TB Seagate Barracuda 7200.11 SATA II

Allt köper jag i affären eftersom jag bor 5min här i från inet

Jag undrar då om nätagget klarar sig osv ni förstår...

Tack i förhand

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk

inte lite klent grafikkort jämfört med de andra sakerna?

skulle föreslå ett ati 4870 iaf

Visa signatur

|| Q9300 @ 2,5 ghz || Ati 4870 512 mb || 4 gb ddr2 ram| 500 gb hdd || Vista Ultimate 64 bit ||

Permalänk

Jag tycker det ser bra ut. Dock tycker jag du kan ta ett bättre grafikkort ifall du har råd

EDIT* Förstår inte meningen med de två hårdiskarna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danniboyy
inte lite klent grafikkort jämfört med de andra sakerna?

skulle föreslå ett ati 4870 iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
Jag tycker det ser bra ut. Dock tycker jag du kan ta ett bättre grafikkort ifall du har råd

Hehe båda tycker det Men budgeten räcker inte till det för att måste köpa ny skärm och t-bord också Tack för snabbt svar gubbar <3

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana

EDIT* Förstår inte meningen med de två hårdiskarna...

2 diskar för den andra med windows på osv, och om datorn skulle få virus eller något så är det bra att ha en disk som man sparar alla " semster filmer och bilder " hehe

Visa signatur

Kabinett

Permalänk

Vad kommer ditt främsta anvädningsområde med datorn att vara?

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad kalaset går på??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förlåt om jag skriver någon på näsan nu.

Tänker du behålla din burk du har i din signatur?
Om du, som du skrev, inte har möjlighet att skaffa ett kraftfullare grafikkort än 4850;n så måste jag rekommendera att vänta med ett i7 köp. Detta eftersom, i mitt tycke, i7 systemet är till för att krama ur de sista dropparna ur de grafikkort som ses som högprestanda i dagens läge. Det är som, fortfarande i mina outbildade ögon, att köpa ett fläskigt 295 grafikkort till en P4

Jag skulle föreslå att du exempelvis uppdaterar till en phenom II x4 (om du kan med ditt moderkort), ett nytt agg och ett kraftfull grafikort. Om du har läst diverse tester så märker du att en dyr processor inte alls ger den ökad prestanda som man tror.

Men sen är det samtidigt så kul att lyxkonsumera med det dåliga samvete som skrikandes följer efter pengarna som man sköljer ner Har haft riktigt kul med mitt nya i7 system de senaste dagarna och har nu fått upp ögona på ett vattensystem

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Får man fråga vad kalaset går på??

Med extra kylare och Windows Vista 64bitars och Ny skärm går det på 20.000kr drygt

Visa signatur

Kabinett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Vad kommer ditt främsta anvädningsområde med datorn att vara?

Spel, Film, Photoshop, och litet sånt, orkar inte dra upp allt nu

Ne men jag sitter hemma och jobbar hem ifrån eftersom jag har en cp-skada så jag har ett jobb som jag sitter hemma och osv...

Visa signatur

Kabinett

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan inte sälja den gamla datorn för att kunna stoppa in ett hd4870 eller ett gtx 280? Sedan kan du kanske spara resten eller lägga på andra tillbehör...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Du kan inte sälja den gamla datorn för att kunna stoppa in ett hd4870 eller ett gtx 280? Sedan kan du kanske spara resten eller lägga på andra tillbehör...

Ne ska ge den till min lillebror som fyller 15år

Visa signatur

Kabinett

Permalänk
Medlem

Varför tar du inte P182-chassit till Core I7 datorn?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Juste!

Hmm, skippa den lilla hårddisken och ta en 1TB istället (så länge)? Skippa noctua kylaren (så länge)?

Känns lite onödigt att köpa ett grafikkort som du måste dras med (om du inte kör på ett till sedan iofs, men ljudnivån blir nog lidande) istället för att dra ner på något annat som du kan uppgradera lättare...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wounds
Varför tar du inte P182-chassit till Core I7 datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Juste!

Hmm, skippa den lilla hårddisken och ta en 1TB istället (så länge)? Skippa noctua kylaren (så länge)?

Känns lite onödigt att köpa ett grafikkort som du måste dras med (om du inte kör på ett till sedan iofs, men ljudnivån blir nog lidande) istället för att dra ner på något annat som du kan uppgradera lättare...

1. har inte pengar till det
2. Njaa, jag tycker det är bättre att jag köper det system jag tycker borde passa mig direkt istället för att köpa då och då...

Visa signatur

Kabinett

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte vad det är för nätagg med lådan men antec brukar väl ha bra nätagg? Annars så är det väl inte så mycket mer att orda om.

Lycka till!