NZXT levererar sval datorlåda för vattenkylning

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

NZXT levererar sval datorlåda för vattenkylning

Panzerbox är ett nytt chassi från NZXT där fokus ligger på kylning.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Läckert chassi faktiskt!

Oft: svenskan i rubriken på nyheten går väl att diskutera..
Edit: Mycket bättre rubrik nu ja

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

Såg ju inte så tokigt ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömsnäsbruk
Registrerad
Dec 2003

En fulsnygg låda som faktisk lockar lite, till skillnad från mycket annat junk.

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

Rikgtigt snygg låda för att vara NZXT

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Lite intressant är den ju. skulle ju inte slänga den om jag fick en.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Discokungen
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005

Wow. Vad har hänt med NZXT nu då? Har de gett upp deras galna idé att göra så fula chassin som möjligt? Man får väl se om de lanserar fler snygga.

Intel 7820X - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus RVI Apex - Intel 900p - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 980 HoF -> EVGA 1080 FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown City
Registrerad
Apr 2008

Det där var nog det fulaste chassit från NZXT som jag sett.

Asus Z97-A > Intel i5 4690k > Noctua NH-U14S > Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB > Corsair Vengeance LP 8GB > Kingston V300 120GB > Caviar Blue 640GB > Evga Supernova G2 750W > NZXT H440W > Windows 10 Pro 64-bit > SS Rival 300 > Xtrfy XTP1 > Corsair Strafe RGB Cherry MX Brown > Logitech G933 > AOC AG322QCX > Benq G2320HD > 100/100 Mbit > LG G5 Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Wtf jag tycker nzxt gör väldigt snygga chassin och detta var riktigt coolt jao

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Panzer är en tysk stridsvagn.
Det där är fan ingen tysk stridsvagn, det där är ett chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC

Påstår de någon gång i artikeln att det är en tysk stridsvagn?

Bra utveckling det här tycker jag, färre men större fläktar är The Shit :).

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Vilket fetto
Får nog köpa bredare skrivbord om man ska ha en sådan låda.

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Nätaggregatsplaceringen skapar lite problem med stora grafikkortskylare som Accelero S1.

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chiang Mai, Thailand
Registrerad
Jul 2006

Hade där inte varit ett VITT NZXT-märke i fronten hade jag nog varit intresserad ;/.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

hmm.. tycker den ser fult ut både inne och ute ifrån. som en ihop tryck papperskorg med lock

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Rätt snygg och smart.. göra dom fetare på bredden istället för tre mil höga är rätta takter tycker jag

Generellt gör ju NZXT snygga chassin jue! Hush är ju najs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Aug 2006

jag gillar inte idén att sätta nätagget på. Blir inte det mer motstånd för grafik korts fläkten och fläkten för nätagget när dem ska suger luft från samma ställe? Om det nu är så att de blir mera motstånd, låter det inte mer då?
Självklart menar jag ett nätagg mer 120fläk i botten.

jag vet att chassit är tänkt för vattenkylning, men man kanske inte vill ha det till sin gpu.

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
jag gillar inte idén att sätta nätagget på. Blir inte det mer motstånd för grafik korts fläkten och fläkten för nätagget när dem ska suger luft från samma ställe? Om det nu är så att de blir mera motstånd, låter det inte mer då?
Självklart menar jag ett nätagg mer 120fläk i botten.

jag vet att chassit är tänkt för vattenkylning, men man kanske inte vill ha det till sin gpu.

... och om man nu vill ha vattenkylning på GPU:n, går det då ens att få plats med slangarna mellan grafikkortet och nätagget???

Ser ut som det kan bli lite trångt...

Ok yttre design annars tycker jag nog!

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
... och om man nu vill ha vattenkylning på GPU:n, går det då ens att få plats med slangarna mellan grafikkortet och nätagget???

Ser ut som det kan bli lite trångt...

Ok yttre design annars tycker jag nog!

jo de är sant det med. dåligt chassi

edit; se ut att vara svårt med en snygg kabeldragning

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sennan
Registrerad
Jan 2009

fick kolla länge efter var nätagregatet var placerat, och för att iaf någon annan ska slippa det så säger jag att nätagget placeras ovanför grafikkort(en)

On topic: gillar verkligen detta chassit! bara det inte kommer att kosta 1,2k så verkar allt bara bra...

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffarn
Påstår de någon gång i artikeln att det är en tysk stridsvagn?

Bra utveckling det här tycker jag, färre men större fläktar är The Shit :).

PANZERbox, så ja.

OnT;
Otroligt fult chassi, och med tanke på priset och utformningen så skulle jag bli förvånad om vattenkylningen är annat än skämt.

Pump och reservoar på CPU-blocket? Kom igen..

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2007

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:Intel i7-2600K | Asus Gene-Z | 8GB | 1x520,240GB+2xIntelG2 80gb | ATI 6970 | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL | Nec 3090wqxi Server:IntelAtom, 1GB, 4TB,Ubuntu | Kamera:Canon 550D,18-135 MySpace

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006

Väldigt dum placering av PSU, fan va jobbigt att behöva ta ut det om man ska T.ex. byta eller fixa något med Grafikkorte(n)t. känns också som att det kan väldigt dåligt med luft till dom, ser ju visserligen inte åt vilket håll agget sak sitta men sak det sitta med fläkten mott G-korten så blir det inte spå bra kylning där inte.

Får vänta på att sweclockers gör ett test av lådan.

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Väldigt dum placering av PSU, fan va jobbigt att behöva ta ut det om man ska T.ex. byta eller fixa något med Grafikkorte(n)t.

Håller med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
känns också som att det kan väldigt dåligt med luft till dom, ser ju visserligen inte åt vilket håll agget sak sitta men sak det sitta med fläkten mott G-korten så blir det inte spå bra kylning där inte.
MVH

Det är ju ett stort hål i sidoplåten där, så det är nog tänkt man ska sätta agget så det tar luft direkt utifrån...

ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005
Citat:

det sprider sig

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nätaggregatsplaceringen skapar lite problem med stora grafikkortskylare som Accelero S1.

Det är gjort för vattenkylning vettu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Aug 2006

Antar att radiatorn och kylblocket på bilden inte ingår?

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Antar att radiatorn och kylblocket på bilden inte ingår?

Stämmer!
Det står till och med som kommentaren på bilden i bildgalleriet som visar närbild på radiatorn, på produktsidan som CrAcKman länkade till.

ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Citat:

The new fad

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Det är gjort för vattenkylning vettu!

Kollar du Ordentligt så ser man att det blir väldigt tajt med vatten kykning på G-korten oxå, var man man ha slangarna till dom?

Nja inte genomtänkt för 5öre enligt mig!

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]