Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Mar 2009

Skärmen blir svart!

Har precis fått hem ett nytt grafik-kort (Geforce 9500 GT). Dock så dör skärmen efter ca 20 sec när den kommit in i windows (XP). Alltså den blir bara mörk. Sladdar och allt sånt ska fungera. Efter att det skärmen blivit svart så kan man höra hur grafikkortet börjar varva upp, och låtit den hålla på ett bra tag men inget händer.

Nån som haft liknanade problem eller vet hur man bör gå till väga? vill helst inte formatera då jag har en massa grejer där som jag behöver.

Tacksam för alla svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Har du något annat kopplat på grafikkortets portar (typ TV / S-Video) ?
Prova att byta grafikutgång när skärmen blivit mörk.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Min kompis hade exakt samma problem. Försökte hjälpa honom på alla sätt. Han startade datorn och sen när xp laddade tappade skärmen signal. Testade att byta från det PCI grafikkortet till det externa men hade samma problem, återställde bios, formaterade disken och testade med 3 olika skärmar. Inget funka
Däremot så gick det att starta i felsäker läge, testat det?

Men det slutade med att vi skickade datorn på service och den kom tillbaks med ett nytt moderkort. Så det var antagligen knas på det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Löste det sig eller? Skitjobbigt med svarta skärmar :S

Ophiax

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ophiax
Löste det sig eller? Skitjobbigt med svarta skärmar :S

Om du inte såg det så är denna tråd 1 år gammal..? Eller har du samma problem?

i5 8600k, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, EVGA 1070 TI SC, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.