ERRO.1305.Error reading from file C:\Program Files\

Permalänk
Medlem

ERRO.1305.Error reading from file C:\Program Files\

jag har ett problem med att installera ZERO HOUR på min data, generals funkar bra men när jag ska installera ZERO så kommer denna upp

ERRO.1305.Error reading from file C:\Program Files\ EA Games\Command & Conquer Generals Zero Hour\TexturesZH.big. Verify that the file exists and that you can access it.

Jag kan se den och göra vad jag vill med filen, men mer vet jag inte... Snälla hjälp mig vill spela det

Fick ett till problem...

Skulle spela online med generals men va tvungen att uppdatera och det gjorde jag sen starta spelet om och började med en patchning och så kom ett fel meddelande upp...

Failure Renamning/Deleting File C:\Programs Files\EA Games\ Command and Conquer Generals\Englis.big

Jag har prövat att ta bort filen men då står det att den inte hittar något :\ Blir helt förvirrad .

Jag kör med VISTA 32

Permalänk
Medlem

Har du installerat senaste drivrutin för grafikkortet och senaste uppdateringar från windows update?

Har du högerklickat på genvägen i startmenyn till spelet och valt ''Kör detta program i kompatibilitetsläge för ''Windows Xp (Service Pack 2)''?

Om du svarar ''Ja'' på ovanstående frågor så testar du dessa steg exakt:

1. Om genvägen till spelet körs med kompatibilitetsläge för ''Windows Xp (Service Pack 2)'' som jag nämde innan så kryssa av den rutan för annars så kommer Windows ihåg det även om du tar bort och installerar om.

2. Ladda hem CCleaner och C&C Generals v1.07 Patch, C&C Generals: Zero Hour Patch v1.04.

3. Avinstallera båda spelen (börja med Zero Hour om det inte går att ta bort allt på en gång.

4. Starta om datorn.

5. Gör en filstädning med CCleaner samt en komplett Registerstädning (viktigt).

6. Kolla i programmappen om någon spelmapp finns kvar och ta bort den (om du inte har några andra spel från EA Games så ta bort hela den mappen).

7. Starta om datorn.

8. Installera C&C Generals och patcha det med v1.07.

9. Installera C&C Generals: Zero Hour och patcha det med v1.04.

10. Starta om datorn.

11. Börja spela.

*12.* Ifall du upplever problem testa att köra spelet i kompatibilitetsläge för ''Windows Xp (Service Pack 2)'' igen.

Om detta inte funkade så står jag utan lösningar.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Okej jag ska testa allt nu och återkommer med ett svar...
Men det funkar då på VISTA 32BIT

Permalänk
Medlem

sist men inte minst: är spelet orginal?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Yes det är orginal SJÄLVKLART=)