Får Inet verkligen göra såhär?

Permalänk

Inet spelade samma spel fär min för några dagar sedan. Hade en stock 4850 som gick sönder. Men eftersom värdet hade gått upp så fick jag betala mellanskillnaden för att få ett annat stock 4850. De sade att mitt första "poworcolor" hade utgått och jag fick köpa ett annat. Jag fick välja mellan att betala extra för ett i princip lika dant kort eller få pengarna tillbaka.

Lite osjyst faktiskt. OM det hade varit tvärt om, att värdet hade minskad hade de fan inte klagat och tagit mellanskillnaden själva. Klart tvek inför inet i framtiden. Jag som hade tänkt att köpa en 10 000kr dator från dem snart....

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Kassa för att de häver ditt köp eftersom de inte kan leverera ett identiskt grafikkort? Snälla, tänk för innan du smutskastar ett företag. Att de låter dig betala en mellanskillnad för 9800GT är bara normalt, varför skulle de göra en förlust?

Dom gör ingen förlust, det är tillverkaren som står för garantin..

Hans kort är klockat 700/1700/1900 MHz, samt på vilket sätt är ett 9800GT bättre med tanke på att det är samma kort som ett 8800GT?

Du kan knappast vara seriös.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inet borde ta efter komplett istället. För typ ett år sen (tror jag det var) så skickade jag in ett X1950XT som gått sönder. Hade haft kortet i cirka ett år. Efter RMA fick jag den utbytt mot ett HD3850 pga att de inte sålde X1950XT längre. Slapp betala mellanskillnad, dock fick jag betala frakten för att skicka det trasiga kortet till komplett, men vad jag förstått så kunde jag ha bett om en förbetald fraktsedel vilket jag inte gjorde.

Kommer nog aldrig handla från Inet.

Permalänk

Någon från inet borde fan läsa detta så att de förstår hur kunderna känner sig av pga. deras vidriga beteende.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunvald89
Någon från inet borde fan läsa detta så att de förstår hur kunderna känner sig av pga. deras vidriga beteende.

Tro mig, de läser. De är ju en av de mest aktiva återförsäljarna här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunvald89
Någon från inet borde fan läsa detta så att de förstår hur kunderna känner sig av pga. deras vidriga beteende.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Tro mig, de läser. De är ju en av de mest aktiva återförsäljarna här på Sweclockers.

Jaså men då vill jag att dom läser detta.

TACK Inet NI är underbara och har den bästa service jag har haft att göra med.

Man måste vara tillmötesgående när man pratar även med en på servicen på Inet och inte gnälla som en lite unge och bara hävda sina rättigheter.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Dom gånger jag har varit i kontakt med inets support så har dom varit trevliga och kunniga.
Som någon sa tidigare, alla gör fel ibland. Support-personal kan ha dåliga dagar m.m.
Jag har handlat mestadels från Inet i några år nu, och tänker fortsätta göra det.

Permalänk

Har aldrig hørt liknande, Varken datorbutiken(gamla) eller Komplett har någonsin tvingat mig att betala någon mellanskillnad då jag råkat ut før buggande grafikkort genom åren.

Har nog iallafall haft ett support ærende på var av dem vad jag kan minnas.

Butiken tar supportærendet vidare till tillverkaren så någon vidare førlust blir det inte.

Konstig kundbehandling tycker jag det låter som. Men hoppas ditt ærende løser sig, håll oss gærna uppdaterade!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hahaha hoppas inet äger dig din lilla scammer skitunge.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Dom gör ingen förlust, det är tillverkaren som står för garantin..

Hans kort är klockat 700/1700/1900 MHz, samt på vilket sätt är ett 9800GT bättre med tanke på att det är samma kort som ett 8800GT?

Du kan knappast vara seriös.

Mer minne.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Hahaha hoppas inet äger dig din lilla scammer skitunge.

Jag röstar på Snyft`s förslag.

Inet är en kanonbutik på alla sätt och vis. Avskyvärda snorungar som försöker lura i folk annat är bara för patetiska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
TACK Inet NI är underbara och har den bästa service jag har haft att göra med.
Man måste vara tillmötesgående när man pratar även med en på servicen på Inet och inte gnälla som en lite unge och bara hävda sina rättigheter.

Och även på RainesX`s

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk

Lol jo del 2 hade ja definitvt missat!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet

Som någon sa tidigare, alla gör fel ibland. Support-personal kan ha dåliga dagar m.m.

Saken är ju bara det att det var inte ett "tillfälligt agerande". Jag har kontaktat flera på bolaget och alla säger samma sak. Det finns även flera på sweclockers som rapporterar att Inet tar ut extra betalt.

Som tröst kan ju sägas att alla som måste "byta upp sig" måste betala mellanskillnaden på Inet.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Hahaha hoppas inet äger dig din lilla scammer skitunge.

Vad cool du är när du sitter bakom tangentbordet...

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Hahaha hoppas inet äger dig din lilla scammer skitunge.

Ja du skall nog se att du också växer upp och blir lite smartare när du gått ut grundskolan

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Urspårad.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015