Problem med grafikkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adema
flyttade den lilla biten fram och tillbaka men det händer inget. datorn startar,grafikkortet lyser rött(vid ström-ingången) och resten av fläcktarna kör igång på max hela tiden. så håller den på varje gång jag startar.

innan jag städade datorn så installerade jag rivatuner och ställde in gpu-fläckten till 60%. Datorn strular väl inte pga det eller? isånnafall tar jag ut hdn,sätter in den i min och avinstallerar det.

testar att ta ut batteriet nu.

Då kan det vara moderkorts knas om du har riktigt otur.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

rivatuner skulle inte orsaka nått som gör att datorn inte går att starta överhuvudtaget iaf så det är inte de..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Jag skulle ha provat att stoppa in ett annat grafikkort, byta komponenter med en kompis för att se om det funkar eller ej.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Satte i mitt graffekort och samma sak händer. Rent logiskt så borde det vara moderkortet. känns så iaf. Stoppar jag i dvi-kabeln i graffekortet så står det på monitorn " no signal detected". Även med mitt kort.

Har beställt ett likadant moderkort nu.

Permalänk
Medlem

Rätt troligt, men det kan även vara processorn, eller minnet eller..... ja du förstår =P att gissa blint är inte så smart, enda säkra sättet är att testa komponent efter komponent tills du har hittat den felande länken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

jo jag förstår:). Men jag chansar. Har inget moderkort att byta med så jag köper ett nytt. hittade ett billigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaidSoft
Rätt troligt, men det kan även vara processorn, eller minnet eller..... ja du förstår =P att gissa blint är inte så smart, enda säkra sättet är att testa komponent efter komponent tills du har hittat den felande länken.

Dock är det rätt sällan som processorer går sönder, sen brukar datorn starta med trasiga minnen dock inte stabil. Moderkortet är det absolut troligaste vid det här laget.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Återkommer när jag har slängt i moderkortet :). Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

Fick kortet i onsdags(slut på lager. Därför det tog sån tid). Nu funkar burken klockrent! tack för all hjälp alla ni:)