Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddish93
Bara jag som har det extremt svårt med att drifta? Jag snurrar alltid runt när jag ska göra det nån som har tips?

Jag trycker till gasen svänger skarpt sen försöker hålla jämn gas och svänger utterst lite, bilen glider fin fint när jag gör så .

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Jag trycker till gasen svänger skarpt sen försöker hålla jämn gas och svänger utterst lite, bilen glider fin fint när jag gör så .

Du lirar med ratt eller hur? Jag har det lite svårt att svänga lite, och sånt eftersom jag spelar på tangentbord

Permalänk
Medlem

skaffa 360 handkontroll, en najs investering för diverse spel. är imo helt omöjligt att spela nfs shift på tangentbord.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Need for speed SHIT borde spelet har hetat, för det är precis vad det är oberoende av om du spelar med 360 kontroll eller ej.

Permalänk
Medlem

Har kört lite, tycker det är skit kul! Ett bland de bästa NFS spelen tycker jag iaf. Är så jävla trött på alla Fast and the furious spel som dom har gjort, äntligen lite ban racing! Tog o beställde en ratt också, för var väldigt svårt med tagentbord.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Medlem

scheliN92 slirar din bil också?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Tryck inte så hårt på gasen när ni driftar, fast det måste man kanske om man har tangentbord? Jag spelar på xbox 360

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Tryck inte så hårt på gasen när ni driftar, fast det måste man kanske om man har tangentbord? Jag spelar på xbox 360

Det finns inget "måste", det är antingen 0 eller 1 när det gäller tangentbord. Spela eller inte spela.

Jag tycker att det är jävligt onödigt att skaffa kontroll/ratt för att köra spelet. Man ska kunna göra det med ett tangentbord för helvete! DET ÄR ARKAD INGEN SIMULATOR!

Vad håller de på med egentligen??? Det är precis som att ta Burnout och köra med ratt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det finns inget "måste", det är antingen 0 eller 1 när det gäller tangentbord. Spela eller inte spela.

Jag tycker att det är jävligt onödigt att skaffa kontroll/ratt för att köra spelet. Man ska kunna göra det med ett tangentbord för helvete! DET ÄR ARKAD INGEN SIMULATOR!

Vad håller de på med egentligen??? Det är precis som att ta Burnout och köra med ratt.

Det är det jag menar ju.. att det kanske inte går att gasa lätt med tangentbord

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Blir en jävla massa kablar när g25an ska fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
http://pici.se/pictures/ZCUiuSyjE.jpg

Blir en jävla massa kablar när g25an ska fram.

De e så de ska se ut...

blir lika dant här hemma när bil spelet ska i gång så e de bara att släpa fram ratten... =P

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man får det att flyta på en AMD/ATI Rigg?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddish93
Du lirar med ratt eller hur? Jag har det lite svårt att svänga lite, och sånt eftersom jag spelar på tangentbord

Nej fan, va på ullared för ett par år sen och köpte en sån sak så man kunde koppla in sin ps2 kontroll för 40 spänn. Men spelade på tangentbordet då jag driftade. Du får väl trycka och släppa hela tiden när du dritar

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det finns inget "måste", det är antingen 0 eller 1 när det gäller tangentbord. Spela eller inte spela.

Jag tycker att det är jävligt onödigt att skaffa kontroll/ratt för att köra spelet. Man ska kunna göra det med ett tangentbord för helvete! DET ÄR ARKAD INGEN SIMULATOR!

Vad håller de på med egentligen??? Det är precis som att ta Burnout och köra med ratt.

Burnout går ju knappt att spela med tgnbord heller (kan bero på att tgtbord är digital å inte analog?), en kontroller är en investering då den förbättrar spelupplevelsen i MÅNGA spel inte bara SHIFT...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Burnout går ju knappt att spela med tgnbord heller (kan bero på att tgtbord är digital å inte analog?), en kontroller är en investering då den förbättrar spelupplevelsen i MÅNGA spel inte bara SHIFT...

Burnout lirades friskt här med tangentbord utan problem

Är väll bara att lära sig hur det ska gå till !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jag upplever att så fort man inte gasar så står man plötsligt stilla och det känns definitivt som att bilen på något sätt vrider sig runt sin egen axel snarare än att man styr den med hjulen, allra mest så i lägre hastigheter.

Va är det så dåligt? Det är ju helt bortkastade pengar om bilen vrider sig runt sin egen axel och inte svänger med hjulen, det känns så Mickey's Racing Advanture till GameBoy Color...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Burnout går ju knappt att spela med tgnbord heller (kan bero på att tgtbord är digital å inte analog?), en kontroller är en investering då den förbättrar spelupplevelsen i MÅNGA spel inte bara SHIFT...

Jag hade inga problem, jag spelar ofta med tangentbord. Har även kört på Xbox360 och är typ samma sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Burnout lirades friskt här med tangentbord utan problem

Är väll bara att lära sig hur det ska gå till !

Precis!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Med max grafik och ändå kantigt :S

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Jag håller med!! NFS Shit är det rätta namnet. Att jag aldrig lär mig! Varje år sedan ProStreet har jag lovat mig själv, aldrig mera NFS. Sen blir man nyfiken ock köper. Fan att man aldrig lär sig. NFS dog efter Carbon.
När kommer GRID II. Måste komma ett GRID II.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Hur tar ni såna bilder ?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Jag håller med!! NFS Shit är det rätta namnet. Att jag aldrig lär mig! Varje år sedan ProStreet har jag lovat mig själv, aldrig mera NFS. Sen blir man nyfiken ock köper. Fan att man aldrig lär sig. NFS dog efter Carbon.
När kommer GRID II. Måste komma ett GRID II.

Hoppas med på ett GRID II, GRID är ju hur kul som helst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Hur tar ni såna bilder ?

finns en knapp man trycker på när man gör repriser även när du kör kan du trycka på pause och sen photosnap eller nåt

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

Tycker att grafiken är skit, styrningen är skit. Allting känns så konstigt. Det är typ skit tråkigt att spela, ingen lust ens. Helt annorlunda jämfört med andra nfs spelen. Ljudet är åsså skit, låter som typ TDU...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

No shit, de andra NFS spelen som kommit de senasete åren är skit jämfört med Shift... Då menar jag ALLA titlar som kom efter Porsche unleashed...

Nåja vi alla tycker ju olika

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Tycker att grafiken är skit, styrningen är skit. Allting känns så konstigt. Det är typ skit tråkigt att spela, ingen lust ens. Helt annorlunda jämfört med andra nfs spelen. Ljudet är åsså skit, låter som typ TDU...

jag kan inte hålla med om att spelet är skit tycker det är jävligt roligt att spela sen att grafiken är lite halv rutten är ju en annan sak, men ljudet?!?! har du biltema högtalare för 28,50 eller?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

Måste bara säga det att det bilspel jag spelat mest av alla i nfs serien är nog UG2 för det är ju helt underbart bra men man får ju inte glömma bort andra bra spel som porsche2000 och Hot pursuit2 ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

OMG kan nån sluta lägga in sånna bilder mitt i tråden så det inte går att läsa utan att scrolla i ett år!

Anyway, håller med om att det inte är ett bra bilspel. Det har mycket bra, men ingen körkänsla alls. Det känns som det går väldigt långsamt och det är total avsaknad av någon känsla av kontroll. Det känns som man följer med nån annan som kör och försöker få den att styra som man vill genom att ge lite hintar om vad man är ute efter. Ibland fattar den, ibland så överkompenserar den och ibland sitter den bara och rycker i ratten.

Uninstall...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
No shit, de andra NFS spelen som kommit de senasete åren är skit jämfört med Shift... Då menar jag ALLA titlar som kom efter Porsche unleashed...

Nåja vi alla tycker ju olika

Hmm, UG2 och MW var bra iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
jag kan inte hålla med om att spelet är skit tycker det är jävligt roligt att spela sen att grafiken är lite halv rutten är ju en annan sak, men ljudet?!?! har du biltema högtalare för 28,50 eller?

Varför är den rolig att spela? kan du säga det till mig? Nej, jag har inga "biltema högtalare" utan ett pioneer hemmabio system. Tycker att alla spelet sen UG2 till Undercover hade bra ljud tills detta skitet. Bilar låter inte ens i närheten verkligheten. Om du antar att jag har biltema högtalare så antar jag att du är halvdöv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
OMG kan nån sluta lägga in sånna bilder mitt i tråden så det inte går att läsa utan att scrolla i ett år!

Anyway, håller med om att det inte är ett bra bilspel. Det har mycket bra, men ingen körkänsla alls. Det känns som det går väldigt långsamt och det är total avsaknad av någon känsla av kontroll. Det känns som man följer med nån annan som kör och försöker få den att styra som man vill genom att ge lite hintar om vad man är ute efter. Ibland fattar den, ibland så överkompenserar den och ibland sitter den bara och rycker i ratten.

Uninstall...

Så sant..

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Jahaja.

1. Tog trettio år innan jag fick min ratt att funka
2. Går inte att få spelbart? Jag sitter på ett 8800GT, jag tycker fan att jag borde kunna få ut mer än 15 FPS om jag drar ner till 1024 och sänker allt till low? Spelet ser ju ut som skit, vad fan är det frågan om?
3. Force feedbacken känns helt stört kass,
4. Man måste STARTA OM SPELET för att växla upplösning?
5. Som om inte det är nog, man måste starta om spelet för att växla mellan fullscreen och windowed?

Vad fan är det här för jävla skräp? Körkänslan kan jag inte direkt uttala mig om eftersom det inte går att spela när det körs så slött, men jag fick lite känslan av att man körde på en isbana.

Så jävla sämst.

Permalänk
Medlem

Det här måste vara det sämsta bilspelet någonsin. Att bilarna roterar runt sin egen mittpunkt istället för att styra med framhjulen är riktigt illa. Känns ungefär som att spela gamla V-rally till ps, eller bilfysiken var nog bättre där. Mitt betyg blir 1\10, håll er långt borta från detta spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va är det så dåligt? Det är ju helt bortkastade pengar om bilen vrider sig runt sin egen axel och inte svänger med hjulen, det känns så Mickey's Racing Advanture till GameBoy Color...

Så tyckte jag det kändes iaf, ska testa igen och experimentera lite med inställningarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trenne
Det här måste vara det sämsta bilspelet någonsin. Att bilarna roterar runt sin egen mittpunkt istället för att styra med framhjulen är riktigt illa. Känns ungefär som att spela gamla V-rally till ps, eller bilfysiken var nog bättre där. Mitt betyg blir 1\10, håll er långt borta från detta spel.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha noterat detta fenomen

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304