Permalänk
Medlem

Jobbtips-tråden

Eftersom arbetsmarknaden ser ut som den gör tänkte jag nu starta en tråd där vi som söker jobb och dom som redan har kan tipsa varandra om arbeten som är lite så kallat dolda och inte direkt ligger ute för annons.
Jobb som man kanske hört om via bekanta eller kollegor på sin arbetsplats.

Tänkte det kunde vara tips om både heltid, deltid och tim-arbeten, och kanske skriva lite vad som krävs (typ erfarenhet, studier osv). Och över hela Sverige.

Själv är jag lite intresserad av vad som kan finnas för utmaningar i Jönköping, så om någon har något att tipsa om så skriv i tråden

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Någon som är bra på felsökning på Windows inklusive lite nätverk och databas och är intresserad av heltidsjobb i Uppsala län? Gärna högskolestudier men inget krav om ett gediget intresse finns.

Permalänk
Medlem

Kommunala boenden, serviceboenden, hemtjänst, slutna boenden, LSS-boenden osv...
Finns alltid hur mycket jobb som helst, specielt om man är kille...
Sj har jag nästa slutat inom den kommunala sektorn men tar lite extranätter där ibland, när man behöver dryga ut kassan. Just nu skriker dom efter folk, och det bästa är att för befattningen VBT behöver man ingen utb, sj är jag usk. Sällan dom ligger ute på arbetsmarknaden, och dom som gör det är desperata efter folk.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Gör ett snyggt och ett bra CV, skicka en spontanansökan och följ upp inom en veckas tid. Ananrs gör du en driveby och frågar företagen på ett snyggt sätt.(kan vara svårt på de större företagen och snacka jobb direkt med chefen).

Börja våga och börja göra reklam för er själva.