Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Mirrors Edge 2

Hej!
Någon som vet om/när den kommer?
Grymt bra spel, ser fram emot uppföljare!

Edit: För att vidga denna tråd lite, vad skulle ni vilja se i den eventuella 2an?
Här är några saker jag skulle vilja ha med.

- Lite mera intressanta omgivningar bl.a mera nattetid, snö, regn, åska, starka vindar som påverkar spelet m.m.

- Förbättrade multiplayer där man kan springa mot varandra på riktigt.

- Byta ut 2D "storys" mot 3D.

Nån fler ideer?

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Mirror's Edge är ju ett episod-spel, så ja, en uppföljare ska komma.

2D-story-grejset var ju bara asnice Skulle bli för mycket av samma sak annars om de hade samma grafikmotor från början till slut. Annars är det la inget jag tycker de ska fixa till. Allt är ju typ perfekt som det redan är.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004

Bah, vad sägs om att slänga in lite valfrihet?
Ettan var bra rent teoretiskt, men det gjorde magplask på den enkla detaljen att det verkligen bara finns ett sätt att ta sig fram på, endast en korrekt väg.

Det gjorde att jag klarade ut spelet och sålde det på direkten.

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2007

om man endast spelar det en gång så är det väl klart att man inte upptäcker fler än en väg att ta sig fram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
om man endast spelar det en gång så är det väl klart att man inte upptäcker fler än en väg att ta sig fram

Min poäng är att det skulle vara ett så mycket bättre spel om det vore en mer öppen sandbox, inte en skriptad rollercoaster-ride.
Nästan lite i stil med Assassins Creed, fast med mindre fokus på mord och mer fokus parkour såklart

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2008

Mirror's Edge är mycket kul! Dock har jag problem när jag startar det, Bilden som visas bara hänger sig ... någon med liknande problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
BIOS
Registrerad
Sep 2007

Bra story, nice grafik, kul spel! All in one Kan inte vänta tills uppföljaren!

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Grymt bra spel, och gillar verkligen anime serien när spelet laddar!
I tvåan och trean vill jag se miljöförändringar samt nya combos

Eller varför inte co-op?

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Min poäng är att det skulle vara ett så mycket bättre spel om det vore en mer öppen sandbox, inte en skriptad rollercoaster-ride.
Nästan lite i stil med Assassins Creed, fast med mindre fokus på mord och mer fokus parkour såklart

Word!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Håller med helt och hållet, lite valfrihet skulle inte skada.
Dels att det skulle finnas flera "vägar" att ta och sen kanske ett "freemode" där man kan röra sig fritt.
Någon som har hört nåt när tvåan kan tänkas komma?

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Om jag köper tvåan och upptäcker speedrun-achievments på mitt xbox kommer jag dregla syra över utvecklarna... (Nope, gillar dem inte)

Utöver det så hoppas jag bara det är lika bra som ettan!

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bostadslös (Backpacker)
Registrerad
Maj 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh

finns faktiskt flera vägar att ta sig över.. jag vet har spelat spelet massa gånger stäng av hjälpen så hittar man andra vägar :>

Heidohoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2004

Att hoppa över eller under ett rör ser jag inte som ett vägval.