Får jag göra en fuling?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
ok, ja då var det inte hela världen. Jag trodde först folk skämtade när de sa att de skulle skvallra, men nu vet jag hur internetfolket är.
Så man får passa sig när man pratar om mjukvaror och filmer, för om skulle det komma fram att man har en piratkopiera, så kommer några skvallra till antipiratbyrån och sedan sess de som hjältar på forumet. (De kanske även får en liten peng av APB)

Det är lite skillnad på att tanka ned upphovsrättsskyddat material versavi försöka blåsa en mindre online datorfirma. Speciellt om du har i åtanke att det är på ett forum som är inriktat just på hårdvara.

Hade du berättat att du kollade på nya X-men filmen i helgen tvivlar jag på att folk anmält dig. hade du skrivit att du kört i 120 på väg hem från arbetet i fredags tror jag heller inte de anmält dig. Men söker du råd om hur du ska gå tillväga för att blåsa ett halvstort företag på ett forum där många har goda erfarenheter av just detta företag, tja.... då får du räkna med att folk "skvallrar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
ok, ja då var det inte hela världen. Jag trodde först folk skämtade när de sa att de skulle skvallra, men nu vet jag hur internetfolket är.
Så man får passa sig när man pratar om mjukvaror och filmer, för om skulle det komma fram att man har en piratkopiera, så kommer några skvallra till antipiratbyrån och sedan sess de som hjältar på forumet. (De kanske även får en liten peng av APB)

http://www.youtube.com/watch?v=9fV6DSOy2rE

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
ok, ja då var det inte hela världen. Jag trodde först folk skämtade när de sa att de skulle skvallra, men nu vet jag hur internetfolket är.
Så man får passa sig när man pratar om mjukvaror och filmer, för om skulle det komma fram att man har en piratkopiera, så kommer några skvallra till antipiratbyrån och sedan sess de som hjältar på forumet. (De kanske även får en liten peng av APB)

Jaa, jag tycker det är löjligt att folk inte kan sköta sina egna affärer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Det är lite skillnad på att tanka ned upphovsrättsskyddat material versavi försöka blåsa en mindre online datorfirma. Speciellt om du har i åtanke att det är på ett forum som är inriktat just på hårdvara.

Hade du berättat att du kollade på nya X-men filmen i helgen tvivlar jag på att folk anmält dig. hade du skrivit att du kört i 120 på väg hem från arbetet i fredags tror jag heller inte de anmält dig. Men söker du råd om hur du ska gå tillväga för att blåsa ett halvstort företag på ett forum där många har goda erfarenheter av just detta företag, tja.... då får du räkna med att folk "skvallrar"

Både att ladda ner upphovsrättsskyddat material och fortkörning är _mycket_ grovare brott än att lämna in ett grafikkort som garantin inte täcker. Ibland undrar jag hur folk tänker.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jaa, jag tycker det är löjligt att folk inte kan sköta sina egna affärer.

Både ja och nej.

Vem har inte haft sönder ett graffekort och lurat till sig ett nytt btw? (Jag vet att du påstått att moddarna gjordes efter att kortet var defekt, det har inte att göra med själva kärnan i frågeställningen...)

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Medlem

Jag har inte det...

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Har vart medlem på Swec i snart 6 år och jag måste säga att det här hamnar på min top 10 lista över de mest roliga/korkade grejerna jag sett på swec.

Ber hemskt mycket om ursäkt för off-topic.

Edit: Jag trog visst upp en urgammal tråd. Hoppsan

Permalänk
Avstängd

Jäkligt dålig stil att man kan vilja bedra på detta viset. Inet försöker ju ha en bra goodwill gentemot SweC.:are på forumet och sen kommer det en person som försöker lura dom genom att få ett nytt kort.

Att vända sig till "sin" butik handlar om förtroende där man ska kunna för en dialog med butiken och komma fram till en bra lösning för bägge parter OM det är något fel på varan. Visst konsumetköplagen är en lag men jag tycker att man INNAN man anv. sig av KO-lagen ska försöka komma överens då en lag är "det yttersta" att anv. sig av när man inte kommer överens.

I detta fallet rörde det sig inte ens om en reklamation utan trådskaparen försökte dra en fuling (som han kallar det :S) och använda sig av Inets rutiner för att prånga ut ett nytt kort. :S :/ Beter sig folk som trådskaparen förstr jag att butikerna är "misstänksamma" när folk reklamerar och i förlängningen skapar sämre villkor för konsumenten/kunden.

/E

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isacken
Vem har inte haft sönder ett graffekort och lurat till sig ett nytt btw?

skojar du eller? det är jue otroligt omoraliskt, att folk inte skäms.

Permalänk
Avstängd

Det är ju skönt att det finns ärliga personer som The_smiley iallafall.:) Jag förstår inte hur isacken men anhang kan sitta och försvara ett sådant beteende. :S

Jag tycker detta rör sig om gränsen till bedrägeri "delikatess-bedrägeri" eller vad jag ska kalla det för...

Vi behöver inte brottsbalken: de som är ärliga kommer inte i kontakt med den och de som är oärliga följer den inte...:P;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

Snälla kan inte en modarator stänga denna tråd helt , den har inget disktuionsvärde mer en att det nu ska komma en massa mäniskor o skriva inlägg sen 2 månader tillbaks ;TS har redan åkt på sin nit ,samt så fick han tillbaks pengar för grafikkortet. så va finns det mer att säga.INGET

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Ämnet är färdigdiskuterat sedan länge.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||