nVidia uppdaterinsproblem?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

nVidia uppdaterinsproblem?

Hej på er,

Har ett udda problem som någon med mer erfarenhet kanske kunde svara på.

Jag har ett nVidia 8800GT i datorn och en PlattTV av märket LG. När jag kopplar TV'n till datorn via HDMI, fungerar det absolut perfekt.

MEN....spelar jag (te.x World of Warcraft), så när jag rör mig i spelet så blir det som en uppdateringsintervall på min vanliga TFT-skärm (inte på TV'n), som går från nederkant till överkant. Precis som om skärmen "scannar" skärmen.

FPS, kvalité eller dylikt är ingenting som påverkas, det är bara det oändliga strecket som loopar som är väldigt irriterande.

Strecket ser ut som en elektriskt impuls, eller hur man ska beskriva det. Te.x som om man rör sig för fort i ett vanligt FPS spel, så uppdateras skärmen.

Har jag haft datorn kopplad till TV'n via HDMI kabeln, måste den startas om innan fenomenet försvinner.

Jag har alltid Vertical Sync igång i spel, men oavsett om den är påslagen eller ej, framträder fenomenet. Vertical Sync är ju (väl?) en uppdateringssekvens mellan grafikkort och bildskärm om jag förstått det rätt?

Tacksam för alla tänkbara svar.

Mvh,
Fredrik

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Ingen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Provat singel display performance mode.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Fan vad schysst! Det fungerade som en dröm!

Jag bugar och bockar!