Star Wars: The Old Republic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Star Wars: The Old Republic

Det snackas väldigt lite om det här spelet här i detta forum. Hittade en gammal tråd om handlar om avtäckande av spelet här.här

Måste säga att det är fantastiskt kul att ett företag kan lägga locket på och utveckla ett spel under i när nog tre år innan något släpps.
Intressant med nya klassen: Bounty Hunter

Spelet verkar intressant som attan och då är jag ingen direkt Star Wars fanboy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home@Trollhättan
Registrerad
Apr 2004

Klart detta spelet är intressant.

Men kommer nog aldrig vara SWG, hehe. Och de kommer göra de svårt för mig tyvärr

Men lär hålla ögonen på det och testa.

Irish today, hungover tomorrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Jag är redan hypad kring detta spel, men enbart för att bioware gör det. Då vet jag att fokus blir på story och inte grinding eller annat.

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64 Reference| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Tycker det är jävligt synd faktiskt. Jag älskade både ettan och tvåan av Knights of the Old Republic och såg verkligen fram emot någon sorts upplösning och klimax i berättelsen - men fan inte, isåfall måste jag springa runt i en hög av ljussvärdsviftande 12-åringar som snackar moonspeak.

Nej, jag blev verkligen besviken på Bioware när jag såg att de skulle göra detta. Men vafan, klart man måste testa.

And another thing... Y/N?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag är redan hypad kring detta spel, men enbart för att bioware gör det. Då vet jag att fokus blir på story och inte grinding eller annat.

Ja, det ser man ju fram emot. Tror det var det de kallade för fjärde pelaren för spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2008

Ja blir nog najs! Finns de något releasedatum?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Tror inte det finns nån release spikad. Men har läst framåt slutet 2009 eller början 2010.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hbg
Registrerad
Okt 2003

Att döma av de videos som finns så är grafikmotorn inte spikad ännu (det ser närmast ut som kotor) och består av några extremt korta sekvenser där karaktärerna faktiskt rör på sig, dock inget pvp, utan stillstående moves så det dröjer nog till slutet av 2009 innan vi ser någon beta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Sep 2008

Detta spelet verkar ju hur grymt som helst tycker jag.
Har inte läst så jätte mycket om spelet men det verkar ju som om att världen kommer vara hur stor som helst och man kommer kunna vara väldigt många olika klasser/raser.

Stor värld, mycket att göra och massa klasser/raser att välja på innebär att spelet säkert kommer vara skitkul, MÅSTE testas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2007

Ser också fram emot det här spelet, ska bli riktigt intressant och få testa ett nytt MMORPG-spel. Man börjar ju liksom tröttna på alver och dvärgar nu när det gäller mmos så detta blir nog inte någon besvikelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaggan
Ser också fram emot det här spelet, ska bli riktigt intressant och få testa ett nytt MMORPG-spel. Man börjar ju liksom tröttna på alver och dvärgar nu när det gäller mmos så detta blir nog inte någon besvikelse.

Tror faktiskt det kan vara vägen till framgång. Stilen på grafiken som gör att det känns som ett spel och inte ett liv online, som tex age of conan etc. Vill man inte spela ett spel och glömma världen ett tag, inte ha ett helt nytt liv med nya problem. Spel ska ju vara underhållning. Tror att det är det som lockade folk till wow. Så om the old republic flörtar lite med det som gör WoW poppis men gör det i Sci-Fi så kommer det kännas nytt och fräscht.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en kartong.
Registrerad
Jul 2006

Hoppas det blir härlig gameplay, har verkligen längtat länge efter en ersättare för wow, pre tbc <3<3<3, tbc <3, wotlk

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2003

Här har ni troligtvis en av dom mest spektakulära cinematics ni sett:

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-star-wars/49936

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Här har ni troligtvis en av dom mest spektakulära cinematics ni sett:

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-star-wars/49936

Om inte den mest spektakuläraste

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Om inte den mest spektakuläraste

Ja, mycket spektakulärare än så blir det inte!
Jag har aldrig hört talas om detta, tack så mycket. Det ska följas noggrant.

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Jag kommer fan sitta och längta tills denna spel släpps, bioware mmorpg är inget man vill missa!

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Den där cinematicien slår alla Blizzards cinematics tillsammans. All hail Bioware.

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64 Reference| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den där cinematicien slår alla Blizzards cinematics tillsammans. All hail Bioware.

Ja, och vi blir alla givetvis jättesugna på att spela spelet. Men frågan är när det släpps. Jag tror inte jag är ute och cyklar om jag säger 2 år, med alla förseningar och allt vad det innebär är inräknade. Säg gärna att jag har fel, men jag är ganska säker på att jag har rätt!

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ja, och vi blir alla givetvis jättesugna på att spela spelet. Men frågan är när det släpps. Jag tror inte jag är ute och cyklar om jag säger 2 år, med alla förseningar och allt vad det innebär är inräknade. Säg gärna att jag har fel, men jag är ganska säker på att jag har rätt!

You made Baby Jesus cry.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Tror och hoppas spelet blir bra, få bli en super ond Sith o bara mosa oskyldiga stackare

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Jag såg precis trailern, det är den bästa speltrailern nånsin, punkt slut. Om spelet sen blir bra eller inte, det är en annan fråga!

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Finns det någon film där dom visar ingame grafiken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Finns det någon film där dom visar ingame grafiken?

www.swtor.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jun 2009

Igår avtäcktes nästa "goda" spelarklass, the Smuggler. Spelet ser grymt ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Verkar trevligt, ska bli kul att testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här och där
Registrerad
Apr 2007

spelet lär suga om det är gjort på samma vis som WoW, alltså levels etc.

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdamW8
Igår avtäcktes nästa "goda" spelarklass, the Smuggler. Spelet ser grymt ut.

Jag ska lätt spela som smuggler, det gjorde jag i SWG!
Jedi & Sith... pfff för veklingar som inte klarar av att hantera en gammal hederlig blaster!

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005

Spelet hypas ju sjukt mycket runt nätet! Men är det någon som har hört något om vilka features spelet har? Vad gör att det skiljer sig från mängden förutom en massiv IP? Det enda konkreta jag har hört är att man ska ha någon sorts NPC companion med sig som man lär sig av, samt att man kan vara både ond och god.

Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?

Jag förstår inte hur nånting kan hypas så otroligt mycket med så lite.

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
[B}Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?[/B]

Inget av detta finns det är star wars du kan bara skjuta sönder deathstar sen tar spelet slut efter en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Inte kollat något om spelet, såg bara trailern lite längre upp och blev helt fast.

Någon som vet om man kommer kunna använda lightsaber då? det enda jag vill iaf, haha

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.