Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Old Republic

Det snackas väldigt lite om det här spelet här i detta forum. Hittade en gammal tråd om handlar om avtäckande av spelet här.här

Måste säga att det är fantastiskt kul att ett företag kan lägga locket på och utveckla ett spel under i när nog tre år innan något släpps.
Intressant med nya klassen: Bounty Hunter

Spelet verkar intressant som attan och då är jag ingen direkt Star Wars fanboy.

Permalänk
Medlem

Klart detta spelet är intressant.

Men kommer nog aldrig vara SWG, hehe. Och de kommer göra de svårt för mig tyvärr

Men lär hålla ögonen på det och testa.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag är redan hypad kring detta spel, men enbart för att bioware gör det. Då vet jag att fokus blir på story och inte grinding eller annat.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Tycker det är jävligt synd faktiskt. Jag älskade både ettan och tvåan av Knights of the Old Republic och såg verkligen fram emot någon sorts upplösning och klimax i berättelsen - men fan inte, isåfall måste jag springa runt i en hög av ljussvärdsviftande 12-åringar som snackar moonspeak.

Nej, jag blev verkligen besviken på Bioware när jag såg att de skulle göra detta. Men vafan, klart man måste testa.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag är redan hypad kring detta spel, men enbart för att bioware gör det. Då vet jag att fokus blir på story och inte grinding eller annat.

Ja, det ser man ju fram emot. Tror det var det de kallade för fjärde pelaren för spelet.

Permalänk
Medlem

Ja blir nog najs! Finns de något releasedatum?

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns nån release spikad. Men har läst framåt slutet 2009 eller början 2010.

Permalänk
Medlem

Att döma av de videos som finns så är grafikmotorn inte spikad ännu (det ser närmast ut som kotor) och består av några extremt korta sekvenser där karaktärerna faktiskt rör på sig, dock inget pvp, utan stillstående moves så det dröjer nog till slutet av 2009 innan vi ser någon beta.

Permalänk
Medlem

Detta spelet verkar ju hur grymt som helst tycker jag.
Har inte läst så jätte mycket om spelet men det verkar ju som om att världen kommer vara hur stor som helst och man kommer kunna vara väldigt många olika klasser/raser.

Stor värld, mycket att göra och massa klasser/raser att välja på innebär att spelet säkert kommer vara skitkul, MÅSTE testas

Permalänk
Medlem

Ser också fram emot det här spelet, ska bli riktigt intressant och få testa ett nytt MMORPG-spel. Man börjar ju liksom tröttna på alver och dvärgar nu när det gäller mmos så detta blir nog inte någon besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaggan
Ser också fram emot det här spelet, ska bli riktigt intressant och få testa ett nytt MMORPG-spel. Man börjar ju liksom tröttna på alver och dvärgar nu när det gäller mmos så detta blir nog inte någon besvikelse.

Tror faktiskt det kan vara vägen till framgång. Stilen på grafiken som gör att det känns som ett spel och inte ett liv online, som tex age of conan etc. Vill man inte spela ett spel och glömma världen ett tag, inte ha ett helt nytt liv med nya problem. Spel ska ju vara underhållning. Tror att det är det som lockade folk till wow. Så om the old republic flörtar lite med det som gör WoW poppis men gör det i Sci-Fi så kommer det kännas nytt och fräscht.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir härlig gameplay, har verkligen längtat länge efter en ersättare för wow, pre tbc <3<3<3, tbc <3, wotlk

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

Här har ni troligtvis en av dom mest spektakulära cinematics ni sett:

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-star-wars/49936

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Här har ni troligtvis en av dom mest spektakulära cinematics ni sett:

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-star-wars/49936

Om inte den mest spektakuläraste

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Om inte den mest spektakuläraste

Ja, mycket spektakulärare än så blir det inte!
Jag har aldrig hört talas om detta, tack så mycket. Det ska följas noggrant.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Jag kommer fan sitta och längta tills denna spel släpps, bioware mmorpg är inget man vill missa!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Den där cinematicien slår alla Blizzards cinematics tillsammans. All hail Bioware.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den där cinematicien slår alla Blizzards cinematics tillsammans. All hail Bioware.

Ja, och vi blir alla givetvis jättesugna på att spela spelet. Men frågan är när det släpps. Jag tror inte jag är ute och cyklar om jag säger 2 år, med alla förseningar och allt vad det innebär är inräknade. Säg gärna att jag har fel, men jag är ganska säker på att jag har rätt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ja, och vi blir alla givetvis jättesugna på att spela spelet. Men frågan är när det släpps. Jag tror inte jag är ute och cyklar om jag säger 2 år, med alla förseningar och allt vad det innebär är inräknade. Säg gärna att jag har fel, men jag är ganska säker på att jag har rätt!

You made Baby Jesus cry.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Tror och hoppas spelet blir bra, få bli en super ond Sith o bara mosa oskyldiga stackare

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem

Jag såg precis trailern, det är den bästa speltrailern nånsin, punkt slut. Om spelet sen blir bra eller inte, det är en annan fråga!

Permalänk
Medlem

Finns det någon film där dom visar ingame grafiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Finns det någon film där dom visar ingame grafiken?

www.swtor.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Igår avtäcktes nästa "goda" spelarklass, the Smuggler. Spelet ser grymt ut.

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt, ska bli kul att testa.

Permalänk
Medlem

spelet lär suga om det är gjort på samma vis som WoW, alltså levels etc.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdamW8
Igår avtäcktes nästa "goda" spelarklass, the Smuggler. Spelet ser grymt ut.

Jag ska lätt spela som smuggler, det gjorde jag i SWG!
Jedi & Sith... pfff för veklingar som inte klarar av att hantera en gammal hederlig blaster!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Spelet hypas ju sjukt mycket runt nätet! Men är det någon som har hört något om vilka features spelet har? Vad gör att det skiljer sig från mängden förutom en massiv IP? Det enda konkreta jag har hört är att man ska ha någon sorts NPC companion med sig som man lär sig av, samt att man kan vara både ond och god.

Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?

Jag förstår inte hur nånting kan hypas så otroligt mycket med så lite.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
[B}Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?[/B]

Inget av detta finns det är star wars du kan bara skjuta sönder deathstar sen tar spelet slut efter en dag.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Inte kollat något om spelet, såg bara trailern lite längre upp och blev helt fast.

Någon som vet om man kommer kunna använda lightsaber då? det enda jag vill iaf, haha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.