Permalänk
Medlem

Gears of war 2

Detta kanske är en dum fråga men fick nyss precis gears of war till pc i present. min fråga är nu finns det gears of war 2 till pc också? jag har letat och inte hittat någon som säljer det till pc bara till xbox 360

Permalänk
Medlem

Nej bara xbox 360.

eftersom du inte hittade det så tror jag inte heller att att de finns ;). Som många vet var ju faktist Gow2 en av de största titlarna 2008.

Men de kommer inte släppas till PC pga den stora pirat nedladdningen på nätet.

Permalänk
Medlem

Det va ju synd me tanke på att jag gärna köper mina spel

Permalänk
Medlem

Ettan skulle ju också vara exklusivt till 360 men släpptes ändå till PC ett år senare så man får väl hoppas på nåt liknande även med tvåan.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

wargame-g4wlive.exe: you cannot run the game with modified executable code please reinstall game. någon som vet hur man fixar detta? jag har installerat om det redan och det hjälpte inte! gears of war 1 pratar jag om nu btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Ettan skulle ju också vara exklusivt till 360 men släpptes ändå till PC ett år senare så man får väl hoppas på nåt liknande även med tvåan.

Precis så är det med de flesta spelen som ändå kommer ett tag senare till pc.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Som sagt någon som har samma problem som mig? wargame-g4wlive.exe: you cannot run the game with modified executable code please reinstall game. i gears of war 1 alltså

Permalänk

Hade samma problem, var tvungen att ladda ner någon liten patch. Om jag nu bara kan komma ihåg vart ifrån...

testa att sätta bak datumet 1 dag, det är något bugg med games for windows live ibland

Edit: Tror jag hittade det, http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=656177&page=40 sen blädra ner till någon som skrev: Chris, here you go. och klicka på den länken, sen bara installera och spela : ) dock måste du ställa tillbaka tiden 1 dag om du vill lira online. Hoppas det hjälpte

Permalänk
Medlem

Ja det där problemet är känt, jag kunde inte ens starta spelet ett tag. Men sen kom patchen då var problemet ur vägen.

Permalänk
Medlem

har installerat dom 2 patcharna jag hittade inte fz.se men det funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Man kan om man vill även vrida tbk windowsklockan till närsomhelst under 2008, t,ex 14 december 2008, så kommer spelet hosta igång. Av nån outgrundlig anledning har dom satt en tidsbegränsning på¨spelet så att de ska sluta fungera nån gång i Januari 2009. Patchen helt enkelt förlänger till ett annat datum..ellr plockar bort tidsbegränsningen helt..
Obegripligt hur dom kan göra ett spel så. Men nu när de finns en Patch slipper man tack o lov sitta med datorn inställd på t.ex 14 december 2008!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Ettan skulle ju också vara exklusivt till 360 men släpptes ändå till PC ett år senare så man får väl hoppas på nåt liknande även med tvåan.

Tror inte det då Microsoft håller hårt på de exklusiva titlarna nu.
Ju fler exklusiva titlar de har desto fler väljer att köpa 360 ju.

Permalänk
Medlem

r:Grid, jag tankade dom 2 patcharna dom hade på fz.se men ingen utav dom hjälpte och den där datum grejjen funkade faktiskt lite men så fort jag kom till menyerna i spelet så stängdes spelet av. om du vet vart man kan tanka den där patchen du pratar om får du gärna länka den hit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus

Ju fler exklusiva titlar de har desto fler väljer att köpa 360 ju.

Det gällde ju iofs när ettan kom också.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Microsoft även gör Windows så fler exklusiva "games for vista" ju mer säljer OS'et också

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Erik86:

http://gearsofwar.xbox.com/pc/qfe1.htm

kan de här va nått..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tack nu gick det att starta spelet men så fort jag skulle ändra inställningarna i spelet så hängde det sig jag provade också att bara starta spelet i singel player men kom inte längre än 4 sec in i fösta introt sen hängde sig spelet igen. man kan ju bli tokig på spel som inte fungerar som dom ska...

Permalänk

Desto fler spél som hänger sig desto fler väljer konsoll. Känns som varenda spel är en prövning att ens få igång numera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik86
Tack nu gick det att starta spelet men så fort jag skulle ändra inställningarna i spelet så hängde det sig jag provade också att bara starta spelet i singel player men kom inte längre än 4 sec in i fösta introt sen hängde sig spelet igen. man kan ju bli tokig på spel som inte fungerar som dom ska...

Mitt var också krabbigt på så sätt nån gång, dock inte i samband med patchen. Hursomhelst så hängde spelet sig totalt när man kom till en viss plats i början av spelet, och typ hela datorn blev halvt förlamad.
Löste sig genom en ominstalering har ja för mig.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om