Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007

9800GX2 funkar inte!

När jag kör med bara mitt 9800GX2 så funkar det hur bra som helst men sedan när jag stoppar in mitt 8600GT som physikkort så fungerar inte 9800GX2an, ungefär som att 8600GTan blir "första kort" och 9800GX2an andra. Men det märkliga är att jag inte ens kan använda 9800GX2an som fysikkort.

Har prövat att ta bort physikkortet, funkar felfritt då.
Har även ställt in så att det är 8600GT som ligger som physikkort men hjälper inte.
När jag kopplar in skärmen till 9800GX2an så står det bara på skärmen no video input.

Vad ska jag göra?

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Du kan bara köra med två samma kort t.ex. 2st 9800gx2. Du kan inte blanda med nvidia korterna utan det kan du göra endast med ati korterna.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
Du kan bara köra sli med två samma kort t.ex. 2st 9800gx2. Du kan inte blanda med nvidia korterna utan det kan du göra endast med ati korterna.

Jo men jag ska köra det ena som physikkort alltså använda det för att köra physx, alltså behöver jag inte använda SLI.

Tror att jag kan ändra till 9800GX2 i windows men jag måste i sådant fall koppla skärmen till båda kortena, är det möjligt?
Kanske med en splitterkontakt eller något, har en Benq E2200HD och hittar bara en VGA kontakt, står dock på Komplett att den även ska ha en DVI-D och en HDMi kontakt.
Edit: såg precis att det finns en Analog variant av skärmen med ett a i slutet, kanske den jag har då

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame