Vart såldes det billiga spel?

Permalänk
Medlem

Vart såldes det billiga spel?

Jag har sökt lite men har inte hittat tyvärr.
Hyffsad ny tråd som handlade om att man kunde köpa cd-keys till ex L4D för en billig penning på någon sida. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Entusiast

Hörde även att dom med nycklar därifrån kan mycket väl få dom bannade då Valve inte gillade affären alls och kan sätta regions-lås alla keys som säljs till polen.

Så var försiktig med å handla där, rätt som det är kanske ditt spel inte funkar längre

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fan va sugen man blev på L4D, vore dock tråkigt att slänga ~160kr i sjön om det slutar fungera...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Kan de verkligen sätta regions-lås på nycklarna då det är inom eu-området?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenbarret
Kan de verkligen sätta regions-lås på nycklarna då det är inom eu-området?

Butiken ligger inom EU, men nycklarna behöver inte komma från ett land i EU.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Butiken ligger inom EU, men nycklarna behöver inte komma från ett land i EU.

Det är ju klart.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man byter språk på ett spel som bara kommer med polska som val?
är det möjligt ens?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Någon som vet hur man byter språk på ett spel som bara kommer med polska som val?
är det möjligt ens?

Till vissa spel går väl att ladda ner language-packs, men långt ifrån alla. Har någon gång lyckats ändra ett ryskt spel till engelska iaf, men oftast måste man manipulera filer, vilket ofta EULAn inte tillåter.

Tur för mig att jag kan polska

Permalänk
Medlem

Jag har köpt L4D därifrån. även Mirror's Edge. Har haft l4d nu i några månader och aldrig stött på problem från Valve.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se dom sätta dit regionslås i efterhand och sen se den massiva stämningen dom lär åka på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Skulle vilja se dom sätta dit regionslås i efterhand och sen se den massiva stämningen dom lär åka på.

Varför skulle dom bli stämda? Försäljaren bryter ju mot Valves regler att retail nycklar ska säljas med det fysiska spelet och inte bara nyckeln.

Det är nog snarare G2play.net som borde bli stämda vid det tillfället.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Skulle vilja se dom sätta dit regionslås i efterhand och sen se den massiva stämningen dom lär åka på.

Valve har aldrig gått med på G2play's försäljnings modell så när det väl sker är valve i sin fulla rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Varför skulle dom bli stämda? Försäljaren bryter ju mot Valves regler att retail nycklar ska säljas med det fysiska spelet och inte bara nyckeln.

Det är nog snarare G2play.net som borde bli stämda vid det tillfället.

Precis!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Då kanske man kan kräva tillbaka pengarna från g2play sen om det sker då?

Permalänk
Medlem

Jag vill se dom bevisa att man inte köpt nyckeln själv i Polen på semestern, eller att en kompis skickat den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Då kanske man kan kräva tillbaka pengarna från g2play sen om det sker då?

Pengarna är förlorade rätt garanterat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag vill se dom bevisa att man inte köpt nyckeln själv i Polen på semestern, eller att en kompis skickat den.

Att nyckeln sålts via g2play är bevis nog förmodligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag vill se dom bevisa att man inte köpt nyckeln själv i Polen på semestern, eller att en kompis skickat den.

Nycklarna kommer troligtvis inte från Polen, utan köps in från länder där köpkraften inte är lika stor som i västländerna. Så för att folk ska ha råd att köpa spelen så säljs dom till ett mycket billigare pris.

Sen utnyttjar vissa online butiker detta genom att köpa in många billiga exemplar från sådana länder och säljer billigt till länder i väst. Då kan Valve blockera dessa nycklar från att användas från landet som nyckeln var menad för, och på så sätt hindra försäljningen av billiga nycklar till väst.

De har redan gjort det med thailändska nycklar och ryska nycklar, så dom kan nog göra det igen. Det mest intressanta är att se vilket land nycklarna kommer ifrån som G2play.net säljer. Borde stå när nyckeln blir registrerad.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music