Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

vad kan ha bränt ?

hej! jag råkade kortsluta fläktutgången på mitt grafikkort när jag skulle mäta spänningen där, och nu fungerar inte fläkten längre så jag undrar vad det är för krets som ha brunnit upp ? det ser ut som att det är några små transistorer som sköter strömförsörjningen till fläkten men vil inte börja pilla med de förräns jag vet säkert..

nån som vet?

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Börja studera kortet noga, kan ju också bero vilket kort det är. Funkar kortet ändå kan du bara ta en ström någon annanstans, annars kan du alltid skicka tillbaka kortet och leka dum så får du säkert ett nytt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

det är både voltmoddat + har accelero twin turbo kylare, m.m.. så det går nog inte så bra

jag vet inte om banorna går i nåt av mitten lagrena, för det är VÄLDIGT svårt att se vart ledningarna går..

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

kan det vara en av mosfetarna som brunnit ? det ser ut om man kollar på det som att det är ett antal små mosfetar som sköter drivningen av fläkten..