Permalänk
Medlem

Ny kylning graffe kylning

Hej allesammans ,

Jag har nu äntligen beställt en accelero s1 från inet.se som förmodligen kommer på måndag. Har luskat runt lite och tidigare frågat men känner att jag vill ha en liten bekräftelse om att jag gjort rätt köp och att jag som har tummen mitt i hand kommer få på kylaren felfritt.

Som jag sagt i en tidigare tråd så har jag ett Nvidia Geforce 8800gt 512 mb som jag måste ha ny kylare till när det går väldigt varmt ca 95 c i load.

Har googlat på lite guider om hur man ska gå tillväga osv. Hittade bla denna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8066...
som verkar väldigt bra med bilder osv. Och följer man guiden så verkar det väldigt lätt. Men har fortfarande en del frågor ( Är väldigt risig på de här med datorer )

Måste jag köpa med någon kylpasta? Eller räcker det med att bara köpa S1an och sedan sätta på den på kortet ?

I guiden så använder han sig av ett Ati kort , till skillnad från mig som har nvidia är det något speciellt jag bör tänka på eller ser det i de stora hela ut som hans gör, och går jag tillväga som han gör ?

Jag har en 80mm chassi fläkt i fronten som och en 120mm högst upp där bak som suger ut luften. Tror ni att jag klarar mig att kyla kortet passivt eller måste jag köpa till en fläkt. Och om jag måste köpa till en fläkt hur fäster jag den på S1an ?

Och till sist något speciellt jag ska tänka på ?

Tackar på förhand