Permalänk
Melding Plague

Omaura TT

Designerlådan Omaura TT är många hembioentusiasters våta dröm. Datorlådan innehåller allt ifrån en avskalad design till inbyggd OLED-display, men frågan är om konstruktionen kan hålla ett modernt datorsystem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Snyggt, men verkar otroligt dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Snyggt, men verkar otroligt dåligt.

+1

Permalänk
Medlem

Jag trodde först att det var en väldigt bred widescreenskärm.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite bitter när man har ritningar på en väldigt lik HTPC, fast själv har man ju ingen budget att faktiskt skapa den fysiskt.

Permalänk
Medlem

men vad ful den var.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Men va fan. Den var riktigt onödigt stor. Tycker bättre om de vanliga HTPC chassina. Gömmer man lätt brevid förstärkaren ju. De är ju lika stora.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Vafan, ser ut som någon jävla tv. Dumt skit.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Även om den var snygg så verkar det ju mycket smidigare att köpa ett stilrent HTPC-chassi som man som tidigare nämnts ställer brevid förstärkaren. Fattar inte grejen med att placera datorn rakt under platt-tv:n/projektorduken.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag trodde först att det var en väldigt bred widescreenskärm.

Samma här..

Ingen kan väl på fullaste allvar ha en sådan bred och klumpig sakt bredvid/under sin tv/projektor.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

wow, 6k för det där skräpet. kan bygga en värstingdator för dem pengarna eller köpa en hyffsad tv.

poängen med en htpc är att den ska vara tyst och därmed krävs ett stort och luftigt chassie. detta var bland det mest korkade jag sett.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

varför ha en sådan överhuvudtaget? Har precis köpt en WD TV HD, mindre en så blir det knappt, sen så klarar den ju allt jag kan tänka mig.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Alltså, ett chassi som visserligen är snyggt men som får fail på alla andra parametrar som pris, funktionalitet och ljudnivå? Ni lyckas ju inte ens använda det utan att det överhettade!

Här förväntar jag mig att Sweclockers tar fram storsågen, men tydligen inte...?

Permalänk
Medlem

Detta måste ju vara en av årets onödigaste produkter. Ser väl lite småsnygg ut men "vill ha"-faktorn är så gott som obefintlig.

Hur svårt hade det varit att ha en 140mm fläkt över moderkortet? Detta bekräftar bara mina fördommar om hifi-puckon.

(Inte alla hifi-intresserade då... Jag pratar om dem som köper 1m hdmi-kabel för 3000kr och tycker att bilden blir "mycket skarpare". Samma människor som köper Mac

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Nej tack!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Snyggt, men verkar otroligt dåligt.

+1

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag trodde först att det var en väldigt bred widescreenskärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Samma här..

Ingen kan väl på fullaste allvar ha en sådan bred och klumpig sakt bredvid/under sin tv/projektor.

Jag 3
- En till 2.39: tv =).. ash |I

OT:
Korkad form, resulterar bara i VÄLDIGT SYNLIG+oljud & värme. Rätt bakvänt för en HTPC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Snyggt, men verkar otroligt dåligt.

Precis min tanke. Skulle nästan heldre bygga en själv. Själva konstruktionen är ju väldigt enkel utvändigt.

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak, vem har missat väggfästet?! Sweclockers eller tillverkaren???

En sån här produkt måste ju ha ett väggfäste, varför ska den annars vara designad på detta sätt?

Jag kan förstå människor som skippar tv-bänken och hänger upp allting på väggen, då passar detta chassit utmärkt, givet då förstås att det finns ett väggfäste? Att ha den ståendes på tv-bänken känns som många redan sagt ganska konstigt.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
Jag undrar en sak, vem har missat väggfästet?! Sweclockers eller tillverkaren???

En sån här produkt måste ju ha ett väggfäste, varför ska den annars vara designad på detta sätt?

Jag kan förstå människor som skippar tv-bänken och hänger upp allting på väggen, då passar detta chassit utmärkt, givet då förstås att det finns ett väggfäste? Att ha den ståendes på tv-bänken känns som många redan sagt ganska konstigt.

Det medföljde inget väggfäste och jag kan inte se hur man skulle kunna klämma dit ett VESA.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det medföljde inget väggfäste och jag kan inte se hur man skulle kunna klämma dit ett VESA.

Ok, ännu en designertabbe då... galet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag trodde också att det var en bred skärm ni testade, denna närmare bestämt.

Ser inte riktigt något positivt med detta chassit, tyvärr. Dock så är det stiligt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Jag 3
- En till 2.39: tv =).. ash |I

OT:
Korkad form, resulterar bara i VÄLDIGT SYNLIG+oljud & värme. Rätt bakvänt för en HTPC.

Permalänk
Medlem

Bra grundtanke men så mycket fail i utförandet.

Vägfäste fattas helt komplett om man inte vill fästa det genom ventilationshålen som finns på hela baksidan. men no! du får då ingen luft igenom där om det klistras fast mot vägen. >_>;

Onödigt dyr för tveksam kvalité i arbete/lösningar.

Det borde vara löjligt enkelt att skapa om hela saken mycket bättre och mycket billigare.

Det första jag tänker på är att de går att placera en hel stor skiva med ljudämpning bakom hela stora fronten varpå man placerar ovan med struktur där man monterar moderkort hdd etc. Skulle väldigt bra isolera ljud från att gå rakt ut på framsidan...
sedan fästet för cd:n var hela saken i solid aluminium??? ... jösses vad med slöseri och något som driver upp kostnader onödigt. Vad hände med att bara skruva fast den i några tuna utstickande skenor? Det finns väl skruvhål på sidorna på de där slima cd/dvd spelarna?

de kanske lyckas sälja några exemplar...

Permalänk

Trodde det var en skämr.. trodde sen det var en liiiiten burk med en stor display men icke.. detta chassit liknar någon person som hade det i ritningsstadiumet i forumet för en tid sedan. kan passa i bra om man har tv och högtalare därefetr men chassit hade ju på tok för många missar . bla ingen kylning designmissar och högt pris.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett väldigt dyrt kaffebord.

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Haha, verkar som att det inte bara var jag som trodde det var en skärm vid första ögonkastet.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
detta chassit liknar någon person som hade det i ritningsstadiumet i forumet för en tid sedan

Ja precis! och min hade bättre ideer och aktiv kylning..fan jag måste samla ihop pengarna för att göra den till verklighet ^^

Permalänk
Medlem

haha vilket skämt.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.