Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Hyresgästföreningen

Vad är det för typer egentligen?
Hade en här nyss som knackade på, jag sa att jag inte var intresserad men ändå skulle han gå på som värsta telefonförsäljaren. Jag fick stänga dörren för att han skulle fatta. Sen drog han iväg i sin bil, förbannad som få.

Är dessa personer försäljare som får provis för detta eller är det bara idealister som brinner för hyresgästföreningen?

Personligen ser jag ingen anledning att var amed i deras förening då de inte gör nån nytta. Jag var med förut och då gick min hyra upp ca 100:-/år. Sen jag gick ur runt 98 har min hyra gått upp med: japp 100:-/år. Men när man nämner detta till dom så tjafsar de givetvis emot och påstår att hyrorna skulle gått upp såååå mycket mer om de inte existerat.

Sant eller en försäljarlögn?

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2004

det är väl "fackförening" för hyresgäster?

isf är det ju så att fler kan få igenom mer än få:)

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Jag fick en lapp där de var "stolta och glada över att min hyra bara gått upp med 300kr/mån" ... då gick jag ur.

Sen gick jag med igen innan jag skulle flytta då jag kom ihåg alla saker som hyresvärden skulle ha fixat när jag flyttade in men som var ogjorda och som jag då inte tänkte stå för. Och sen dess är jag med... orkar inte bry mig om de 70kr/mån som frösvinner från mitt konto. Det kan det vara värt om det en dag skulle behövas.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.