Problem med grafikkort :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Problem med grafikkort :(

Jag har ett POWERCOLOR R96-HD3 Radeon 9600PRO 256MB 128-bit DDR AGP 8X med passiv kylning, jag har installerat rätt drivrutiner (tror jag). Själva bilden är bra upplösning etc. men det ligger liksom ett röd/blå aktigt nät av små streck över hela skärmen. Vad kan det bero på?
Själv andvänder jag inte datorn så ofta utan kör med Ubuntu på andra datorer, men barnen vill kunna spela spel etc. som kräver windows!
Nu har jag testat att köra Xubuntu via live skiva, samma problem där med. Då är det väl själva kortet som är trasigt på något vis?

vegavidar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Aug 2006

Kan vara ESD eller överhettning. Radeon 9600pro är kända för att vara väldigt varma och gå sönder efter ca 3år med det felet som du sagt att du har. Att kortet är passivt bygger ju på det lite.

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || EVGA NVIDIA GTX 1080 8GB @ 2,0Ghz || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || EK-CoolStream PE 120 & 240, Radiatorer || EK-DDC 3.2 PWM, Pump || EK-Supremacy MX & EK-FC1080 GTX, Vattenblock || 3x BenQ 24", Skärmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Ok tack för svar

vegavidar