Problem med Dead Space

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Mar 2002

Problem med Dead Space

Var och köpte Dead Space till pc idag på onoff.

Installerar spelet och ska köra igång.. Men så fort jag ska starta spelet så tar det 4 sekunder sen hoppar den ut i windows igen. Står bara att Dead Space har slutat att fungera.

Kör med Vista 64bit Ultimate.

Någon som har några förslag?

Chieftec Golden Blue TX-10BLD ALUMINIUM/ASUS Sabertooth 990FX 2.0/AMD FX 8350 @ 4500 Mhz/2 x Corsair 4GB = 8GB 1866 Mhz/Ocz Agility 3 256 Gb Ssd/Samsung 250 Gb/SeaGate 250 Gb/Maxtor 250GB\ASUS Geforce 660TI Oc/Audigy X-Fi 7.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Mar 2002

Ingen s0om har en aning?

Chieftec Golden Blue TX-10BLD ALUMINIUM/ASUS Sabertooth 990FX 2.0/AMD FX 8350 @ 4500 Mhz/2 x Corsair 4GB = 8GB 1866 Mhz/Ocz Agility 3 256 Gb Ssd/Samsung 250 Gb/SeaGate 250 Gb/Maxtor 250GB\ASUS Geforce 660TI Oc/Audigy X-Fi 7.1

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Testa å köra i en annan adminprofil, har samma problem med min Dead Space, startar och efter några sec stängs det av och rutan pluppar fram.. Ibland kan jag få igång spelet men grafiken är bara en röra.

Så jag gjorde en annan profil och otroligt nog fungerar alla spel bra där.
Misstänker att någon inställning i vanliga profilen blivit fel, eller bugg i vista då allt fler har samma problem.

Fast det är nog värt att skapa en spelkonto med vista fast man inte har problem, i spelkontot har man bara det nödvändigaste igång, alltså ingen antivirus som kräver resurser eller liknande.
Antivirus kan man köra i vanliga profilen.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.