Grafikkort RMA Komplett, betala mellanskillnaden till annat grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Grafikkort RMA Komplett, betala mellanskillnaden till annat grafikkort?

Hej,

Ska lämna in mitt Asus 4850 på RMA hos Komplett då det lagt av.

Jag undrar om man kan byta till sig ett annat grafikkort och betala mellanskillnaden? Nån som gjort såhär?

Om detta går, hur bestäms mellanskillnaden, på dagspriset eller det jag betalade när jag köpte det?

Tackar för svar.

Corsair 650D | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 2700k@4.4GHz | Corsair H80 | Corsair Vengence 8GB 1866Mhz | Asus GTX 670 | Intel SSD 320 120GB | Western Digital Caviar Green 1TB | Corsair AX 750 W |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jul 2004

Du har ingen rätt till något sådant men prata med komplett och se vad de säger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Sep 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Du har ingen rätt till något sådant men prata med komplett och se vad de säger.

Sant som ovan säger, men det brukar alltid lösa sig bara man pratar vänligt med dem.

Prsiet på brukar beräknas på dagsvärdet av kortet, dvs du kan inte räkna med att få ut lika mycket sm du betalade för det, om de inte är riktigt snälla dvs.

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Hej Kraut396.

I många fall kan vi erbjuda liknande lösningar, men det är något vi bedömer från fall till fall. Jag rekommenderar att du kontaktar oss på 031-7102000 eller support@komplett.se i samband med att du lägger upp returansökan.

Mellanskillnaden bedöms i regel med hjälp av dagspris, ursprungspriset spelar alltså inte alltid in i bedömningen.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18).