EU-lag reglerar Internet

Permalänk
Hedersmedlem

Vill så gärna tro att det är ett väl genomtänkt aprilskämt på hög nivå. Men så är det väl tyvärr inte

Det börjar bli rätt läskigt. Hur kan det gå bakåt såhär? Något måste göras!

Vi behöver en egen Obama!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Vet någon vart man får reda på vilka som röstade för FRA så man kan skicka iväg e-post till allihoppa kollektivt med sina bekymmer?

Lista och mailadresser

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Medlem

Sverige brukar anses vara ett inflytelserikt land och förebild för andra länder inom EU. Faktum är att vi borde va de första landet somt tar intiativet och klivet ur EU. Splittra imperiet innan det växt och blivit för stort för att stoppas. Erkänna vårt misstag att vi gick med, och vara en förebild för andra länder att lämna. EU är ett lika stort misstag som vietnamkriget eller tyskarnas röst på nazist partiet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Verkar som alla världens regeringar är rädda för sin befolkning! gör allt för kontrollera media och åsikter!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi skaffar massa vapen, ockuperar vårt eget land, avsätter regeringen samt riksdag. Skriver om grundlagen så det här inte kan hända igen och grundar Suveräniteten Sverige (vi kan korta ner namnet senare) och så börjar vi om helt enkelt. Vi kan passa på att göra det när Maud Olofsson är utomlands, för då gäller inte hennes pass när hon ska tillbaka

Vi kan ha samma flagga fast några nyanser mörkare blå, samt centrerat kors. Blir nog jätte bra. Ring mig när planerna är färdiga så kör vi.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Avstängd

Jag blir både förbannad och en aning rädd för framtiden. Kmr man ens få vara ute efter kl 19:00? Kmr vi har någon rösträtt?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

undra när folket får bestämma..

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Jag blir både förbannad och en aning rädd för framtiden. Kmr man ens få vara ute efter kl 19:00? Kmr vi har någon rösträtt?

Man börjar tvivla när man läser sån't här.. Ni som inte sett "V For Vendetta" ännu bör göra så, för detta börjar bli skrämmande likt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CGI
Nope, jag tror det är rätt kört också faktiskt. EU ger så extremt stora straffavgifter för import/export etc. för länder utanför EU så det är inte hållbart - i längden - att inte vara med (detsamma gäller "Codex Alimentarius" tyvärr). Detta medför nog att Norge måste med inom kort också. Jag hoppas att jag har fel där dock. Jag tror att vi varken kan eller får lämna EU och demokratin i Sverige är bara en illusion. Det spelar nog egentligen ingen större roll vilket (stort) parti som vinner nästa val; de som bestämmer Sveriges framtid befinner sig inte i Sverige...

"Google that shit" och vakna...

/CGI

P.S
Jag kommer nog att rösta på "Enhet", "Piratpartiet" eller "Ny Framtid" nästa gång. Jag behöver dock kolla upp dem lite mer först. Om tillräckligt många gör det och det blir en stor förändring så får vi se om demokrati verkligen fungerar...
...och hur länge den sedan fungerar.

En union kanske ? Vi kan tillsammans stjäla alla internet hemligheter i EU med FRA och sedan utpressa dem med det för att få lägre tull

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

April April

Shit, så många nördar och ingen fattar att detta är ett april skämt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
Sverige brukar anses vara ett inflytelserikt land och förebild för andra länder inom EU. Faktum är att vi borde va de första landet somt tar intiativet och klivet ur EU. Splittra imperiet innan det växt och blivit för stort för att stoppas. Erkänna vårt misstag att vi gick med, och vara en förebild för andra länder att lämna. EU är ett lika stort misstag som vietnamkriget eller tyskarnas röst på nazist partiet.

WORD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
varför ska man vara rädd för nya eu lagen? det här kommer att drabba kriminella som håller på med barnporr och allt annat som döljer sig bakom internet.

Dagens trollning? Eller var det ironiskt?

I annat fall så blir jag bara så trött!
Jo, just det, Internet är faaaarligt, där finns bara brottslingar, vi borde stänga ned skiten nu!
Men ärligt talat, ser du ingen mening med anonymitet eller integritet? Skall vi kanske gå till val med plakat på kroppen som berättar att "jag röstar på Vänsterpartiet" eller vilket parti du nu röstar på (så vet ju killarna med bollträna vilka de skall "övertala" att rösta rätt), eller varför inte en liten högtalare som berättar om vad du har för sexuella preferenser, samt vilka av din flickväns kompisar som du tänder på. Jornalister kan ju lika gärna ange att det är du som är deras källa och läkare och psykologer kan ju publicera dina journaler. En kamera i sovrummet eller toaletten kanske? Det är ju bara de som har något att dölja som behöver bry sig. Tänk på baaarnen, på det sättet kan man ju få fast jättemånga pedofiler och barnmisshandlare, lite integritet kan du väl offra?

Sedan måste du registrera var du är och vart du är på väg varje minut, så att du inte går fel, har du inga barn får du inte gå i närheten av en lekpark, dagis eller annan plats med stora koncentrationer barn, du är ju förmodligen pedofil om du går till sådana platser om du inte har barn. Men det gör du ju gärna, för vi måste tänka på baaarnen! Vi kanske skulle slänga in ett litet elkoppel också, bara för att säkerställa att du inte går i närheten.

Medan du ändå är övervakad och kontrollerad, så kan vi ju använda alla dessa roliga grejor som du gått med på, för att få dig att göra precis vad vi vill, bra va!

Men det gör nog inget, för lite integritet får man ju offra, det är ju bara de som gör fel som straffas. Hmmmm, vad skall vi förbjuda idag, kanske demokrati....nää vad dum jag är, den har vi ju offrat för länge sedan.

Jag har barn själv och skulle förmodligen halvt slå ihjäl den jävel som ens försökte sig på att närma sig den lilla. Men att offra alla mina fri och rättigheter och min integritet för att det finns dårar som vill barn illa, det gör jag aldrig!

Se istället till att polisen får större resurser att jaga efter pedofiler eller liknande istället. Det är i dagsläget förhållandevis lågprioriterade brott, med relativt låga straff. Verka istället för mer resurser till det och lobba för högre straffsatser. Det kunde ha reell effekt. För om man tror att FRA och detta nya EU-direktiv är till för det du vill, eller ens kommer att användas till det, så är man mer än lovligt naiv.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Välkommen till den Europeiska varianten av Kina... Men så länge vi kallar det demokrati så får ingen klaga!

/Calle

Permalänk
Medlem

Ett folk bör aldrig frukta sin regering, regeringen bör frukta folket!

Man kanske måste lära dem det igen ?

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawac90
Ett folk bör aldrig frukta sin regering, regeringen bör frukta folket!

Man kanske måste lära dem det igen ?

med tanke på alla nedskärningar i försvaret så har de inte så mkt att sätta emot:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Dagens trollning? Eller var det ironiskt?

I annat fall så blir jag bara så trött!
Jo, just det, Internet är faaaarligt, där finns bara brottslingar, vi borde stänga ned skiten nu!

haha skrattar åt det här för det var så roligt skrivet, men det tragiska är att det faktiskt stämmer. Håller med om att istället för att slå undan benen för de hederliga pga ohederliga så kan de tackla problemet från andra hållet dvs mer resurser och högre straffsatser.

I min mening så handlar det inte om fel och rätt, det här är bara ytterligare ett sätt att kontrollera befolkningen och samtidigt suga ut mer pengar ur varje medborgare. För om de nu är så måna om våra barn (angående att dessa lagar nu skulle hjälpa till att hitta bla pedofiler), varför har de då så fjantiga straff så fort det handlar om sex/våldsbrott mot barn och kvinnor?

Så fort brottet är av ekonomisk karaktär (specifikt mot farbror staten) då banne mig är det skyhöga böter och långa fängelsestraff.

Blir så trött på att de gömmer sig bakom sin lögner och falska löften, om de ska fortsätta spotta oss i ansiktet och explotera medborgarna respektlöst på det viset de gör så hoppas jag att regeringen får anledning att frukta sitt folk snart...

Mvh / Z

Permalänk
Medlem

Re: April April

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Shit, så många nördar och ingen fattar att detta är ett april skämt

Vi kan ju alltid hoppas. Trist skämt i så fall då det publicerades i går.

IPRED, ACTA och FRA är dessvärre inget skämt...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Både en regering av ögontjänare - och ett vansinnesbeslut (/omröstning) av EU, plus diverse andra skämt redan i aktion.

Nej. Det är sådant här vansinne som gör folk våldsamma, inte spel, inte film, ingenting där emellan.

Ge folket möjlighet att kolla upp vad våra "Kära" skatteslukande politiker håller på med. Det är den demokratiska tolkningen av de lagarna som nu sätts i bruk i Sverige och har varit igång i delar av övriga Norden. Vi behöver inte någon kommuniststatsliknande samhälle. Lika lite kommer folk acceptera det. Med tiden kommer saker balla ut totalt, om inte med våld men så med tiden då den generation av datoridioter som röstat för FRA/Ipred snart kommer dö ut.

Permalänk
Medlem

De är helt borta ju.

Trodde inte men jag får väl rösta på Miljöpartiet. De är de ända väl som vill gå ur EU.

Från början var EU ett bra ide, gemmensat bli starka eknomiskt men så fort de ville gå över från bara vara ett ekonomskt sammarbete så har det gått utför. jävla idoter.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
De är helt borta ju.

Trodde inte men jag får väl rösta på Miljöpartiet. De är de ända väl som vill gå ur EU.

Från början var EU ett bra ide, gemmensat bli starka eknomiskt men så fort de ville gå över från bara vara ett ekonomskt sammarbete så har det gått utför. jävla idoter.

nja sverigedemokraterna vill också lämna EU...

va fan är det som händer :S låter snart som man inte ens vågar besöka nya sidor längre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Verkar som alla världens regeringar är rädda för sin befolkning! gör allt för kontrollera media och åsikter!

EU är i grunden en bra idé. En gemenskap bland nationer för att underlätta handel och kommunikationer över de individuella gränserna och för att sätta gemensamma standarder är en i sanning klockren idé. Så gott som öppna gränser mot varandra, folk får röra sig fritt. Det finns ingenting negativt med dessa saker egentligen.

Detta är dock långt ifrån det snikna och maktgalna politiska krafthus som gillar att lägga näsan i blöt som det idag har blivit (eller kanske från börjar redan var). I vilket fall som helst är teorin bra, men praktiken under all kritik. EU handlar inte längre om att arbeta tillsammans för allas bästa utan om att genom EU försöka mygla sig till ett så stort övertag som möjligt på de andras bekostnad. Det är en situation där regelverket är byggt på gemenskap och samarbete men där spelarna hellre hämtar inspiration från anarkisternas kokbok och det fungerar uppenbarligen inte.

Jag själv var från start emot EU, eftersom jag såg och misstänkte att det skulle bli sånt här av det. Men det betyder inte att jag är emot konceptet vilket jag tror rätt många kan hålla med om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

kolla in detta kanske relevant
http://www.youtube.com/watch?v=4PpMdTmVMpo

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd

för er som fortfarande tvivlar kolla om denna US senator ochså är en konspirations teoretiker

http://www.youtube.com/watch?v=7CLMtXSlL-I&feature=related

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

NE NU JÄVLAR! NU FAN LÄMNAR VI EU! OAVSETT POLITIK! detta är ju ABSURT!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrnLu
Lista och mailadresser

Tack!

Sicka integritetslösa opportunister! (överraskande att de är från regeringspartierna dvs de följer regeringens vilja)

Ska ta upp mina klagomål på FRA lagen och ställa dom till svars för varför Regeringen ska kunna avlyssna organisationer och privatpersoner utan att stå till svar för någon om detta, tror dom att någon som hotar Sverige kommer att ta över Svenska domstolar och därför så skulle de bli opålitliga att använda, eller vad står på? Får väl se om de svarar.

Vidare så tänker jag även fråga om hur ersättningsbedömningen i IPRED fungerar. Och därtill framföra, eftersom jag ju är medborgare, följande ståndpunkter och fråga vad dom gör åt dom:

- Behovet att begränsa EU's maktcentralisering. Vad specifikt anser dessa att EU bör vara till för. (Personligen så anser jag att det är viktigt att det är ett forum för kontinentala aktualiteter och frågor, där ingenting kan påtvingas ett land, utan att saker som eventuellt görs därigenom beror på att det individuella landet från en nationell nivå har gått med på detta, som FN)

- Vad som har gjorts för att förhindra att finansiella privata verksamheter gör om samma sak som orsakade finanskrisen. Istället för att bara lägga plåster på såren och låta det ske igen. Jag har tre förslag som åtminstone kan ändra på saker för Sveriges interna marknader (- Öka kraven på kontantreserver (för banker) procentuellt eller koppla de till en fast resurs, det sistnämnda blir svårt dock då vårt samhälle är så vant vid enkel kredit, I båda fall så begränsas hur snabb kreditexpansion som kan ske, och därmed även resursförflyttningar som sker därigenom. - Göra banksektorn offentlig då det ändå inte finns någon riktig konkurrens inom området för transaktionstjänster och medium, då kan åtminstone inflationsskatten användas för allmännytta och andra skatter kan sänkas, istället för att den som nu går till (i mitt tycke; marknadsmässigt privilegierade-) privata intressen. - Alternativt arbeta på en långsiktig plan för att tillåta konkurrerande transaktionsmedium, då skulle de som lanserar en valuta också reglera denna för att vinna användarnas förtroende enligt marknaden, historiskt så har detta ofta funnits i bl.a. USA, Schweiz m.m.)

- Om dom tycker att dagens invandringskoncept är i enlighet med Sveriges förutsättningar och situation, och vad som annars görs för att förbättra denna (för att ta i åtanke dessa faktorer, vilket jag inte tycker dagens gör).

- Hur man rättfärdigar utsläpp av de värsta av brottslingar, personligen så håller jag riksdagen ansvariga för återfallsbrott av dessa typer.

- Vad som görs för att underlätta ägande och utveckling av nya bostäder

Permalänk
Medlem

OM det nu är en enorm konspiration. OM de nu har lyckats med detta de senaste 500 åren. Vad fan spelar det för roll om du röstar på PP? Hur vet du att PP inte är en del av konspirationen?

OM det nu är en stor konspiration så tycker jag hela "rörelsen" kan öka lite med att förbjuda religion. Kan vi inte placera det lite högre upp på dagordningen än typ avlyssning. Vill ni se mig i duschen så kör hårt... bara jag slipper all religion i världen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
OM det nu är en enorm konspiration. OM de nu har lyckats med detta de senaste 500 åren. Vad fan spelar det för roll om du röstar på PP? Hur vet du att PP inte är en del av konspirationen?

OM det nu är en stor konspiration så tycker jag hela "rörelsen" kan öka lite med att förbjuda religion. Kan vi inte placera det lite högre upp på dagordningen än typ avlyssning. Vill ni se mig i duschen så kör hårt... bara jag slipper all religion i världen.

Meh, ta de där sakerna med en nypa salt. Världskonspirationer osv. Däremot så finns det konspirationer, annars hade ordet inte funnit i ordboken. Konspirationer inom partier för att främja deras framgång t.ex. Konspirationer inom privata intressen (monopol etc).

Hur som helst, vare sig Staten har makt eller inte, så betyder det inte att den makten måste användas för att kompromissa viktiga saker, oavsett om maktcentralisering finns eller inte så beror samhället mycket på populationens egna medvetande om faror etc. Men jag känner inte att det finns något som helst positivt med att flytta en massa makt till EU, det mesta som EU gör som är bra, kan göras ändå och i de flesta fall även utan EU som individuella samarbetsinitativ mellan enskilda länder.

EU bör vara ett forum, inte ett maktcentrum, eller?

Permalänk
Medlem

Ska jag ta det med en nypa salt som i att det inte finns några konspirationsteorier. Eller är det så att denna gud, David Icke som alla hänvisar till, bara snackar skit, och att med en nypa salt menar du att man får plocka rusinen hur hans teorier? Jag förstår bara inte hur några saker här tas som den absoluta sanningen när de kommer från David Ickes mun, men inte samtliga. Läs hans bok "The Biggest Secret", där står det svart på vitt att Bush är en ödla och drottning Elizabeth också.

Detta är alltså den människa ni låter styra era tankar kring hur ni vill forma framtiden. Det är ju kanon. Snälla söta rarar SweC-läsare. Om ni nu tycker att ni är så bra på att vara källkritiska, var det även mot er mästare David Icke.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Ska jag ta det med en nypa salt som i att det inte finns några konspirationsteorier. Eller är det så att denna gud, David Icke som alla hänvisar till, bara snackar skit, och att med en nypa salt menar du att man får plocka rusinen hur hans teorier? Jag förstår bara inte hur några saker här tas som den absoluta sanningen när de kommer från David Ickes mun, men inte samtliga. Läs hans bok "The Biggest Secret", där står det svart på vitt att Bush är en ödla och drottning Elizabeth också.

Detta är alltså den människa ni låter styra era tankar kring hur ni vill forma framtiden. Det är ju kanon. Snälla söta rarar SweC-läsare. Om ni nu tycker att ni är så bra på att vara källkritiska, var det även mot er mästare David Icke.

David Icke är sannerligen ett skämt, jag syftade inte på honom.

Men andra saker, t.ex. en global valuta, globala politiska institutioner. Visst finns sådant. Det är ingen ond ödla i ett mörkt rum som planerar dom... det är helt enkelt saker som vissa personer tror på. Och jag gör det inte, jag finner det galet och viktigt att man visar farorna i dessa idéer.

(Globala valutor i sig kan ju funka, om det funnits konkurrens mellan valutor, och dom varit subjekt för demokratiska val och personliga rättigheter som bedömmer dom marknadsenligt på en nationell och lägre nivå. Men inte som hanterat av någon global bank som har det privilegiet.)

Permalänk