Ljudvågor påverkar prestanda

Permalänk
Medlem

Rick Rolled overclocking is the shit

Permalänk
Medlem

Rick roll'd, kunde ha anat det på 1a april! Gah!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ha gått på det om det inte vore för att jag besökte SweClockers för att se vad de hade för första april-nyhet

Permalänk
Medlem

Haha jag trodde fan på det och klickade. Men tänkte faktiskt, ljudvågorna borde faktiskt göra så prestandan blir sämre Tänkte jag först men klickade så klart också.

Permalänk
Medlem

Aa, vafan. Tänkte precis innan jag satte mig ner vad de hade för första april och så går man på de iallafall.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Haha jag gick på det helt och hållet, (bara sovit 20 minuter inatt)

Permalänk

hehe!
Foe' Shoe'

Fast det bästa är att nån forskare säkert kommer på något sånt här på riktigt i framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Man kanske skulle ha gått på det om det inte vore för att jag besökte SweClockers för att se vad de hade för första april-nyhet

Samma här!

Permalänk
Medlem

Jaha - min dator som låter nästan lika med en "tyst dammsugare" är alltså bra för prestandan...och jag undrade varför mina sketna valueram minnen klarar 4-4-4-12 i 900 mhz

Edit: fanders jag har nog gått på 1 april skämtet - precis vaknat

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Aha det är därför vissa gamers skriker till datorn när frameraten börjar sjunka. T.ex. denna tyska gamern som med sin gamla dator försöker hålla 100 fps i cs: http://www.youtube.com/watch?v=IvWMPaIwLUs

Haha, som han skrek hade han nog kunnat få upp Crysis Warhead till 100fps.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk

fan pinsamt :S rickrollad av swec ^^

Permalänk
Medlem

Gick in på sweclockers, tänkte se vad april skämtet var, läste denna nyhet och glömde bort under tiden vad för dag det var, sen kom jag på efter att jag började tänka "det här måste vara ett skämt".

Permalänk
Medlem

Trodde det påverkade negativt så regerade inte, tänkte bara att de haft exakt samma fast om hårdidiskens prestanda.

Det här skulle varit något annars

Permalänk
Medlem

Haha, bra aprilskämt ;p

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Man kanske skulle ha gått på det om det inte vore för att jag besökte SweClockers för att se vad de hade för första april-nyhet

+1

ganska fiffigt skämt ändå

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

lol

Haha, Riktigt bra skämt

Permalänk
Medlem

april april!

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk

Smart att koppla det till ett tidigare inslag, men jag tycker nog tidigare år varit bättre.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Jag gick på det faktiskt... men kanske för att jag steg upp kl 3.00 imorse och är helt slut nu

Permalänk
Medlem

Bra jobb! Speciellt att koppla det till något tidigare märkligt! April FTW!

Permalänk

Hahaha... bra mycket bättre luring än lokala tidningen! Visste inte vad jag skulle tro men det var väl genomfört!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Haha herregud, tänkte för mig själv igår att jag skulle vara beredd på aprilskämt men detta blev jag impad av Första tanken var väl att det inte skulle gå om man hade mekaniska diskar i burken.

Däremot tycks jag minnas att det var på tapeten för några år sen att man kunde kyla datorn med hjälp av ljud, någon som känner igen detta? Rörde sig om extremt höga ljudnivåer om jag inte minns fel, typ 120-130db men det gick. Tänkte direkt att detta måste ha nåt med det att göra

Permalänk
Medlem

Bra skämt, fick mig ett skratt så här på morgonen! ;D

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Inaktiv

Old phenomena is old?

Permalänk

Jag tänkte på acer aspire one 150 som går sönder när man dunkar U2 musik

http://www.liliputing.com/2009/03/original-acer-aspire-one-ha...

Inget Aprilskämt där inte..

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Skrik inte! Det påverkar pretstandan http://www.youtube.com/watch?v=tDacjrSCeq4

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

hahaha den va skön rickroll ftw.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ha,Ha--Ja,Ja vi har April .Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Snacka om att ja måste vara trött. Men gick fan på de TOTALT.... Glömde av 1 april, märkte först att de inte stämde när jag kolla andras komentarer:) Fy fan va man skäms nu:(......

//Knape

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

Hmm hade nog gått på d om jag inte hade haft solklara bevis på att det är tvärt om. För varje gång jag drar på med PA-anläggningen hemma på går fan datorn slöare än annars.