Age of Empires 4 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Age of Empires 4 ?

Hej jag undrar om någon av er vet om det kommer ett age of empires 4 och när i såfall och kanske lite info om det ?

jag har läst ganska mkt om det men verkar som att det finns bara fan trailers och lite sånt fake information men jag behöver ngt som bekräftar att det kommer.

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Ensemble Studios ska läggas ner efter Halo Wars vilket vissa tolkat som att det är kört för serien. Vi får väl se vad Microsoft bestämmer sig för att göra med serien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_empires

Där finns lite länkar och sånt till en intervju där någon MS-person säger att det inte alls är slut på AoE. Du lär dock inte se något på ett par år.

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008

Ensemble Studios har som sagt lagts ner och med tanke på att trean inte blev en så stor hit så betvivlar jag att en fyra kommer

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Du behöver inte vara orolig, licensen säljs garanterat vidare och kommer fortsätta utvecklas. Tråkigt att det inte är Ensemble dock.

Trean slog inte så bra här i Europa men det ser väldigt annorlunda ut hos jänkarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Apr 2009

Tkr dom bara ska göra en uppfrächning av AoE 2 + expansionen då det är sjukt bra även kass grafik och man kan inte ha över 400 trupper samtidigt på en bana utan att det laggar satan, skulle deffenetivt köpa det då.
Sen en bättre mp del till det med såklart :D, för öppna portar och skaffa hamachi verkar några ha problem med x)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjötofta
Registrerad
Jan 2009

vet ni inte att en stor grupp ifrån ensemble har startat eget? kommer inte ihåg vad dom hette men dom kommer iallfall jobba på content till halo wars och på ensembles spelserier

Fractal Design Define R3 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS | ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 | XFX Radeon HD 6950 2GB | Intel Core i5 2500k | Corsair VENGEANCE CL9 1600mhz (2x4096MB) | Corsair HX 750w | 60GB OCZ Agility 3 SSD | 2x Samsung Spinpoint F3 1TB | QpaD MK90 | Logitech G500 | Logitech G930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Vi har ju bland annat Robot Entertainment som är ungefär halva gänget från gamla Ensemble som f.ö är den utvecklare som fortsätter snickra på Halo Wars, så ifall det blir någon utvecklare så blir det troligtvis dom.

Sen har vi också Windstorm Studios och Bonfire studios som innehåller utvecklare från Ensemble. Så någon form av underbara RTS kommer vi iallafall att få uppleva Även om Age of Empires III och Halo Wars INTE var underbara så har dom det nog fortfarande i sig

EDIT: Missade "INTE" vid första försöket

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjötofta
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Vi har ju bland annat Robot Entertainment som är ungefär halva gänget från gamla Ensemble som f.ö är den utvecklare som fortsätter snickra på Halo Wars, så ifall det blir någon utvecklare så blir det troligtvis dom.

Sen har vi också Windstorm Studios och Bonfire studios som innehåller utvecklare från Ensemble. Så någon form av underbara RTS kommer vi iallafall att få uppleva Även om Age of Empires III och Halo Wars var underbara så har dom det nog fortfarande i sig

så vad det ja, det var dom jag menade tidigare

Fractal Design Define R3 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS | ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 | XFX Radeon HD 6950 2GB | Intel Core i5 2500k | Corsair VENGEANCE CL9 1600mhz (2x4096MB) | Corsair HX 750w | 60GB OCZ Agility 3 SSD | 2x Samsung Spinpoint F3 1TB | QpaD MK90 | Logitech G500 | Logitech G930