Geforce 9600m gt turbocache med 2 fps i 3dMark!!! HJÄLP??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Geforce 9600m gt turbocache med 2 fps i 3dMark!!! HJÄLP??

Mitt grafikkort presterar inte. Det fungerar för att det går att instalera drivrutinerna och buldupplösningen är bra. Men när jag ska spela så laggar det riktigt mycket. Får typ bara 2 fps i 3dmark. Sen slutför den inte hela testet för den skriver nått med att värdena inte stämmer eller nått sånt.
Jag köpte min dator för 4 månader sen och den borde prestera väldigt mycket bättre.

denna datorn har jag.

http://www.dustinhome.se/pd_5010184185.aspx?csref=Prisjamfore...

Hoppas nån kan hjälpa mig. Måste vara nån inställning som är fel! Eller ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaNgBaNg
Mitt grafikkort presterar inte. Det fungerar för att det går att instalera drivrutinerna och buldupplösningen är bra. Men när jag ska spela så laggar det riktigt mycket.
Jag köpte min dator för 4 månader sen och den borde prestera väldigt mycket bättre.

denna datorn har jag.

http://www.dustinhome.se/pd_5010184185.aspx?csref=Prisjamfore...

Hoppas nån kan hjälpa mig. Måste vara nån inställning som är fel! Eller ?

Är det alltid eller är det bara i 3DMark?

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

ja, när den va ny funkade hyffsat. Men jag har formaterat den med recovery cd:n ett par gånger. Sen uppdaterade jag bios igår i hopp om att det ska bli bättre.

När ja starta GTA5 så lagga det fruktansvärt mycket. Ska posta resultaten ja fick när ja bänka den i gta5.

Statistics
Average FPS: 3.80
Duration: 37.62 sec
CPU Usage: 96%
System memory usage: 69%
Video memory usage: 83%

Graphics Settings
Video Mode: 1600 x 1024 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Low
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600M GT
Video Driver version: 176.07
Audio Adapter: Högtalare (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9400 @ 2.53GHz

File ID: benchmark.cli

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Det grafikkortet är inte alls lika kraftfullt som ett "vanligt" 9600GT, som inte ens det räcker till att köra senaste GTA i den upplösningen du har valt.

Mobila komponenter är alltid dyrare och sämre än deras vanliga motsvarigheter. Sad but true.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Nej kanske inte det, men så slött ska de t inte vara som det är nu. Den klarar inte ens att köra testet i 3dmark. sen så har ja sett video på youtube där dem spelar med mitt grafikkort gta5 och det flyter bra på för dem. min e rena katastrofen om man jämför.
Omöjligt att det presterar som det ska nu.
Nån som kan hjälpa mig att hitta felet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Skulle väl kunna va nån strömsparningsfunktion då, kolla alla power manager saker, så att dessa står på full prestanda.

Om du kollar i task manager (aktivitetshanteraren), hur många processer är igång precis när du startat windows?

Tänk på att Vista indexerar större delen av hårddisken efter en nyinstallation, så om du upplever datorn som slö en eller två dagar efter installation så kan det bero på detta!

Här kan du kolla vart dina poäng och FPS ska ligga när datorn är "frisk"

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.h...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

CPU var nedsatt till att prestera lågt.
Körde 3dmark nu igen och fick i 3d mark advantege.
3d mark score:P1697
GPU:1346
CPU:7765

Tycker ni resultatet är rimligt? Grafiken laggar och hänger inte med cpu:n tycker jag

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

Installerat drivrutinerna?

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Skulle väl kunna va nån strömsparningsfunktion då, kolla alla power manager saker, så att dessa står på full prestanda.

Om du kollar i task manager (aktivitetshanteraren), hur många processer är igång precis när du startat windows?

Tänk på att Vista indexerar större delen av hårddisken efter en nyinstallation, så om du upplever datorn som slö en eller två dagar efter installation så kan det bero på detta!

Här kan du kolla vart dina poäng och FPS ska ligga när datorn är "frisk"

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.h...

Kan du inte stänga av turbo cahce funktionen och bara köra det dedikerade minnet (om det går)

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Jag har ingen aning. Är inte så vass på grafikkort.
Därför hör jag med er, kanske ni vet vad som är fel.
Jag är övertygad om att nått inte är rätt. presterar för dåligt för att funka korrekt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaNgBaNg
Jag har ingen aning. Är inte så vass på grafikkort.
Därför hör jag med er, kanske ni vet vad som är fel.
Jag är övertygad om att nått inte är rätt. presterar för dåligt för att funka korrekt!

Det är inget som är fel. Dina 3DMark poäng överensstämmer med prestandan i din dator. 9600GT Mobile är väsentligt sämre än 9600GT som finns i stationära datorer:

9600GT M : 32 pixelshaders, 500MHz, 128bit minnesgränssnitt
vs
9600GT : 64 pixelshaders, 650MHz, 256bit minnesgränssnitt

Happy Face!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Feb 2009

ja har en 5930g min presterade oxå sämmre tillslut tröttnade ja o innstalerade xp som bara tar upp ca 500mb vid start jämförbart m vistas nästan 1.3GB. =vista=epic failure som ex kan ja ta att när ja kör vista så laggade den lite när ja kollade film med hög upplösning i high definition. men när ja kör xp så e dt inga problem alls.