Permalänk
Medlem

Sapphire vs HIS

Hej,

Är det någon större skillnad på ett kort från Sapphire jämfört med HIS.

Vad jag har sett förstått så skiljer sig kanske inte korten särskild mycket åt, ej heller kylningen etc men Sapphire har en betydligt bättre support och hemsida för användarna etc.

Vid köp av produkt spelar ju faktiskt mer än bara själva hårdvaran roll.

Jag hade ett Sapphire kort som jag varit väldigt nöjd med men då det gick sönder och jag returnerade fick jag ett HIS istället och känner mig j-ligt besviken. Inte på kortet men på hur de hanterade mig som kund.

Försöker lyfta mig över ilskan mot leverantören nu och vill helt enkelt höra med er om jag även har befogenhet att vara förbannad för att jag fick HIS istället för Sapphire tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vilka kort rör det sig om? HIS iceq4 serien är riktigt fräsig.

Permalänk
Medlem

HIS är mycket bättre. Kvalitet rakt igenom och de erbjuder mycket bättre kylare.

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv köpt HIS-kort de fyra senaste gångerna, och kan bara säga att de rockar fett
De tre senaste är dessutom just ICEQ serien

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Vilket kort är det?

Äger själv ett HIS HD4870 och har inte haft några problem. Med 30% fläkthastighet så är det svalt och tyst

ILDE: 45-55C
LOAD: 70-75C

Permalänk
Medlem

Jag hade ett HiS 4870 512Mb som jag flashade med ASUS BiOS...
Ett av dom bästa korten jag har ägt i kvalitets synpunkt. Riktigt OC vänlig.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

sitter på ett 4870 1gb iceq, funkar prima.

men istället för å köpa de i dagsläget så kan man ju köpa ett 4890 för nästan samma pris

de vanliga his 1gb ligger ju bara på 2k hos komplett nu