3D funktion med RADEON-Kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

3D funktion med RADEON-Kort

3D är ett hett ämne och Nvidia har lanserat produkter som kommer möjliggöra 3D funktion i spel.

Dock så borde AMD fungera på en motsvande lösning då det troligtvis finns en stor marknad för detta. Jag har dock inte sett eller hört några nyheter om att AMD håller på med att utveckla en liknande funktion.

Någon som har idéer, funderingar eller nyheter angående detta?

Processor: Core i7 920 2,67GHz, Moderkort: Asus P6T, Grafikkort: Sapphire Radeon 4870 2x, Nätagregat: Corsair 620W HX, Chassi: Antec P182, CPU-Kylare: Noctua NH-U12P, Hårddsikar: WD VelociRaptor 74GB, 2x WD caviar Blue 640GB, Corsair TWIN3X 1333MHz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

3D är gammalt och det har varit framtiden många gånger och sedan dött ut. Bästa 3D-effekten jag upplevt var glasögonen som kom med en del dyrare geforce 3. Den tekniken dog dock ut eftersom det krävde en CRT-monitor. All 3D jag sett hittills mår dock bäst i små doser innan man blir knäpp i huvudet. Tror ingen kommer sitta med en 3D-desktop eller 3D-spel 24/7. Därför är det bara en "kul grej" med 3D och inget som man forskar så jättemycket på.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Men nu har de utvecklat 3D funktionen och som man kan läsa i tester med den senaste 3D funktionen från Nvidia så har den blivit rejält utvecklad och kräver t.ex skärmar med 120 Hz uppdateringsfrekvens.

Off topic: Det finns även 3D biografer nu för som är utvecklade rejält och som inte är vad det var några år sedan.

Men som sagt, tråden gäller 3D funktion till Radeon kort.

Processor: Core i7 920 2,67GHz, Moderkort: Asus P6T, Grafikkort: Sapphire Radeon 4870 2x, Nätagregat: Corsair 620W HX, Chassi: Antec P182, CPU-Kylare: Noctua NH-U12P, Hårddsikar: WD VelociRaptor 74GB, 2x WD caviar Blue 640GB, Corsair TWIN3X 1333MHz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
3D är gammalt och det har varit framtiden många gånger och sedan dött ut. Bästa 3D-effekten jag upplevt var glasögonen som kom med en del dyrare geforce 3. Den tekniken dog dock ut eftersom det krävde en CRT-monitor. All 3D jag sett hittills mår dock bäst i små doser innan man blir knäpp i huvudet. Tror ingen kommer sitta med en 3D-desktop eller 3D-spel 24/7. Därför är det bara en "kul grej" med 3D och inget som man forskar så jättemycket på.

Är övertygad om att 3d på projektor blir mer än bara en "kul grej"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2009

Har ni varit inne på SF.se på senaste? De har öppnat 8 nya 3D salonger i göteborg och i Stockholm.

Det börjar bli spännande nu tycker jag, när 3D filmer kommer mer och mer :] Men det e ju bara jag då, är ju lite prylbög av mig. Hehe.

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Tittade på monsters vs aliens för här om dagen på 3D-bio :D. Riktigt bra!! Det är lite suddigt när de rör sig snabbt men annars va det helt grymt. Kan dock tänka mig att 3D än så länge passar bäst för animerade filmer.

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.