Permalänk
Medlem

GTA 4 frys problem

Jag har letat som en dåre efter svar på min fråga och antingen är jag blind eller så finns det helt enkelt inte..

Köpte GTA 4 igår och installera allt och när jag skulle spela det så fryser det sig i spel menyn. Det fryser sig inte helt, muspekaren hoppar var 8 sec vilket är frustrerande.
Efter så läste jag på nätet och upptäckte att jag inte hade tankat ner SP3 och gjorde genast detta. spelet funkade bättre jag kunde spela i ungefär 45 min, sen blev datorn helt slö och spelet blev ospelbart.
jag lät datorn vila lite för att senare prova igen och då kom samma fel som jag hade tidigare haft att allt fryser inne i meny.
Efter detta gjorde jag ett dator test på internet och såg då att ja hade för lite ram minne.
Idag har jag köpt så att jag har 4g ram (800mhz) men problemet kvarstår att det fryser inne i meny. "en gång kunde jag komma in och spela men då kom frysningen där iställe"

jag vet inte vad jag ska göra mer så om någon själ där ute vet så skriv gärna. jag har testat med CachemanXP oxå utan något bättre resultat.

Är det några speciella drivrutiner man ska ha så länka gärna dom så är ni snälla.

Min dator
2 processors running - AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
cpu speed 3.01 GHz
4g ram
NVIDIA GeForce 8800 GT 516

Permalänk
Medlem

Glömde säga att det är till PC